2025-07-23, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Fruktansvärt, absolut inte okej. Det är ju inte du som skall behöva utsättas för något eftersom det du gör är lagligt.

Men tog dom din telefon ? Har du sparat material på hur han bestämde träff med dig ? Vad var målet med deras insats mot dig ?

Vadå så Simon hade bestämt träff med dig ? Du vet att detta är olagligt ?

Ja Simon eller nån i hans grupp, låtsades vara en sexköpare. Vet inte säkert vem jag skrev med inför träffen. Enligt Simons kollega var deras mål först en ”oroskoll” och se om ”jag mår bra” i mitt fall. Min annons och sida var på flytande svenska, hög säkerhet, gästboken var full av ren kärlek, både från mig och mina sexköpare, fräscha bilder, jag är 40+ och ingen indikation på varken tvång, missbruk eller trafficking.

Ja, de tog alla mina/våra telefoner som fanns här hemma. Jag arbetade tillsammans med min sambo, som också är en sexarbetare. Vi gjorde det på hobbynivå så inga skattebrott. Ibland sålde vi sex tillsammans och ibland jag själv. Denna gång var jag själv. När jag berättade detta för dem, direkt när de kom, och berättade även vart min sambo befann sig, då grep dem min sambo som häktades. Dock behandlade alla min sambo med respekt och vänlighet, till skillnad emot mig. Jag visste då inte om koppleri lagen och dess konsekvenser. Idag vet jag att vi sexarbetare kan inte ens ha en sambo enligt koppleri lagen, spelar ingen roll om man jobbar ihop eller inte.

Jag har pratat med andra poliser efter detta, då jag är fruktansvärt kritisk emot deras arbetssätt, som skadar på riktigt, och då sa de bara att de måste ljuga och för att komma nära oss. Det andra jag berättade om Simons grupp, som hot,vräkning,kränkningar, skuldbeläggning osv) låtsades de inte känna till.

Som jag har förstått är detta fullt lagligt för dem?
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-23 kl. 11:57.
Citera
2025-07-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja Simon eller nån i hans grupp, låtsades vara en sexköpare. Vet inte säkert vem jag skrev med inför träffen. Enligt Simons kollega var deras mål först en ”oroskoll” och se om ”jag mår bra” i mitt fall. Min annons och sida var på flytande svenska, hög säkerhet, gästboken var full av ren kärlek, både från mig och mina sexköpare, fräscha bilder, jag är 40+ och ingen indikation på varken tvång, missbruk eller trafficking.

Ja, de tog alla mina/våra telefoner som fanns här hemma. Jag arbetade tillsammans med min sambo, som också är en sexarbetare. Vi gjorde det på hobbynivå så inga skattebrott. Ibland sålde vi sex tillsammans och ibland jag själv. Denna gång var jag själv. När jag berättade detta för dem, direkt när de kom, och berättade även vart min sambo befann sig, då grep dem min sambo som häktades. Dock behandlade alla min sambo med respekt och vänlighet, till skillnad emot mig. Jag visste då inte om koppleri lagen och dess konsekvenser. Idag vet jag att vi sexarbetare kan inte ens ha en sambo enligt koppleri lagen, spelar ingen roll om man jobbar ihop eller inte.

Jag har pratat med andra poliser efter detta, då jag är fruktansvärt kritisk emot deras arbetssätt, som skadar på riktigt, och då sa de bara att de måste ljuga och för att komma nära oss. Det andra jag berättade om Simons grupp, som hot,vräkning,kränkningar, skuldbeläggning osv) låtsades de inte känna till.

Som jag har förstått är detta fullt lagligt för dem?

Så anledningen att dom gick in var att du hade en sambo ? Hur gjorde dom när dom tog telefonerna , fick du tillbaka dom? Jag har skrivit till flera tidningar och kommer fortsätta göra det. Det är inte okej att personer som lagligt säljer skall betraktas leva i en brottsplats om dom gör det frivilligt. Ska anmäla till Europadomstolen också problemet är att man skulle behöva ha tillgång till någon rättegång, men jag vet inte hur jag skulle hitta det? För att ta som exempel.
Citera
2025-07-23, 14:18
Avslutad
Citat:
Så anledningen att dom gick in var att du hade en sambo ? Hur gjorde dom när dom tog telefonerna , fick du tillbaka dom? Jag har skrivit till flera tidningar och kommer fortsätta göra det. Det är inte okej att personer som lagligt säljer skall betraktas leva i en brottsplats om dom gör det frivilligt. Ska anmäla till Europadomstolen också problemet är att man skulle behöva ha tillgång till någon rättegång, men jag vet inte hur jag skulle hitta det? För att ta som exempel.

Nej, de visste inte att jag hade en sambo, när de började skriva till mig. Anledningen enligt dem själva var just ”för att se om jag mår bra”” från start. Det var varför de skrev till mig. Och när de knackade på, hade de inte ens gjort nån slagning på lägenheten, sa dem alla fall till mig. Jag berättade om min sambo till dem. Jag visste inte att det var olagligt och ha det eller jobba ihop med en annan sexarbetare, då hade jag aldrig blivit sexarbetare från början i Sverige och jag ljuger aldrig om något. För mig är det otroligt viktigt med ärlighet. Därför blev jag så chockad av polisens lögner.

Ironin i hela denna cirkus är att jag mådde fantastiskt bra innan de kom, utan psykisk sjukdom, men sen efteråt var jag ett psykiskt vrak en lång tid med trauma och svår depression som följd. Ville inte ens leva ett tag. Det har varit fruktansvärt.

