2025-07-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Om jag uppfattat portugisisk media rätt (kan blivit fel vid översättningarna):

Det var inget standardarvode utan ett straffarvode att om Gyökeres inte såldes innan en viss deadline så har Hasan rätt till 10 procent av den summan som han säljs för över 60-65 miljoner.

Med det sagt så tjänar Hasan ändå stora mängder varje gång spelarna i hans stall säljs. Även nu när han avstår detta ”arvode.”

Ok, var det inte något att han hade rätt till pengar om Sporting tackade nej till bud över en viss summa till och med?
Och allt detta samtidigt som det finns en fast utköpsklausul på en högre summa. Otroligt rörigt allting.

Längtar i vilket fall tillbaka till en tid där sportchefer var bättre på att förhandla med varandra och agenter i första hand fick betalt av spelarna.
Citera
2025-07-21, 12:55
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Ok, var det inte något att han hade rätt till pengar om Sporting tackade nej till bud över en viss summa till och med?
Och allt detta samtidigt som det finns en fast utköpsklausul på en högre summa. Otroligt rörigt allting.

Längtar i vilket fall tillbaka till en tid där sportchefer var bättre på att förhandla med varandra och agenter i första hand fick betalt av spelarna.

Så kan det också varit! Sjukt allting men tydligen var det överenskommelser Hasan gjort med en gammal sportchef och den nya mena på att dessa inte gäller med honom. Haha snacka om rörigt! Och mitt i mellan står Gyökeres och framstår som en driftkucku.
Citera
2025-07-21, 12:58
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken

Citat:
Nu kommer A Bola med nya uppgifter i följetongen. Enligt den portugisiska tidningen ska Gyökeres agent Hasan Cetinkaya ha inkluderat en klausul i Gyökeres kontrakt.

Klausulen innebär att Sporting är tvungna att betala agenten 10 procent av bud på Gyökeres som överstiger över 60+10 milj euro om budet avvisas av Sporting.

Enligt A Bola ska klausulen ha varit ett villkor från agenten när Gyökeres anlände till klubben. Samtidigt uppger tidningen att Sporting hotar med konsekvenser om Cetinkaya väljer att aktivera klausulen.

Snacka om badwill för alla inblandade i hela denna dokusåpan. Jag tror den som förlorar mest på detta är Sporting i det långa loppet. Bara ta lärdom och aldrig hamna i denna sitsen igen.
Citera
2025-07-21, 13:10
Medlem
NoTruces avatar
Var inte den här bollkonstnären 100 % klar för typ två veckor sedan? Vad fan är det som dröjer? Svårt att hitta rätt teckensnitt till grafiken för offentliggörandet? En klausul om att hans äldre kusin som passade och bytte blöjor på honom 2001 ska ha vidareförsäljningsprocent?

Modern fotboll suger kuk, och är det så att han tjafsar om 150 eller 160k £ i veckan hoppas jag att han får snaska Artetas kulpåse direkt.
Citera
2025-07-21, 13:40
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Var inte den här bollkonstnären 100 % klar för typ två veckor sedan? Vad fan är det som dröjer? Svårt att hitta rätt teckensnitt till grafiken för offentliggörandet? En klausul om att hans äldre kusin som passade och bytte blöjor på honom 2001 ska ha vidareförsäljningsprocent?

Modern fotboll suger kuk, och är det så att han tjafsar om 150 eller 160k £ i veckan hoppas jag att han får snaska Artetas kulpåse direkt.

Det är väl just detta som gör att man sitter och rullar med ögonen när folk skriver "Spelare X är klar!" bara för att de läst någon nyhet att klubbarna är så gott som överens, eller att spelaren är överens med nya klubben (men klubbarna har inte enats om priset än). Är ju flera steg i processen.

Själv tar jag alltid silly season rykten med en stor nypa salt och en spelare är inte klar förräns han presenterats av klubben i matchtröjan.
Citera
2025-07-21, 16:55
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Gyökeres har haft sin potentiella lön och 5 års kontrakt redo ett tag. Det är hans agent (Hasan Cetinkaya) och Arsenal som bråkar med Sporting om bonusar och småpengar.
Citera
2025-07-22, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska ÄNTLIGEN vara klart enligt Fabrizio Romano och han brukar aldrig ha fel. Arsenal och 820 miljoner blev det.

Får man gissa på att tongångarna från presidenten blir mer att der tacksamma för hans tid och önskar lycka till osv. Fick nog max vad man kunde fått. Möjligen Saudiarabien kunnat gett mer.
Citera
2025-07-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är väl just detta som gör att man sitter och rullar med ögonen när folk skriver "Spelare X är klar!" bara för att de läst någon nyhet att klubbarna är så gott som överens, eller att spelaren är överens med nya klubben (men klubbarna har inte enats om priset än). Är ju flera steg i processen.

Själv tar jag alltid silly season rykten med en stor nypa salt och en spelare är inte klar förräns han presenterats av klubben i matchtröjan.

Har de bokat läkarundersökning så ser jag dem som i praktiken klar. Nästan ingen misslyckas med den. Nu är han "klar" igen. Men några detaljer återstår. Spelare är klar 100 gånger innan de faktiskt är klar.

Men summorna som nämns tycker inte jag är så hög i förhållande till vad andra går för.
Citera
2025-07-22, 17:19
Medlem
buisnismannens avatar
Härligt att det är klart. Kan unna Arsenal lite titlar nu.

Citera
2025-07-22, 17:44
Medlem
HycklarSveriges avatar
Välkommen Göken!

Lewis Skelly firar redan att sin nya lagkamrat är klar - https://x.com/gunnersc0m/status/1947...227036187?s=46
Citera
2025-07-22, 18:04
Medlem
goseigens avatar
Känns bra, och nu får vi se.
Blir det fiasko eller succé?

Om man bara översätter rätt av skall han väl upp till 35-45 mål i ligan.

För Sverige kan det vara en bra boost med både spel i England och C.L.

Han har inget att gömma sig bakom längre.

Tror jag att han fixar det - japp. Han ser besatt ut när han spelar. Avsluten påminner mig om en fransman som sköt på allt, men Viktor verkar ha kontroll på vad han gör, men vem vet.

Förhoppningsvis blir det inte som med Nunez.
Citera
2025-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Känns bra, och nu får vi se.
Blir det fiasko eller succé?

Om man bara översätter rätt av skall han väl upp till 35-45 mål i ligan.

För Sverige kan det vara en bra boost med både spel i England och C.L.

Han har inget att gömma sig bakom längre.

Tror jag att han fixar det - japp. Han ser besatt ut när han spelar. Avsluten påminner mig om en fransman som sköt på allt, men Viktor verkar ha kontroll på vad han gör, men vem vet.

Förhoppningsvis blir det inte som med Nunez.

Han såldes ju relativt billigt så 20+ mål får väl absolut ses som godkänt och det borde han absolut klara med spelarna han har runt omkring sig.

Liverpool är ju villiga att betala det dubbla för Isak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in