2025-07-22, 11:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du tänker att länders rättsväsen är fria från korruption?
Att alla behandlas lika?

Jag tänker att de olika rätternas totalt olika hantering av ärendet samt olika handläggningstider och olika domar tyder på att de i alla fall inte är genomkorrupta eller mutade att göra samma sak..
Citera
2025-07-22, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tänker att de olika rätternas totalt olika hantering av ärendet samt olika handläggningstider och olika domar tyder på att de i alla fall inte är genomkorrupta eller mutade att göra samma sak..
Det har du rätt i, hovrättens jurister stämplade det ju som trams (även om dom drog ut på det lite för syns skull).
Citera
2025-07-22, 12:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har du rätt i, hovrättens jurister stämplade det ju som trams (även om dom drog ut på det lite för syns skull).
Det är svårt att föreställa sig att du verkligen är 18 år som åldersgränsen här på Flashback kräver, men ok - för den goda tonens skull så ber jag dig lägga fram dina bevis för det där tramsandet du håller på med, och när du misslyckats med det kanske du kan skärpa till dig lite?
Citera
2025-07-22, 12:07
Bannlyst
Citat:
Det är svårt att föreställa sig att du verkligen är 18 år som åldersgränsen här på Flashback kräver, men ok - för den goda tonens skull så ber jag dig lägga fram dina bevis för det där tramsandet du håller på med, och när du misslyckats med det kanske du kan skärpa till dig lite?
Ett bra och tydligt svar.
Jag hoppas att Candace Owens kommer ta upp alla åtalspunkterna, själv har jag inte lyckats få fram dom.
Citera
2025-07-22, 18:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ett bra och tydligt svar.
Jag hoppas att Candace Owens kommer ta upp alla åtalspunkterna, själv har jag inte lyckats få fram dom.
Litar du på en plattjordare som inte tror på dinosaurier och som tror att att jorden är 6000 år gammal?
Citera
2025-07-22, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Litar du på en plattjordare som inte tror på dinosaurier och som tror att att jorden är 6000 år gammal?
Det beror på hur personen är i övrigt.

Själv tror jag inte jorden är platt men jag skulle inte reagera särskilt mycket ifall den visade sig vara det.
Citera
2025-07-22, 22:46
Bannlyst
Xavier Poussard har äntligen blivit stämd av Macrons!

Men inte för att han påstår att hon är född som man.
Han är stämd för nätmobbning...
Citera
2025-07-22, 23:01
Avstängd
Citat:

Exakt. Och skälet till det är som sagt att då måste paret Macron lägga fram bevis för att så inte är fallet samt att den anklagade/försvaret har rätt till det som på engelska kallas för "discovery" = rätt att begära ut samtliga de handlingar och annan bevisning i de anklagandes ägo som har bäring på åtalet.

Om inte trådens Macron-apologeter ser att enbart det här med stora neonbokstäver mot natthimlen säger att jo,
'Brigitte är född biologisk man'
..så är det väl kanske dags för ett besök hos psykologen.

Eller hos en präst, rent av?

Citat:
Ska bli mycket intressant att följa.
Citera
2025-07-23, 00:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Handlar det inte bara om att han kallades till polisen den 21 där han fick höra att han kommer höras inom kort angående ett klagomål från Brigitte? Var har du hört att han faktiskt har blivit stämd?

Citat:
Ja det vore ju dumt att stämma honom för ett påstående som inte är olagligt..
Citera
2025-07-23, 00:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Exakt. Och skälet till det är som sagt att då måste paret Macron lägga fram bevis för att så inte är fallet samt att den anklagade/försvaret har rätt till det som på engelska kallas för "discovery" = rätt att begära ut samtliga de handlingar och annan bevisning i de anklagandes ägo som har bäring på åtalet.

Om inte trådens Macron-apologeter ser att enbart det här med stora neonbokstäver mot natthimlen säger att jo,

Nej, ”Discovery” är ett system som förekommer i t.ex usa - det finns inte i vare sig Frankrike eller Italien någon motsvarande rätt att begära ut alla dokument från motparten - och absolut inte dokument som inte ska användas i rättegången.
Citera
2025-07-23, 00:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Ni har visst TOTALT missat varför de går in för Cyberbullying "nätmobbning".
De andra 2 nötterna, de kommer undan pga good faith "god tro".

Så, onopono, har du bokat tid hos prästen, eller psykologen.
Citera
2025-07-23, 00:25
Bannlyst
Citat:
Handlar det inte bara om att han kallades till polisen den 21 där han fick höra att han kommer höras inom kort angående ett klagomål från Brigitte? Var har du hört att han faktiskt har blivit stämd?

Ja det vore ju dumt att stämma honom för ett påstående som inte är olagligt..
Candace berättade det nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in