Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Fruktansvärt, absolut inte okej. Det är ju inte du som skall behöva utsättas för något eftersom det du gör är lagligt.
Men tog dom din telefon ? Har du sparat material på hur han bestämde träff med dig ? Vad var målet med deras insats mot dig ?
Vadå så Simon hade bestämt träff med dig ? Du vet att detta är olagligt ?
Ja Simon eller nån i hans grupp, låtsades vara en sexköpare. Vet inte säkert vem jag skrev med inför träffen. Enligt Simons kollega var deras mål först en ”oroskoll” och se om ”jag mår bra” i mitt fall. Min annons och sida var på flytande svenska, hög säkerhet, gästboken var full av ren kärlek, både från mig och mina sexköpare, fräscha bilder, jag är 40+ och ingen indikation på varken tvång, missbruk eller trafficking.
Ja, de tog alla mina/våra telefoner som fanns här hemma. Jag arbetade tillsammans med min sambo, som också är en sexarbetare. Vi gjorde det på hobbynivå så inga skattebrott. Ibland sålde vi sex tillsammans och ibland jag själv. Denna gång var jag själv. När jag berättade detta för dem, direkt när de kom, och berättade även vart min sambo befann sig, då grep dem min sambo som häktades. Dock behandlade alla min sambo med respekt och vänlighet, till skillnad emot mig. Jag visste då inte om koppleri lagen och dess konsekvenser. Idag vet jag att vi sexarbetare kan inte ens ha en sambo enligt koppleri lagen, spelar ingen roll om man jobbar ihop eller inte.
Jag har pratat med andra poliser efter detta, då jag är fruktansvärt kritisk emot deras arbetssätt, som skadar på riktigt, och då sa de bara att de måste ljuga och för att komma nära oss. Det andra jag berättade om Simons grupp, som hot,vräkning,kränkningar, skuldbeläggning osv) låtsades de inte känna till.
Som jag har förstått är detta fullt lagligt för dem?