• 1
  • 2
2013-07-06, 20:07
Medlem
En tråd där man kan dela med sig av sina upplevelser när det gäller berikning på svenska badplatser i sommar.

Jag bidrar med ett dagsfärskt exempel från Uppsala.

Idag var jag med familjen på Storvads badplats ute vid Gamla Uppsala. Inte mycket till badplats egentligen men inom cykelavstånd från centrum och rätt trevligt läge. Var där förra sommaren och då var det i princip bara jag, dottern och en eller två andra familjer där. Kanske var innan semestern drog igång på allvar, minns inte datum.

Nu var det hur som helst ett helt annat läge. Det var hyfsat mycket folk men det mest utmärkande var att det i vattnet befann sig 12 afrikanska barn som plaskade omkring utan tillsyn medan det kanske var högst 3-4 svenska barn som eskorterades runt i vattnet av sina föräldrar.

Det fanns även ett färre antal arabbarn och en hucklekvinna, de fick senare förstärkning av ett gäng på 4-5 spännaraber som roade sig kungligt. När vi cyklade hem mötte vi dessutom inte mindre än tre bilar lastade med ytterligare hucklen på väg till badplatsen, bara på väg ut från parkeringen. Så fler verkar det ha blivit.

Insåg inte riktigt hur många afrikaner det var, eftersom de vuxna och äldre barnen höll sig i bakgrunden, förrän de samlades runt picknickborden. Måste ha varit gott och väl 35 afrikaner, varav ca 15 mindre barn. En grupp som gott och väl bräckte antalet svenskar på badplatsen vid det laget. Patriarken verkade vara kapten klänning, en afrikansk man i klänning som eskorterades av en smal ung man i collegejacka.

Kändes helt bisarrt, särskilt när vi cyklade hem och mötte bilarna med hucklen som någon jäkla karavan. Ute i svenska Gamla Uppsala.

Verkar helt ogörligt att vistas på offentliga platser nu för tiden utan att känna sig som en främling i sitt eget land. Helt sjukt att man i princip tvingas till att belåna sig upp över öronen om man vill bo fredad från mångkulturen utan att byta ort eller land. Är det meningen att det här ska vara framtiden i Sverige? Afrikaner och araber i tält och hucklen? Gillar man inte läget är det bara att flytta? FUBAR.
Citera
2013-07-06, 20:36
Medlem
Sverige2025s avatar
Har vi tur så får vi några drunkning tillbud med dödlig utgång på mångkulturen i år också, simkunnigheten i den här gruppen är låg och som du säger bry sej inte föräldrarna på samma sätt som Svenskar gör. En Somaliska kvinna sörjer inte sitt barn, utan hon går hem producera nya barn istället.

Vi tar emot så mycket skit ifrån dessa länder numera, så även om 10 pers drunknar per år så räcker de inte långt.
Citera
2013-07-06, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Har vi tur så får vi några drunkning tillbud med dödlig utgång på mångkulturen i år också, simkunnigheten i den här gruppen är låg och som du säger bry sej inte föräldrarna på samma sätt som Svenskar gör. En Somaliska kvinna sörjer inte sitt barn, utan hon går hem producera nya barn istället.

Japp. Negrer och blattar och det här med att simma brukar ju aldrig gå ihop.

Vad ska man egentligen göra om man ser någon av dessa hålla på att drunkna?

Ska man kasta sten på dom eller bara fortsätta att gå?
Citera
2013-07-06, 21:38
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Ptja. En variant är ju att det bara sitter i huvudet på mig. En annan är att det sitter i afrikanerna och araberna som belägrar svenskt territorium. Det är olika hur man ser på saken.

Jag kommer aldrig acceptera afrikanska och arabiska muslimer som svenskar eller en naturlig del av den svenska befolkningsbilden. Det är inte Sverige. Det är någon sorts bastard.

Försöker få det att inte påverka mig, men jag vet att det sannolikt är jag som betalar för dem och deras 200 ungar och att det är jag som betalar in en jäkla massa skatt för vilket jag får allt mindre välfärd. Att det är jag som får ta miljonlån för att mina barn ska slippa berikas i skolan och på gården. Medan jag inte får någonting positivt tillbaks. Bara slita hund för att försöka lappa och laga vad våra politiker helhjärtat går in för att förstöra. Det gör mig förbannad och besviken.

Jag gillar egentligen människor generellt, oavsett etnicitet. Men kan inte längre uppskatta invandrare, eftersom man nu vet att sannolikheten för att de är myglare som kastat passen och ljugit ihop en asylhistoria är överväldigande. Att risken för att de lever på bidrag och kommer fortsätta göra det är enormt stor. Att risken för att de kommer begå brott är stor. Att chansen för att de kommer bidra på ett positivt sätt för svenska samhället är försvinnande liten.

