2025-07-22, 14:00
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Att så här i efterhand klaga, såsom du gör, är knappast konstruktivt. Vi har de badplatser vi förtjänar.
Jag klagar inte, jag beskriver verkligheten i Sverige, jag tror absolut det kan vara konstruktivt att svenskar beskriver sina känslor och sin verklighet på flashback, att vi får svart på vitt att vi har gemensamma föreställningar och upplevelser av den katastrofala massinvandringen kan på sikt leda till en normalisering och eventuellt en mobilisering, vi behöver ju normalisera antagonistiska tankeströmningar mot den totalt misslyckade migrationspolitiken, det är bara då en vändning kan ske.
Citera
2025-07-22, 14:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Man ska ut i skogen och bada i en skogstjärn. Blattar är rädda för skogen.

Skaffa en liten stuga en bra bit ifrån civilisationen funkar också. Helst på en ö som kräver egen båt.
Citera
2025-07-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Jag klagar inte, jag beskriver verkligheten i Sverige, jag tror absolut det kan vara konstruktivt att svenskar beskriver sina känslor och sin verklighet på flashback, att vi får svart på vitt att vi har gemensamma föreställningar och upplevelser av den katastrofala massinvandringen kan på sikt leda till en normalisering och eventuellt en mobilisering, vi behöver ju normalisera antagonistiska tankeströmningar mot den totalt misslyckade migrationspolitiken, det är bara då en vändning kan ske.
Tack, nu blev det lite mer nyanserat. Problemet är inte bidrags- och slippa-fängelse-på-hemmaplan-turisterna, vilka verkar dominera dem som kommit hit.

Problemet är att vi män lämnat walk over till feminism och känslostyrt beslutsfattande. Och så länge den situationen kvarstår kommer vi gång på gång konstatera, i efterhand, att vi varit naiva, att vi inte sett det komma osv På detta fundamentala område har inget skett. Vi har fattat korkade beslut på område efter område, såväl inrikespolitiskt, som inom geopolitiken. Skola, energi, kriminalitet, omsorg, infrastruktur, att pojkar missgynnas akademiskt, försvar, immigration, egen kultur och patriotism.

Att några surgubbar på flashback gnäller om bullriga invandrare på våra badplatser, och här håller jag med om att det kanske inte är min preferens med hög musik, såvida inte jag styr playlistan, gör varken till eller från, då roten inte angrips. Vi behöver rensa i våra egna sykofantiska led.
Citera
2025-07-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Det går knappast att besöka en allmän badplats numera. Som svensk måste man leta upp små badsjöar långt ut på landet. För varje år som går prisar jag allt mer att vi har en egen strand, de två kommunala badplatser jag brukade besöka är nu otänkbara, i synnehet när man har en tonårsdotter. Sista gången fick vi löpa gatlopp mellan gastande blattegrabbar som klädde av henne med blicken, vidrigt!

Har du aldrig klätt av ett fruntimmer med blicken? Är du frireligiös?
Citera
2025-07-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Har du aldrig klätt av ett fruntimmer med blicken? Är du frireligiös?
Bror… alltså jag fattar vad du menar, men kom igen vi går ju typ till badplatsen för att spana in folk? Alltså vad trodde du ens skulle hända, vi är 20, vi är män och det är 30 grader och typ 80 % hud överallt det är klart ögonen går bananas ibland. Men att stå och gapa och glo på nåns dotter som om man aldrig sett en bikini innan? Nää, det är ju bara pinsamt.

Man kan kolla diskret, vara chill. Inte bete sig som om man är uppväxt i ett mörkt rum utan internet liksom. Såna killar förstör ju för alla – både för tjejerna och oss andra som bara vill bada, softa och kanske få en snabb crush på nån i solglasögon.

Och alltså, egen strand? Låter som goals. Men vi andra får nöja oss med halvvarma klippor, sunkigt kaffe och solstingsvarning. Livet. 😎
Citera
2025-07-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskorkillen
Bror… alltså jag fattar vad du menar, men kom igen vi går ju typ till badplatsen för att spana in folk? Alltså vad trodde du ens skulle hända, vi är 20, vi är män och det är 30 grader och typ 80 % hud överallt det är klart ögonen går bananas ibland. Men att stå och gapa och glo på nåns dotter som om man aldrig sett en bikini innan? Nää, det är ju bara pinsamt.

Man kan kolla diskret, vara chill. Inte bete sig som om man är uppväxt i ett mörkt rum utan internet liksom. Såna killar förstör ju för alla – både för tjejerna och oss andra som bara vill bada, softa och kanske få en snabb crush på nån i solglasögon.

Och alltså, egen strand? Låter som goals. Men vi andra får nöja oss med halvvarma klippor, sunkigt kaffe och solstingsvarning. Livet. 😎

Håller helt med om att man ska bete sig civiliserat.
Citera
2025-07-22, 15:16
Medlem
Mycket väldigt mycket snack…. visa bilder istället.

Annars är det bara bullshit.
Citera
2025-07-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Minns 1970-talet när toplessbrudar var normen på stranden.
Haha, när sent 90-tal och tidigt 00-tal var igång och jag var och badade, var unga S-kvinnor en samling surfittor och klagade högljutt på alla och envar som ens antydde att det borde vara topless. Uppenbarligen hände någonting efter 80-talet.
Citera
2025-07-22, 16:14
Medlem
Insjöarna är dock fortfarande fredade från blattar. De hittar inte dit eller är för fattiga och efterblivna att våga sig inåt kommunen.
Citera
2025-07-22, 16:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Insjöarna är dock fortfarande fredade från blattar. De hittar inte dit eller är för fattiga och efterblivna att våga sig inåt kommunen.
Rösjön i Sollentuna som är en insjö slutade man besöka för 20 år sen. Babbar grillade och flickor blev antastade av blattar. Deras babbeglin härjade runt utan tillsyn. Från att vara en oas på 80-talet så blev det no go på två årtionden.
Citera
2025-07-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Jävlar, nog för att babbar förökar sig exponentiellt, men 3 generationer på 20 år är fan otroligt

Mohammed, 23 år 2005.
Ali (Mohammeds barn), 2 år 2005.

Mohammed, 43 år 2025
Ali (Mohammeds barn), 22 år 2025
Mustafa (Alis barn) 0 år 2025.
Citera
2025-07-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Mycket väldigt mycket snack…. visa bilder istället.

Annars är det bara bullshit.

Står man som blekvit svenne och fotar in i havet av babbar på stranden, så blir man lynchad.
Men du kan ju själv antingen gå ut och se hur det förhåller sig eller ta foto på den helvita svenska badstrand du själv uppenbarligen badar på, så blir vi andra glada för det är egentligen det som efterfrågas i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in