2025-07-17, 23:59
Medlem
Messials avatar
Förra helgen var jag på en badplats tillsammans med en vän och hans barn i en medelstor stad i dom södra delarna av Sverige.

Vid ankomst var det ganska mycket bilar på parkeringen, badplatsen har tidigare varit populär bland etniska svenskar och olika skolor och skolklasser.

Men när vi kom ut på stranden så möttes jag utav en hemsk syn! Hela badplatsen var full utav muslimer ifrån MENA, knappt någon kvinna utan slöja och vattenpipor på gräset och somaliska ungdomar som sprang runt och afghanska kvinnor (hazarer) och annat muslimskt folk.

Utvecklingen i staden i fråga har gått fort, men inte lika illa som i andra städer. Detta skrämmer dock. Är detta framtiden? Kommer detta även vara gatubilden i Sverige om 15-20 år?
Är detta unikt i större svenska städer på badplatser?

Värt att nämna är att ingen svenska talades på badplatsen, språken var arabiska och somaliska och diverse språk som talas i Afghanistan.

Hur är det i badhus i dom större svenska städerna?
Citera
2025-07-18, 00:03
Medlem
Det märks att du inte besökt en badstrand på ett decennium. Vad är problemet? Vita svennar är autister och grabbarna sitter och spelar spel inomhus, dricker redbull eller nocco och tjejerna leker bossar och dricker vitt vin och latte på barerna. Invandrarna umgås över generationsgränserna, grillar och äter nyttig frukt.

Vad är så hemskt enligt dig?
Citera
2025-07-18, 00:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Ja det är min erfarenhet. Man får noga passa på sina smultronställen så de inte övertas.

Slutade gå på badhus år 2000. Vidrigt.
Citera
2025-07-18, 01:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det märks att du inte besökt en badstrand på ett decennium. Vad är problemet? Vita svennar är autister och grabbarna sitter och spelar spel inomhus, dricker redbull eller nocco och tjejerna leker bossar och dricker vitt vin och latte på barerna. Invandrarna umgås över generationsgränserna, grillar och äter nyttig frukt.

Vad är så hemskt enligt dig?

Grilla och äta nyttig frukt får de gärna göra tycker jag, i sina egna hemländer.
Citera
2025-07-18, 01:51
Medlem
Det går knappast att besöka en allmän badplats numera. Som svensk måste man leta upp små badsjöar långt ut på landet. För varje år som går prisar jag allt mer att vi har en egen strand, de två kommunala badplatser jag brukade besöka är nu otänkbara, i synnehet när man har en tonårsdotter. Sista gången fick vi löpa gatlopp mellan gastande blattegrabbar som klädde av henne med blicken, vidrigt!
Citera
2025-07-18, 02:25
Medlem
Var någonstans var detta? Varit på de flesta badstränder i skåne (undantaget malmö, vilket då inte är en medelstor stad för regionen) och inte sett nägot liknande. Kanske finns det, vem vet men det är inte normen iallafall.
Citera
2025-07-18, 03:31
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Utvecklingen i staden i fråga har gått fort, men inte lika illa som i andra städer. Detta skrämmer dock. Är detta framtiden? Kommer detta även vara gatubilden i Sverige om 15-20 år?
Är detta unikt i större svenska städer på badplatser?

Grattis till uppvaknandet. Flashback är fullt av trådar om berikningen av badplatser, en del av dem redan från förrförra decenniet.

(FB) Vad händer med våra badställen?
(FB) Kommunala utomhuspooler i förorterna - snart en omöjlighet?
(FB) Delsjöns badplats har polisbevakning. Hur det ser ut på landets andra badplatser?
(FB) Berikade svenska badplatser 2013
(FB) Bio/Badhus/Bibliotek. Vilken är invandrarnas nästa...
(FB) Segregera badplatser!
(FB) Blattar på badplatser
(FB) Alla Sveriges städer är fyllda av invandrare nu
(FB) Asylsökande flyktingar på badstranden
(FB) Badplatser utan invandrare.
(FB) Järfälla grillare "styckade" lamm vid badplats
(FB) Kaos när blattarna skall bada (Berlin med Film)
(FB) Invandrare på köpcenter/Badhus/Nöjesparker
(FB) Badplatsproblematiken hur stor är den ?
(FB) Har din badplats/strand blivit brutalt berikad?
(FB) Svenskar på badplats 2008

Också i flera andra trådar berörs badstrandskulturens förfall, och vådorna med att sola topless (för tjejer). Följande skildring tillkom redan år 2008.

