2025-07-17, 16:08
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Dag 27. Mr i verlag bra. nda symptomen jag har kvar r vl utmattning och blytunga Ben samt ngot dysregulerad smn, sov 5.5 timmar inatt innan jag vaknade till,somnade dock om igen relativt ltt,fortfarande strigt.
Senaste 2 veckorna har jag dock sovit fulla ntter p 9+ timmar p helgerna. Av ngon anledning s r min smn bara dysregulerad p veckontter,vet inte varfr? Stress frn jobbet?

Ja det beror skerligen p stress i veckorna pga ansvar med arbete osv
Citera
2025-07-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster
r typ p andra veckan nu och knns som det r stadig nedfrsbacke. fysisk AT r de inte mkt kvar, men diarren hller sig kvar lite, men glad att aptiten r nstan helt tillbaka (riktigt jobbigt att f i sig mat frsta veckan).

Jobbigast r det mentala. typ rastlshet, svrt med ork orka ta iniativ, blir lite vl ltt uttrttad (frsta veckan dock mkt vrre).. men brukar bli lite bttre senare under dagen. Mornar knns tyngre. Men sover ok iaf.
Duschar ger energi. tvinga sig ut i intressanta miljer ger ox hlligng fr en att orka tnka p annat.

S bra att du kan ta initiativ till att gra intressanta saker i vardagen, det betyder nog att du snart r helt tillbaka p banan!
Citera
2025-07-18, 07:23
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Dag 28.
Major breakthrough. Sov 8.5 timmar i strck utan att vakna emellant p en veckonatt. Det r frsta gngen under min AT som detta hnder.
Citera
2025-07-18, 16:54
Medlem
Knde mig nd utmattad efter jobbet, tnkte bara stnga gonen 5 minuter, men dckade direkt och sov runt 40-60 minuter. Hoppas bara att det inte fuckar upp nattens smn.
Citera
2025-07-21, 11:07
Medlem
Dag 31.

Har sovit fulla ntter utan att vakna emellant 4 ntter I strck nu! Vaknade idag och knde mig ovanligt utvilad.
Benen knns fortfarande ngot tunga, men nu knns det som att jag har p mig 10 kg ankle weights istllet fr 20kg ankle weights, s ven dr mrker jag frbttring. Knner fortfarande inte av ngon Paws anhedoni, knslomssigt stabil,inte avtrubbad.
Saknar verkligen inte kratom, knner inget sug efter det.

Knner dock sug efter ett par stora starka p en fredagskvll, men jag borde nog vnta kanske en mnad tills jag brjar med det igen, mste lta hjrnan lka ordentligt, dessutom verkar det som om alkoholen kan sl lite p mu-opioid receptorerna.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-07-21 kl. 11:23.
Citera
2025-07-22, 16:36
Medlem
Citat:
Dag 31.

Har sovit fulla ntter utan att vakna emellant 4 ntter I strck nu! Vaknade idag och knde mig ovanligt utvilad.
Benen knns fortfarande ngot tunga, men nu knns det som att jag har p mig 10 kg ankle weights istllet fr 20kg ankle weights, s ven dr mrker jag frbttring. Knner fortfarande inte av ngon Paws anhedoni, knslomssigt stabil,inte avtrubbad.
Saknar verkligen inte kratom, knner inget sug efter det.

Knner dock sug efter ett par stora starka p en fredagskvll, men jag borde nog vnta kanske en mnad tills jag brjar med det igen, mste lta hjrnan lka ordentligt, dessutom verkar det som om alkoholen kan sl lite p mu-opioid receptorerna.

