2025-07-21, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Vill du nu dessutom anklaga honom för att ha handlat med just dessa intressen? Om du påstår något sådant bör du kanske inte göra det utan att ha minsta bevis... Ingenting verkar vara för billigt för er när det gäller att tala illa om honom.

Den här tråden handlar om MånsPetter Zelmerlöw, inklusive hans kokain”problem” som han själv vill kalla det. Honom försvarar du in absurdum.

Dina insinuationer om offret för hans missbruk och otrohet, mamman som var tvungen att få polishandräckning för att få tillbaka sina egna barn, ser du däremot som helt ok.

Vet du hur billig du framstår?

Citat:
Kanske beror det också på att Ciara inte har lämnat något (frivilligt) prov? Vem vet hur det skulle ha fallit ut... Kanske borde hon också lämna ett prov, eller vad tror du?
Citera
2025-07-21, 14:46
Avslutad
Citat:
Åh, låt mig läsa vad det står i domen, du brukar ju vara så sugen på det. Först står det att hon helt enkelt inte kunde hitta passet, vilket mycket väl kan bero på en kaotisk förvaring. Sedan kommer påståendet från hennes sida att Måns skulle ha behållit passet. Från hans sida finns det inget uttalande om detta, om jag inte har missat något?
Man undrar dock ibland hur exakt man kan ta detta uttalande? Ungefär lika noggrant som uttalandet att städpersonalen skulle ha hittat kokain på hotellet. Och lite senare är det en vän till henne?

Och även om så vore fallet, borde det väl inte vara något problem. För närvarande har hon uppenbarligen passet. Passet kan ju förvaras hos en betrodd person under vistelsen. Så var är problemet?
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Oavsett så var ju problemet att MZ olovligen, enligt domstolens beslut, kvarhöll barnen och hindrade C att resa hem med dem, eller hur? Hade passen bara ”kommit bort”, så hade det väl varit lite onödigt att dra saken till domstol, och behöva ersätta C för rättegångskostnader om 318 315 kronor, + egna advokatkostnader, kan man tycka?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ja, vi tittar på domen!

”X.X och X.X ska hämtas genom polismyndighetens försorg och överlämnas till Ciara Zelmerlöw.”

Då vet vi alltså att rättegången inte handlade om försvunna pass, utan barn som förhindrades att vara med sin mamma.

Kanske av intresse:

Stockholms tingsrätt, anteckning:
Citat:
”Telefonsamtal med stationsbefäl Jesper på PO Lund som bekräftar att överföring av barn verkställdes den 9 maj 2025/cc”
9 maj, dvs samma dag som tingsrätten meddelade beslutet om hemvist.
Citera
2025-07-21, 14:51
Avstängd
Citat:
Helt klart fel. Det handlade bara om att hon inte kunde eller borde ta med barnen till England direkt. Hon var fri att besöka barnen. Hon bodde till och med kvar i huset ett tag.
Visst var vi ense om att vi skulle läsa domen? När jag citerar själva domslutet så börjar du hitta på egna sagor. Det står att barnen ska hämtas genom polisens försorg och lämnas till mamman. Det står ingenting om England i beslutet. Bara att barnen skulle hämtas från MånsPetter och lämnas till mamman.
Citera
2025-07-21, 14:55
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Läst att hon inte är lätt att arbeta med, framstår som rörig. Det är absolut inte sunt att dricka vin omkring småbarn som mamma. Du tappar fokus och kan få aggressiva utspel. Du kan inte åka akut till vård om något händer.
Hört talas om taxi?

För övrigt tycker jag att den här vin-diskussionen har spårat ur fullständigt. Ska vi bestämma oss för att det nog vore lämpligt om exakt HELA befolkningen som är föräldrar till barn under 18 år kunde vara helnykterister? Men att det kanske inte alltid är så och i verkligheten så klarar sig de flesta barn ganska bra, trots att de kanske hade föräldrar som tog ett glas vin någon gång ibland. (Vilket jag själv hade och ingen blev alkoholist, ingen tappade fokus, ingen fick aggressiva utspel och allting var faktiskt bara ganska socialt och trivsamt.)

Självklart är alkoholberoende ett stort problem för samhället och har varit så i alla tider, skulle jag säga. För de barn som drabbas av ett genuint beroende kan det givetvis leda till katastrof. Men det är något annat än att ta ett glas vin till kvällen någon gång ibland. Och framför allt - det är en helt annan diskussion för en helt annan tråd.
Citera
2025-07-21, 15:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ok så du antar att hon vill dela med sig med de hon känner och sina 100 000 följare.
Ja, eftersom jag varken känner henne eller är tankeläsare så får jag lov att göra vissa antaganden, men till skillnad från dig, PlommonOtto och flera andra så står jag för att det är ett antagande, i stället för att presentera antaganden/gissningar som fakta.
Citat:
Är det här vanligt i ditt umgänge eftersom du inte tycker detta vara något konstigt alls, att dela med sig med sina relationsproblem med 100 000 följare och deras följare osv. Är det inte något man tar hjälp av närmaste familjen/vänner med?
Vissa jag känner skulle sannolikt göra så, dock skulle nog inte dom flesta göra det. Människor agerar på olika sätt så DIN MALL för vad som är normalt stämmer inte på alla människor, vissa har socker i kaffet andra inte, vissa väljer att ha bil andra inte osv...
Citat:
Såg hon en fördel på något sätt att förekomma honom? Är inte det att vara beräknande?
Inte nödvändigtvis på något negativt sätt, känner man sig säker på vad som ska komma från motparten kan det vara bra att få presentera sin sanning innan motpartens eventuella lögner kommer först.
Citat:
Jag har inga som helst problem med att vi tycker olika jag är bara förundrad över det du skriver.
Så pass förundrad att du uppmanar mig att sluta skriva i tråden... Av om tanke om mig.
Citera
2025-07-21, 15:14
Medlem
Citat:
Den här tråden handlar om MånsPetter Zelmerlöw, inklusive hans kokain”problem” som han själv vill kalla det. Honom försvarar du in absurdum.