Då är det svårt att upprätthålla sin människokärlek. Det går förstås ut över de skötsamma likväl som myglarna, för det finns inget sätt att särskilja dem. Det blir konsekvensen när man försöker öka toleransen genom att öppna dammportarna. Den stora tolerans som fanns sköljs bort.

Jag kan bara instämma med dig jag mår verkligen dåligt av detta och jag tror inte att jag är ensam. Och det går inte en dag utan att jag funderar på vad det skall bli av det här landet och våran framtid.
Citera
2013-07-06, 21:46
Medlem
Sverige2025s avatar
Vi har ingen brist på negrer i det här landet, så om en druknar så stå 10 nya i kö och vill komma in i landet. Du behöver väl inte göra något enligt lagen om du inte är utbildad sjuksköterska eller läkare, som vanlig medborgare kan du vara passiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Japp. Negrer och blattar och det här med att simma brukar ju aldrig gå ihop.

Vad ska man egentligen göra om man ser någon av dessa hålla på att drunkna?

Ska man kasta sten på dom eller bara fortsätta att gå?
Citera
2013-07-06, 21:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Undvik offentliga badplatser och hitta era egna smultronställen i naturen där ni kan bada. Alltså de som är längre bort från staden, inte har picknickbord, bryggor, soptunnor och liknande. Inget verkar skrämma MENA-folk så mycket som otyglad natur.

Eller så åker du till Skanör/Falsterbo, Marstrand eller Österlen.
Citera
2013-07-06, 21:59
Medlem
Mad monks avatar
Har nog aldrig sett en neger bada egentligen var inträffade detta?
Citera
2013-07-06, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Undvik offentliga badplatser och hitta era egna smultronställen i naturen där ni kan bada. Alltså de som är längre bort från staden, inte har picknickbord, bryggor, soptunnor och liknande. Inget verkar skrämma MENA-folk så mycket som otyglad natur.

Ja, det är ju så man gör sen flera år. Men vissa invandrare är okej faktiskt. Är själv uppväxt i förorten. Marstrand är ju så j-a dyrt. En pizza 140kr förra sommaren när vi kom med båt...
Det finns bättre ställen, som är okända.
Citera
2013-07-06, 22:54
Medlem
Tycker synd om alla svenska småbarnsföräldrar som kommer till badplatser som är totalt översållat med folk från mellanöstern, nord och Östafrika.

De känner obehag och vill bara vända om och åka till en annan badplats och beklagar sig över situationen.

Men ändock står de där på valdagen med en av sjuklöverns valsedlar och har glömt om den omskakande upplevelsen på badplatsen.

Så sluta gnälla om ni inte vill vara med och skapa en badplats som den såg ut när ni själva var barn/ungdomar.
Citera
2013-07-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack

Jo, men det är en del av problemet. Är det rimligt att man inte ska kunna ta en cykeltur med familjen till ett svenskt ställe i en svensk stad, utan måste skaffa bil eller båt och ge sig ut på dagsutflykter eller längre? Det är det förstås inte. Så även om det är en praktisk, om än krånglig och dyr, lösning så är det inte rimligt. Dessutom är det bara en tidsfråga innan resten av Sverige blir lika berikat.
Citera
2013-07-06, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Den är väl tvärtom tämligen stor skulle jag säga.

Beror ju helt på vilka invandrare vi pratar om. Europeiska invandrare är ju till 90% en + affär.

Utomeuropéer är ju en heeeeelt annan femma.
Citera
2013-07-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Att rösta SD kommer inte göra någon större skillnad ens om de fick 20-30%, eller ens om de fick 51%. Vilket förstås inte kommer hända, på långa vägar. De vill minska invandringen, men de vi redan har och deras anhöriga som de fortsätter importera, fortsätter att föröka sig betydligt mer än svensken. Så visst kommer det gå lite långsammare, men ändå alldeles för fort.

Med det sagt röstar jag givetvis inte på Sjuklövern. Men man ska inte inbilla sig att det kommer göra någon större skillnad.

Jag vet inte hur gammal du är eller om du har egna barn, det avgör helt klart ditt sätt att se på saken.

Att Sverige i framtiden kommer bli ett mycket obehagligt land att bo i det är det i dagsläget ingen tvekan om.
Men att få till en helt ny politik som gör det otroligt mycket mer krävande för de som kommer hit, kommer göra att allt fler inte längre ser Sverige som paradiset på jorden där man får allt av den dumma svensken utan några motprestationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in