Starkt! Hur mycket lg du p per dag nr du slutade? Jag kpte 2 kg precis innan klassningen i syfte att trappa ned, men har istllet bara blivit att jag krt p som vanligt. Har nu typ 20g kvar, och tar ca 10 per dag s om tv dagar r det ver fr mig. Frskte sluta fr ngra r sedan nr jag bara hade tagit i drygt ett halvr men gav d upp efter 5 dagar fr att det fysiska var alldeles fr jobbigt, men d gick jag p typ 40gpd

r fan inte redo alls, blivit en s sjlvklar del av vardagen att ta lite kratom p kvllskvisten. Sjukt hur livet kan ta vndningar man aldrig trodde, inte en chans att jag hade p min bingobricka att kratom skulle vara helt olagligt fr ett r sedan
Citera
2025-07-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Starkt! Hur mycket lg du p per dag nr du slutade? Jag kpte 2 kg precis innan klassningen i syfte att trappa ned, men har istllet bara blivit att jag krt p som vanligt. Har nu typ 20g kvar, och tar ca 10 per dag s om tv dagar r det ver fr mig. Frskte sluta fr ngra r sedan nr jag bara hade tagit i drygt ett halvr men gav d upp efter 5 dagar fr att det fysiska var alldeles fr jobbigt, men d gick jag p typ 40gpd

r fan inte redo alls, blivit en s sjlvklar del av vardagen att ta lite kratom p kvllskvisten. Sjukt hur livet kan ta vndningar man aldrig trodde, inte en chans att jag hade p min bingobricka att kratom skulle vara helt olagligt fr ett r sedan
Frstr exakt hur du knner bror, p riktigt. Man r aldrig redo men domedagen kommer fr oss alla i sinom tid,och din tid r nu kommen..

Jag var nere p 9gpd sista 2 mnaderna, trappade ned totalt typ 4 mnader. Tog 40+gpd I 8 r frutom 2x1 mnad avtndningar fr 4-5 r sedan.

Frsta veckan var fett whack jag svr, andra veckan brjade vissa saker reglera sig. Humret var nog det frsta att stabiliseras runt dag 10,det var d jag inte lngre grt p toan p jobbet var 15:e minut. Hot flashes och vakna upp i smrta slutade helt runt dag 14 tror jag.

Dag 33 idag, sov bara 3 timmar innan jag vaknade upp, somnade om ganska ltt nd.

Anyway du klarar detta bror, jag r en bitchass crybaby nigga, om jag klarar det s kan du ocks. Haffa en karta lyrica s att du kan f sova ordentligt ett par ntter i veckan, veranvnd inte dock.

Fr mig kom det inte som en chock att kratom blev olagligt, fr mig var det bara en frga om tid, tiden kom dock lite tidigare n jag frvntade mig.
Citera
2025-07-23, 09:24
Medlem
Dag 34

Sov genom hela natten utan att vakna p en veckonatt. Vaknade och knde mig genuint utvilad och pigg. Mina ben knns betydligt lttare. Kanske inte helt hundra nnu, men stor frbttring.
Citera
2025-07-23, 15:38
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:

10g r nog en ganska normaldos, knns som de flesta beroende ligger lngt ver. Det kmr va mkt pfrestande i 3-4 dygn men sen blir det faktiskt bara lttare och lttare. Det lskiga r inledningsfasen men nr du vl r inne i det s kmr det knnas bttre.
Citera
2025-07-23, 16:57
Medlem
Tack fr svar gubbar, uppskattas!

Citat:
Frstr exakt hur du knner bror, p riktigt. Man r aldrig redo men domedagen kommer fr oss alla i sinom tid,och din tid r nu kommen..

Jag var nere p 9gpd sista 2 mnaderna, trappade ned totalt typ 4 mnader. Tog 40+gpd I 8 r frutom 2x1 mnad avtndningar fr 4-5 r sedan.

Frsta veckan var fett whack jag svr, andra veckan brjade vissa saker reglera sig. Humret var nog det frsta att stabiliseras runt dag 10,det var d jag inte lngre grt p toan p jobbet var 15:e minut. Hot flashes och vakna upp i smrta slutade helt runt dag 14 tror jag.

Dag 33 idag, sov bara 3 timmar innan jag vaknade upp, somnade om ganska ltt nd.