Dina insinuationer om offret för hans missbruk och otrohet, mamman som var tvungen att få polishandräckning för att få tillbaka sina egna barn, ser du däremot som helt ok.

Vet du hur billig du framstår?
Citat:
Visst var vi ense om att vi skulle läsa domen? När jag citerar själva domslutet så börjar du hitta på egna sagor. Det står att barnen ska hämtas genom polisens försorg och lämnas till mamman. Det står ingenting om England i beslutet. Bara att barnen skulle hämtas från MånsPetter och lämnas till mamman.
Haha, jag tycker att det är mycket billigare av dig att försöka prata ner till mig nu. Om det är något som är ad adsurdum här så är det hur du förnekar honom. Och du vrider till och med domstolsbeslut så att de förmodligen passar. Din verklighetsuppfattning är lika med noll komma noll.

Det var väl inte bara att lämna barnen till Ciara, eller hur? Även om det är vad som står på pappret. Om Måns hade tagit barnen ifrån henne och inte gett henne umgänge, att polisen verkligen var tvungen att ingripa för att hon skulle få träffa barnen igen... Hur förklarar man då hennes inlägg på Instagram den 4 maj t.ex. där hon syns med alla barn i Sverige, inklusive kompis Läckberg m.fl. Efter att de tydligen tillbringat en hel vecka tillsammans för att fira Ciaras födelsedag? Säg mig, HUR GÅR DET TILL om Måns inte frivilligt har lämnat över barnen till Ciara, i Sverige väl att märka?
Citera
2025-07-21, 15:36
Avstängd
Citat:
Haha, jag tycker att det är mycket billigare av dig att försöka prata ner till mig nu. Om det är något som är ad adsurdum här så är det hur du förnekar honom. Och du vrider till och med domstolsbeslut så att de förmodligen passar. Din verklighetsuppfattning är lika med noll komma noll.

Det var väl inte bara att lämna barnen till Ciara, eller hur? Även om det är vad som står på pappret. Om Måns hade tagit barnen ifrån henne och inte gett henne umgänge, att polisen verkligen var tvungen att ingripa för att hon skulle få träffa barnen igen... Hur förklarar man då hennes inlägg på Instagram den 4 maj t.ex. där hon syns med alla barn i Sverige, inklusive kompis Läckberg m.fl. Efter att de tydligen tillbringat en hel vecka tillsammans för att fira Ciaras födelsedag? Säg mig, HUR GÅR DET TILL om Måns inte frivilligt har lämnat över barnen till Ciara, i Sverige väl att märka?
Det är där de försvunna passen som du raljerade om kommer in. Det finns många svenska kvinnor som fått sina barn kidnappade och förda till utlandet. Nu försökte familjen Zelmerlöw sig på det omvända genom att lura Ciara till Sverige, gömma barnens pass och skicka hem henne till GB utan sina barn. Det skrämmande är att utan Camilla Läckbergs hjälp till Ciara kanske de hade lyckats.
Citera
2025-07-21, 15:49
Avslutad
Citat:
Kanske har MZs sida inte krävt det hittills? Kanske för att de inte har tänkt på det? Kanske borde de göra det, så att man verkligen kan vara säker på att barnen är i goda händer...

