2025-07-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Vilken jävla flex. Jag blir ärligt talat väldigt avundsjuk. Men samtidigt glad att veta att sådana smultronställen fortfarande existerar någonstans i vårt plågade land!

Själv cyklade jag ner till ribban för att se hur det ligger till nuförtiden.
Jodå vi fortsätter vår vandring ner mot bottnen.
Det nya nu är tydligen massa afrikaner och pakistanier/indier från det absoluta bottenskiktet.
Malmö stad gjorde ett budget underskott förra året på 104 miljarder och jag är föga förvånad.
Hade det funnits någon rättvisa i detta jävla land, så hade de låtit folk själva välja om de vill lägga sina skattepengar på massinvandringen och om man tror på detta eller inte, precis som man kan välja bort ifall man vill betala för svenska kyrkan eller inte.
Sedan därifrån så kan de förhålla sig till hur många invandrare det liksom finns budget till att ta in och ge soc. pengar åt eller om hur få dem i arbete för att de ska bli självgenererande för att inte behöva skicka hem dem.
Detta system att slösa bort arbetandes folk skattepengar är djupt orättvist, speciellt för alla oss som verkligen inte tror på skiten.
För att citera vad en känd malmö politiker och finansminister, tillika en av föregångarna bakom välfärdssystemet en gång sade: "Varje förslösad skattekrona är en stöld av folket"
Senast redigerad av Kammadaj 2025-07-20 kl. 20:55.
Citera
2025-07-20, 21:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Riktigt skönt att bada med barnen idag vid en liten strand med 100% svenskar. En kille hade med sin indiska (troligen) flickvän men hon verkade vara adopterad och assimilerad. Inget stök, alla respekterade varandra.

Inte en enda hucklefamilj som släpper lös sina vilda barn, eldar upp ett får till lunch, livligt diskuterar syrisk inrikespolitik sugandes på vattenpipa. Ingen gnällig arabmusik eller äckelstirrande på kvinnor i badkläder.

Lösningen är medlemskap. Om du blir godkänd förbinder du dig att att följa reglerna. Bryter du mot dem blir du av med medlemskapet och förlorar rätten att vistas på platsen.
Citera
2025-07-20, 23:02
Medlem
Märkt samma sak. Vill inte vara rasistisk men när jag slogs av det första gången blev jag chockad. Går ner till stranden och det är helt svart av muslimer, de skiter i sina barn som ställer till jävelskap, badar med kläder, röker överallt och visar allmänt ingen hyfs eller förståelse för personal space. Det kanske är såhär i Arabien och helt naturligt men det blev en chock för mig att vändningen hänt så fort. Jag förstår inte heller hur jag kan svettas så jag nästan svimmar medan de sitter fullt påklädda, luftfuktigheten borde väl påverka även dem när de är i Norden. Inga jämförelser i övrigt men de är lika odödliga som kackerlackor.
Citera
2025-07-20, 23:17
Medlem
Skönt med egen pool så man slipper wt och mena.
Citera
2025-07-21, 08:58
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Det är vidrigt på stränderna när det är varmt väder, horder av mena-skräp så långt ögat kan nå, när det är kallare väder så brukar jag tänka "fan vad skönt att det är svensk-väder", för då slipper man se horderna utomhus. På sommaren kallar jag stränderna i staden jag bor i för Islamabad, för det känns inte som att jag är i Sverige längre...
Citera
2025-07-21, 09:13
Medlem
Mullrets avatar
TS får börja vinterbada. Garanterat muslimfritt, inga vattenpipor, skrik eller skrän.

Ingen som grillar får, spelar arabmusik eller skriker på sina telningar.

Visst är Sverige fantastiskt.
Citera
2025-07-21, 09:18
Medlem
De brukar väl oftast dyka upp först däromkring kl 15? I alla fall var det det normala förr att svenskar är på badplatserna mitt på dagen och sen på eftermiddagen dyker menafamiljerna upp med engånggrillar och hög musik och sjövilda ungar och svenskarna inser att det är dags att gå hem
Citera
2025-07-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Visst gör det det. Och det finns även feta svennar. Vad är din poäng?

Du skyller fetma på USA när baklava och skit är minst lika dåligt på helt egen hand.
Citera
2025-07-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Du skyller fetma på USA när baklava och skit är minst lika dåligt på helt egen hand.
Fetma är ett globalt problem och svennar är också "drabbade". Vad är din poäng, förutom att slå vilt omkring dig, sila mygg och svälja kameler.
Citera
2025-07-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det märks att du inte besökt en badstrand på ett decennium. Vad är problemet? Vita svennar är autister och grabbarna sitter och spelar spel inomhus, dricker redbull eller nocco och tjejerna leker bossar och dricker vitt vin och latte på barerna. Invandrarna umgås över generationsgränserna, grillar och äter nyttig frukt.

Vad är så hemskt enligt dig?

Du har rätt både vad gäller svennar och babbar. Men problemet som uppstår i offentliga rum med babbar är 1) att de skriker/väsnas för mycket, 2) skräpar ner nåt så ini helvete.

Om de sänkte volymen och visade hänsyn till omgivningen och naturen skulle det vara lättare att samexistera.
Citera
2025-07-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Du har rätt både vad gäller svennar och babbar. Men problemet som uppstår i offentliga rum med babbar är 1) att de skriker/väsnas för mycket, 2) skräpar ner nåt så ini helvete.

Om de sänkte volymen och visade hänsyn till omgivningen och naturen skulle det vara lättare att samexistera.
Håller med. Blåtand, Spotify och laddbara batterier har stor skuld till detta.
Citera
2025-07-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Grattis till uppvaknandet. Flashback är fullt av trådar om berikningen av badplatser, en del av dem redan från förrförra decenniet.

(FB) Vad händer med våra badställen?
(FB) Kommunala utomhuspooler i förorterna - snart en omöjlighet?
(FB) Delsjöns badplats har polisbevakning. Hur det ser ut på landets andra badplatser?
(FB) Berikade svenska badplatser 2013
(FB) Bio/Badhus/Bibliotek. Vilken är invandrarnas nästa...
(FB) Segregera badplatser!
(FB) Blattar på badplatser
(FB) Alla Sveriges städer är fyllda av invandrare nu
(FB) Asylsökande flyktingar på badstranden
(FB) Badplatser utan invandrare.
(FB) Järfälla grillare "styckade" lamm vid badplats
(FB) Kaos när blattarna skall bada (Berlin med Film)
(FB) Invandrare på köpcenter/Badhus/Nöjesparker
(FB) Badplatsproblematiken hur stor är den ?
(FB) Har din badplats/strand blivit brutalt berikad?
(FB) Svenskar på badplats 2008

Också i flera andra trådar berörs badstrandskulturens förfall, och vådorna med att sola topless (för tjejer). Följande skildring tillkom redan år 2008.

(FB) Hässelby – 15 år senare (var kom alla invandrare ifrån?)

Temat babbar och badstränder diskuteras på FB varje sommar, antingen i redan existerande trådar eller i sprillans nya. Denna är från 2019.

(FB) Muslimer och blattars invasion av de rikas orter och områden är i gång

Verkligen. Knappast ett nytt fenomen. TS måste förstå att de berikande badgästerna som beskrevs ovan år ~2005 är nu inne på generation tre. Utöver detta så har du haft ett inflöde på 80-100k extra bruningar per år. Klart som fan att det gör avtryck i stadsbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in