(FB) Hässelby – 15 år senare (var kom alla invandrare ifrån?)

Citat:
Ursprungligen postat av Banned
Jag är uppväxt i Hässelby Strand, i nordvästra Stockholm. Jag bodde där mellan 1972 och 1993, och jag minns det som en ganska sömnig förort. Mycket pensionärer, hyfsat mycket alkisar, en hel del finnar, någon enstaka italienare/turk. 1993 stack jag till USA för att plugga och jag blev kvar där i drygt 10 år. Flyttade hem till Stockholm 2004 och bor numera i Fredhäll. Jag har inte besökt min barndoms Hässelby en enda gång – förrän igår kväll.

Blev uppringd av en gammal polare som bor kvar i Hässelby. Åkte hem till honom för att dricka några öl och prata lite minnen. Redan på T-banan började jag ana oråd. Efter Islandstorget var det 80% blattar i vagnen. Så var det definitivt inte på min tid. Drog mig till minnes att jag någon gång reflekterat över att det kan vara ganska svart i vagnen när jag hoppar på T-banan in mot City på mornarna. Hoppade av vid Hässelby Gård, där min polare bor, och trodde fan att jag hade hamnat i Rinkeby. Stora gäng med spänniga blattar och huckleförsedda gamla blattehaggor drog omkring. Fick gå ur vägen flera gånger för att inte kollidera med spännblattar som gick i bredd (vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag hade råkat stöta till någon). När jag närmade mig polarens lägenhet blev det mer och mer obehagligt. Stora sjok glassplitter över trottoaren vittnade om en stor mängd bilinbrott. Ett antal utbrända och demolerade bilvrak som stod huller om buller. Ur vartenda öppet fönster strömmade arabisk musik på mycket hög volym.

Det var för varmt i polarens lägenhet så vi bestämde oss för att gå och bada vid Maltesholmsbadet. Det var nu den stora chocken kom. Det var smäckfyllt med folk på badstranden. Senast jag var där var sommaren 1992 – då var stranden fylld med snygga toplessolande blondiner. Så icke nu - det var kolsvart på stranden! Om jag säger att där fanns fem etniska svenskar så överdriver jag kraftigt! Det var fan som att besöka en basar i Medina. Oräkneliga lakansklädda arabkärringar, varav somliga till och med hade burka (vad fan gör man på en badstrand om man ska ha fem lager filtar över kroppen?), en armé av negerbarn som sprang omkring, kopiösa mängder spännblattar. Det satts och grillades halalslaktat fårkött överallt (trots stora skyltar överallt som påpekade att det rådde grillningsförbud pga torkan). Några spännblattar stog och kastade stora stenar på några stackars änder. Ett tiotal bandspelare pumpade ut denna hysteriska mellanösternmusik. Och överallt detta jävla lach-lach-lach-tjatter. Måste blattar alltid skrika för att göra sig förstådda?

Vi blev inte långvariga på stranden. Jag åkte hem, knytande min näve i fickan. Frågorna hopade sig. Hur fan blev det såhär? Varför satte ingen stopp innan det var för sent? Var det det här samhället vi ville ha? Har de som bestämt att mångkultur är fint någonsin satt sin fot i sådana här förorter och sett resultatet av den förda politiken?

Temat babbar och badstränder diskuteras på FB varje sommar, antingen i redan existerande trådar eller i sprillans nya. Denna är från 2019.