Anyway du klarar detta bror, jag r en bitchass crybaby nigga, om jag klarar det s kan du ocks. Haffa en karta lyrica s att du kan f sova ordentligt ett par ntter i veckan, veranvnd inte dock.

Fr mig kom det inte som en chock att kratom blev olagligt, fr mig var det bara en frga om tid, tiden kom dock lite tidigare n jag frvntade mig.
Har en del lyrica hemma faktiskt. r bara rdd att jag verkonsumerar det och inte sparar till nr jag faktiskt behver, r nmligen lite s jag fungerar. Men att du fortfarande har problem ver en mnad senare lter ju inte jttenice

Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
10g r nog en ganska normaldos, knns som de flesta beroende ligger lngt ver. Det kmr va mkt pfrestande i 3-4 dygn men sen blir det faktiskt bara lttare och lttare. Det lskiga r inledningsfasen men nr du vl r inne i det s kmr det knnas bttre.
Sknt att hra nd, men fan ass. Just nu r det nstan knslan av att det nu r ver fr alltid som r vrst. Varit guldvrt fr mig att ha kratom istllet fr annat skit, som fr s mnga andra. Fungerat lite s strre delen av mitt liv att jag bara har kortare perioder av 100% nykterhet, men annars alltid skt mig till ngot att "ha" regelbundet. S jvla toxic men r bara s jag fungerar, och d har som sagt kratom varit ovrdeligt.
Har extremt lite kvar men fortfarande inte riktigt velat stlla mig in p att jag inte har ngot annat val n att sluta inom ett par dagar. Befinner mig i en rtt s utmanade tid i livet just nu ocks, dr jag verkligen mste vara p trna och kunna prestera, s kunde fan inte kommit mer olgligt. Samtidigt visste jag att just denna period skulle vara s, och kunde planerat bttre, sklart.
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-07-23 kl. 17:04.
Citera
2025-07-23, 17:25
Medlem
Citat:

Har en del lyrica hemma faktiskt. r bara rdd att jag verkonsumerar det och inte sparar till nr jag faktiskt behver, r nmligen lite s jag fungerar. Men att du fortfarande har problem ver en mnad senare lter ju inte jttenice

Sknt att hra nd, men fan ass. Just nu r det nstan knslan av att det nu r ver fr alltid som r vrst. Varit guldvrt fr mig att ha kratom istllet fr annat skit, som fr s mnga andra. Fungerat lite s strre delen av mitt liv att jag bara har kortare perioder av 100% nykterhet, men annars alltid skt mig till ngot att "ha" regelbundet. S jvla toxic men r bara s jag fungerar, och d har som sagt kratom varit ovrdeligt.
Har extremt lite kvar men fortfarande inte riktigt velat stlla mig in p att jag inte har ngot annat val n att sluta inom ett par dagar. Befinner mig i en rtt s utmanade tid i livet just nu ocks, dr jag verkligen mste vara p trna och kunna prestera, s kunde fan inte kommit mer olgligt. Samtidigt visste jag att just denna period skulle vara s, och kunde planerat bttre, sklart.
Jag har fortfarande lite problem, ja, men jag mr i verlag bra, och har mtt i verlag bra sedan dag 14 ish. Mina vrsta problem r att jag "bara" sover fulla ntter typ varannan natt utan att vakna emellant, s det r vldigt lite. S du kommer att komma ver det vrsta relativt snabbt
Kom bara ihg att springa s hrt du kan varje dag, ta lnga iskalla duschar, se till att du har folk att prata med varje dag och meningsfulla aktiviteter, tvingar hjrnan att adaptera. Jag vill inte att du blir frtvivlad bror, var stark s kommer du m betydligt bttre redan efter frsta veckan jag svr.
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-07-23 kl. 17:32.
Citera
2025-07-23, 19:29
Medlem
Citat:

Yo, hr fr du ett anthem till din avtnding bror https://www.youtube.com/watch?v=WhOvxoki6XM
Senast redigerad av randomdudeReloaded 2025-07-23 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in