Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
Oavsett hur mycket det argumenteras i denna tråd så är jorden platt som har observerats flertalet gånger. Om marken accelerar vet jag inte men jag kanske försöker hitta något om det senare och posta om det. Under tiden kan tråden förstöras med mer rundjordscopium och väldigt lite kritiskt tänkande.
Gällande vissa omständigheter, som: varför du väger nåt enligt vågen, når du står på den. Varför vissa saker sjunker, och andra stiger/flyter. vad som faktiskt verkar ske med saker som faller fritt. Allt sånt. Så är marken som accelererar den absolut enklaste och rimligaste förklaringen. Ja faktiskt enda möjliga som människor känner till, som överensstämmer med experiment.
Detta innebär inte att den förklaringen MÅSTE vara den riktiga. Bara att den är väldigt mycket troligare än nåt annat.
Och därmed är detta också, som jag ser det, enskilt starkaste argumentet mot klotformad jord. Eftersom geometrin helt enkelt blir omöjlig. Och därför tycker jag det är lite tråkigt att flertalet som ifrågasätter klotformad jord inte vill ta i denna fråga ens med tång, som det verkar. Så fort någon säger nåt om marken som accelererar blir det tal om "shill" hit och dit. För man har, misstänker jag förälskat sig i uppfattningen om "flat and stationary", så pass att man slutat bry sig om vad bevisen faktiskt säger.