(FB) Muslimer och blattars invasion av de rikas orter och områden är i gång

Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nu kan inte Nimby-Svenne som röstar på M längre gömma sig ute i sina fina vita och rika kommuner och områden. Jag har under sommaren noterat att stökiga blattar, negrer och muslimer börjar allt mer söka sig till de finare orterna för vistas där mer på sin fritid. Fina stränder, campingplatser, fiskeställen, badplatser osv där för inte så länge sen bara vita välstädade människor brukade leva bland sina flotta hus och bilar i lugn miljö, invaderas för fullt nu av mörkrets krafter.

Var på en strand idag och badade på en av Sveriges finaste orter där vita svenskar med mycket pengar brukar husera och bo. Stranden detta året har invaderats av hucklekärringar och deras skäggubbar, samt 4-6 barn, negrer som driver runt och den vanliga störiga blatten (MENA och Balkan) som säger "jag svärr mannen" till allt och som spelar hiphop på högsta volym och kommer dit i sin BMW som köpts troligen för kokainpengar.

Uppenbarligen trivs inte Muhammed och Kunta Kinte längre i ghettona ute på Rosengård i någon sunkig hyresrätt där 30 man ligger och sover på kartonger. Nu vill de vidare till de finare orterna, där den övre medelklassens blonda akademikerdöttrar ligger och solar.
Senast redigerad av Ördög 2025-07-18 kl. 03:59.
Citera
2025-07-18, 04:31
Medlem
HassanVonEssens avatar
Hahaha! Välkommen till det förlorade landet. Utvecklingen går inte att påverka. Det du kan göra är att gilla läget och ta för dig lika mycket som invandrarna gör när du kommer till stranden. Spela hög musik, grilla och ta plats. Eller duka under av hat och bitterhet över att Sverige som du en gång kände det med säkerhet kommer att försvinna. Om hundra år är etniska svenskar en minoritetsgrupp i Sverige. Blondiner kommer att vara lika ovanliga som negrer var på 70-talet eftersom mörka drag är genetiskt dominanta och rasblandningen ökar exponentiellt. Faktum är att många invandrare redan är mer patriotiska än etniska svenskar. Deras kärlek till Sverige är lika genuin som den vita svenskens ovilja att acceptera den genetiska undanträngningen.

Ett annat faktum är att du som etnisk svensk numera ofta är för svensk för att kunna få ett kommunalt eller statligt jobb på många orter eftersom det anses meriterande att kunna tala något främmande språk - arabiska, turkiska, suryoyo, eller dari - för att nämna några. Undanträngningen sker alltså på alla plan eftersom invandrare kommer att hålla ihop tills den dagen de inte längre känner någon underlägsenhet gentemot den vita svensken. Dit når vi dock först när invandraren har blivit norm. Tills dess får vi acceptera att vi blir språkligt, kulturellt och socialt allt mer otillräckliga även på arbetsmarknaden.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-07-18 kl. 04:33.
Citera
2025-07-18, 06:43
Medlem
MrWins avatar
Minns 1970-talet när toplessbrudar var normen på stranden.
Citera
2025-07-18, 07:04
Medlem
PederBergmans avatar
Bergslagen har många sjöar som blattebefriade. Att besöka en allmän badstrand skulle jag inte få för mig.
Citera
2025-07-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ja det är min erfarenhet. Man får noga passa på sina smultronställen så de inte övertas.

Slutade gå på badhus år 2000. Vidrigt.
TS får överväga att boka resa till Kiruna när de inviger sitt nya badhus till slut.....så länge han inte blir stressad av halvsamer.
Prisbilden där lär avskräcka bidragstagarna till kommun ger upp och inför subventionerat årskort för "utsatta familjer".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nya-kostnaden-for-badhuset-60-000-kronor-per-kirunabo

Om TS är frisinnad och kan tänka sig att dingla lite hur som helst kanske något välrenommerad naturistbadplats vara värt att besöka ?
Citera
2025-07-18, 07:17
Avslutad
Ta inte illa upp TS men har du sovit under en sten de senaste åren? Så gott som alla badplatser i Sverige är berikade nuförtiden. Sorgligt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in