Lider fortfarande idag av sviterna. Har ingen tillit överhuvudtaget till myndigheter, speciellt polis och socialtjänst och är faktiskt rädd för män idag, något jag aldrig upplevt i hela mitt liv innan. Jag får även fortfarande ren panik när jag ser en polisbil och jag har svår separationsångest när min sambo inte är med mig. Måste hela tiden höra av mig, så allt är bra, när vi är ifrån varandra. Det är en sån stress.

Det är bara och vända sig till tingsrätter och hovrätter och begära ut handlingar om tex koppleri fall. De är offentliga handlingar men med maskade namn. Så mejla eller ring olika tingsrätter/hovrätter i Stockholm och Göteborg, så får du ut olika fall de senaste åren. Desto fler desto bättre 🙂
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-23 kl. 14:22.
Citera
2025-07-23, 15:48
Medlem
Citat:
Fruktansvärt, absolut inte okej. Det är ju inte du som skall behöva utsättas för något eftersom det du gör är lagligt.

Men tog dom din telefon ? Har du sparat material på hur han bestämde träff med dig ? Vad var målet med deras insats mot dig ?

Vadå så Simon hade bestämt träff med dig ? Du vet att detta är olagligt ?
Olagligt är det inte, så länge de inte köper, möjligen är det en gråzon sedan de la till att även försök till sexköp är olagligt.
Men det är så de arbetar bokar ett besök så de får en adress att spana på sedan kan de även göra ett besök som de gjorde till en vän till mig, låtsades fortfarande vara kund sa inte mer än hej gick ett varv runt i lägenheten och sedan gav han sig av utan ett ord.
Kort efteråt hände ungefär samma sak som för skinnyfrog och samma djävla gubbe visade sig i dörren viftandes med sin legitimation.
Citera
2025-07-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Olagligt är det inte, så länge de inte köper, möjligen är det en gråzon sedan de la till att även försök till sexköp är olagligt.
Men det är så de arbetar bokar ett besök så de får en adress att spana på sedan kan de även göra ett besök som de gjorde till en vän till mig, låtsades fortfarande vara kund sa inte mer än hej gick ett varv runt i lägenheten och sedan gav han sig av utan ett ord.
Kort efteråt hände ungefär samma sak som för skinnyfrog och samma djävla gubbe visade sig i dörren viftandes med sin legitimation.

Det måste ju kännas som ett enormt övergrepp?
Citera
2025-07-23, 15:56
Medlem
Hur vet dom att en person som gick in i porten även är samma som köpte sex och går ut ur porten det är väl inte så lätt att se i en kamera under mörker? Eller står dom och klänger utanför hemdörren tills någon lämnar?
Citera
2025-07-23, 15:58
Medlem
Citat:
Det måste ju kännas som ett enormt övergrepp?
Ja inte är det vackert och ingen mår bra av det förutom poliserna då som troligtvis är kåta hela tiden de arbetar med detta.
Kan väl säga att tjejen kanske inte blev lika knäckt som skinnyfrog, men deppig blev hon och det var inte lätt att få henne på bättre humör tog månader innan hon blev sig själv igen fast kanske inte helt hon blev mer eftertänksam och inte lika spontan som innan. Så lite av hennes personlighet ändrades iomed detta, liksom tron på myndigheter osv precis som Skinny också beskriver.
Citera
2025-07-23, 15:58
Medlem
Citat:

Det är ju otroligt skrämmande att dom får tillgång till kvinnans hela liv när det är lagligt att hon säljer sex. Hon skall ha rätt att göra det hon vill. Lagen är definitivt rättssäker för både kvinnor och män.

Jag fattar inte varför alla män bara svalt sexköpslagen ! Dags att steppa upp !
Citera
2025-07-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ja inte är det vackert och ingen mår bra av det förutom poliserna då som troligtvis är kåta hela tiden de arbetar med detta.
Kan väl säga att tjejen kanske inte blev lika knäckt som skinnyfrog, men deppig blev hon och det var inte lätt att få henne på bättre humör tog månader innan hon blev sig själv igen fast kanske inte helt hon blev mer eftertänksam och inte lika spontan som innan. Så lite av hennes personlighet ändrades iomed detta, liksom tron på myndigheter osv precis som Skinny också beskriver.

Jag kan bara förställa mig att bli beslagtagen på min mobil skulle bli helt förstörd! Ett verkligt övergrepp av Simon och hans styrka som sägs skydda kvinnor !
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-23 kl. 16:05.
Citera
2025-07-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleanderr
Hur vet dom att en person som gick in i porten även är samma som köpte sex och går ut ur porten det är väl inte så lätt att se i en kamera under mörker? Eller står dom och klänger utanför hemdörren tills någon lämnar?
Är det en trapp kan de sitta högre upp i trappen med kamera beredd.
De lyssnar också med örat mot dörren om de kan höra något ljud som kan påminna om att någon har sex, då blir de extra upphetsade. Därför ser jag till att alltid stöna och skrika och oja mig när jag är ensam hemma ifall att.
Citera
2025-07-23, 16:04
Medlem
Det bästa vore väll att använda
Journalistisk brottsprovokation i Stockholm genom annons och sedan filma hur dom beter sig mot kvinnorna ?

Är det olagligt? Eller att ni sätter på inspelning om polisen kommer till eran bostad och trakasserar er?
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-23 kl. 16:08.
Citera
2025-07-23, 16:09
Medlem
Citat:
Är det en trapp kan de sitta högre upp i trappen med kamera beredd.
De lyssnar också med örat mot dörren om de kan höra något ljud som kan påminna om att någon har sex, då blir de extra upphetsade. Därför ser jag till att alltid stöna och skrika och oja mig när jag är ensam hemma ifall att.

Nu förtiden kan dom väll sätta kamera inomhus också ? Tänk bli övervakad naken av polis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in