Han kan inte kräva det eftersom att hon till skillnad från Måns inte är alkoholist, narkoman och ”beroendepersonlighet”. Men narcissistiska kvinnomisshandlare försöker precis sånt, du tänker precis som ett galet ex som sysslar med eftervåld.
I England dricker varenda människa vin på ett socialt sätt så lycka till att övertyga rätten till det där när hon inte har en enda dom eller skandal relaterat till alkohol/droger.
Till skillnad från Måns som isåfall hade varit den som försökt jävlas ännu mer.
Gör han det skjuter han sig själv i foten för det ser bara jävligt illa ut från hans sida på alla sätt.
Citera
2025-07-21, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Han kan inte kräva det eftersom att hon till skillnad från Måns inte är alkoholist, narkoman och ”beroendepersonlighet”. Men narcissistiska kvinnomisshandlare försöker precis sånt, du tänker precis som ett galet ex som sysslar med eftervåld.
I England dricker varenda människa vin på ett socialt sätt så lycka till att övertyga rätten till det där när hon inte har en enda dom eller skandal relaterat till alkohol/droger.
Till skillnad från Måns som isåfall hade varit den som försökt jävlas ännu mer.
Gör han det skjuter han sig själv i foten för det ser bara jävligt illa ut från hans sida på alla sätt.
Hade det funnits något värre än kritiken mot Ciaras matlagning att komma med på rättegången så kan vi vara 100% säkra på att det hade kommit från alla tre i familjen Zelmerlöw och från nannyn. De drog till med det värsta de kunde hitta på. Det var att Ciara ibland tittade på mobilen och lagade mat som inte var så nyttig. Jävlar vad de skulle ha gjort en stor grej av om hon ens lyckats bli så påverkad av vin så hon hade trampat snett. Det skulle de tagit upp allihop i sina vittnesmål.
Citera
2025-07-21, 16:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Är det på allvar din inställning??? Att man inte ska skaffa barn om man inte är tillsammans med dem 24/7? Hur tänker du dig att man ska försörja dem om man inte tjänar pengar? Herregud, världen är uppenbarligen full av fruktansvärda föräldrar. Tänk bara på konsulter som tillbringar dagar eller veckor på resande fot hos andra företag. Säsongsarbetare, de måste vara de renaste djävlarna!

Hur mår Ciara just nu? Hon måste ju jobba nu, eller hur? Hur gör hon det om det är meningen att hon ska vara med barnen dygnet runt, enligt din åsikt?

Ajajaj, du försöker väl inte köra lite härskarteknik här och nu?

Jag har inte påstått att någon behöver vara tillsammans med sina barn 24/7, eller hur?
Det är ganska vanligt att föräldrar arbetar och då har sina barn på dagis, eller motsvarande t ex.

Säsongsarbetare är till övervägande delen ungdomar (eller andra) som inte ännu bildat familj, av en anledning... Nämligen att dom flesta som har barn försörjer sig nära hemorten, och barnen.
Konsulter, ja om dom inte skulle vara lämpliga i dina ögon så ändrar inte det min uppfattning att Mums planerat dåligt när han skaffar både fru och flera barn England utan att han själv tänker befinna sig där större delen av barnens uppväxt.
Han väljer uppenbarligen att knarka, supa och knulla småflickor i ett annat land än där frun och barnen befinner sig, samtidigt som han skyller på sin "karriär"?
Hellre än att vara tillsammans med sin familj i det land där både hans fru, hans barn och hennes barn från tidigare förhållande bor och har sin trygga hemvist.
Eller har du någon annan syn på det, du kanske tycker att det är både normalt och bra?

Hur C mår har jag naturligtvis ingen aning om, men jag hoppas för hennes och barnens skull att hon mår efter omständigheterna bra.
Ska jag gissa så antar jag att nuvarande situationen är belastande tills allt är utrett och bestämt hur framtiden ska formas, men att det kanske ändå är skönt att ha tagit steget att lämna en miljö hon inte trivdes i och att åter få befinna sig HEMMA bland släkt, vänner och människor som bryr sig om henne. Jag antar att det varit lite ont om den biten, här i Sverige den senaste tiden.

Och åter igen, det där med att hon enligt mig skulle behöva vara med sina barn dygnet runt. Det är något du dragit ur röven för att förvanska det jag skrivit tidigare, för att förminska mig.

Du gör dig bara löjlig och förstör din egen trovärdighet med din argumentationsteknik...
Citera
2025-07-21, 17:26
Avstängd
Citat:
Hade det funnits något värre än kritiken mot Ciaras matlagning att komma med på rättegången så kan vi vara 100% säkra på att det hade kommit från alla tre i familjen Zelmerlöw och från nannyn. De drog till med det värsta de kunde hitta på. Det var att Ciara ibland tittade på mobilen och lagade mat som inte var så nyttig. Jävlar vad de skulle ha gjort en stor grej av om hon ens lyckats bli så påverkad av vin så hon hade trampat snett. Det skulle de tagit upp allihop i sina vittnesmål.
Nja, det du säger stämmer återigen inte. Det finns en hel del värre saker de kunde tagit upp.

De kunde tagit upp det faktum att hon publikt förtalat barnens far, vilket omedelbart skadat hans möjlighet till försörjning av barnen.
De kunde berättat att hon förfalskar sina tavlor och säljer andra konstnärers verk under eget namn.
De kunde också tagit upp att hon vid flera tillfällen förmodligen gjort sig skyldig till olaga integritetsintrång genom att publicera bilder på instagram föreställande sina barn i olika utsatta situationer.
Och de kunde definitivt grävt djupare i frågan angående hennes, förmodat hemlighållna, inkomst.

Men av någon anledning avhöll de sig från att angripa hennes karaktär i någon större utsträckning. Varför hoppas jag vi får veta en dag.
Citera
2025-07-21, 17:33
Avslutad
Citat:

Alltså det 100% av alla föräldrar gör, inklusive Måns själv. Och hade Måns wannabee-förnäma föräldrar haft koll på honom hade han inte varit ett helt urspårat Train wreck som vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in