2025-07-22, 19:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Känns bra, och nu får vi se.
Blir det fiasko eller succé?

Om man bara översätter rätt av skall han väl upp till 35-45 mål i ligan.

För Sverige kan det vara en bra boost med både spel i England och C.L.

Han har inget att gömma sig bakom längre.

Tror jag att han fixar det - japp. Han ser besatt ut när han spelar. Avsluten påminner mig om en fransman som sköt på allt, men Viktor verkar ha kontroll på vad han gör, men vem vet.

Förhoppningsvis blir det inte som med Nunez.

Hahs 35-40 det känns lite för mycket att kräva det. Haaland satte ju 36 och det var extremt och ovanligt. Brukar ju inte nå 30 för den som vinner skytteligan. Haaland var ju iofs billigare för Man City då han "bara" kostade 700 miljoner, men ja för mål kan ju Göken ha det som mål åtminstone att sätta 37 strutar och slå norrbaggen

Allt under 20 kommer nog ses som ett fiasko. Sedan varje över ett plus.
Citera
2025-07-22, 20:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hahs 35-40 det känns lite för mycket att kräva det. Haaland satte ju 36 och det var extremt och ovanligt. Brukar ju inte nå 30 för den som vinner skytteligan. Haaland var ju iofs billigare för Man City då han "bara" kostade 700 miljoner, men ja för mål kan ju Göken ha det som mål åtminstone att sätta 37 strutar och slå norrbaggen

Under 15 tror jag.

Och visst, man kan inte översätta rätt av. Ingen förväntar sig nog samma pyramidala succé.
Citera
2025-07-22, 20:19
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Han lär väl göra fler mål än Isak iaf. Håland blir svår att övermästra.
Citera
2025-07-22, 20:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Ok, var det inte något att han hade rätt till pengar om Sporting tackade nej till bud över en viss summa till och med?
Och allt detta samtidigt som det finns en fast utköpsklausul på en högre summa. Otroligt rörigt allting.

Längtar i vilket fall tillbaka till en tid där sportchefer var bättre på att förhandla med varandra och agenter i första hand fick betalt av spelarna.
Allt blir rörigt pga agenter, men eftersom det finns smutsklubbar som sportig så behövs agenter för en helt annan anledning än att driva upp priserna.
Citera
2025-07-22, 20:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Snacka om badwill för alla inblandade i hela denna dokusåpan. Jag tror den som förlorar mest på detta är Sporting i det långa loppet. Bara ta lärdom och aldrig hamna i denna sitsen igen.
Portugisiska klubbar är väldigt smutsiga.
Just i det här fallet borde bränna allt han äger relaterat till sporting, och aldrig dyka upp på några inbjudnibgar eller hyllningssammankonster med Sporting. Fyfan så dom har betett sig.
Citera
2025-07-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Han lär väl göra fler mål än Isak iaf. Håland blir svår att övermästra.
Isak gjorde fler mål än Haaland förra säsongen?
Citera
2025-07-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Isak gjorde fler mål än Haaland förra säsongen?
Men om vi ska vara ärliga så var gruset i Citys maskineri förbryllande för norrmannen, och allt hängde sen på honom.

Isak har två riktigt bra säsonger i Newcastle iom deras allt spetsigare lag. Men Håland hade innan senaste säsongen i princip ett mål per match i sex raka(!) säsonger i europeiska högstaligor.

Oavsett Isaks trumf senaste säsongen är förväntningarna högre ställda på Braut Håland, med all rätta. Däremot håller jag med om att Gyökeres inte givet får den succéstarten i Arsenal, kan lika gärna behöva "hitta in i det" under en halv säsong.
Citera
2025-07-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Men om vi ska vara ärliga så var gruset i Citys maskineri förbryllande för norrmannen, och allt hängde sen på honom.

Isak har två riktigt bra säsonger i Newcastle iom deras allt spetsigare lag. Men Håland hade innan senaste säsongen i princip ett mål per match i sex raka(!) säsonger i europeiska högstaligor.

Oavsett Isaks trumf senaste säsongen är förväntningarna högre ställda på Braut Håland, med all rätta. Däremot håller jag med om att Gyökeres inte givet får den succéstarten i Arsenal, kan lika gärna behöva "hitta in i det" under en halv säsong.
Håller med dig helt och hållet. Tyckte det var ett konstigt inlägg bara. Isak har gjort det helt galet bra och det ska man inte glömma. Att Gyökeres går till Arsenal är bra och jag hoppas att han presterar så bra som möjligt, precis som jag hoppas detsamma för Isak. Men mest av allt hoppas jag att Isak stannar i Europa, det skulle vara så fruktansvärt tråkigt att se han gå till Saudi
Citera
2025-07-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurShelby
3mål och en assist ikväll, hoppas han hamnar i Arsenal!

Fan vad gött med Arsenal!
Hoppades på detta redan förra våren
Citera
2025-07-23, 20:52
Medlem
buisnismannens avatar
Mourinho tror han får det svårt i PL.
Citera
2025-07-25, 10:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Mourinho tror han får det svårt i PL.
Mourinho blev "The irrelevant one" för typ 10 år sedan.

Jag är 100% säker på att Viktor kommer att bli en killer i Gunners-tröjan

EDIT: Såg inte vem jag svarade. Den här användaren (Buisnismannen) är ett troll.
Citera
2025-07-25, 11:32
Medlem
hur bra funkade göken i championship? var det i brighton? nånting på b iaf.

har för mig han var rätt het där. men nu är det riktig hausse. jag hade inte velat ha den pressen.
andra tider nu. som ni skriver - nu är allt under 20 mål underkänt. och championship är nåt helt annat än PL. så vår måttstock får bli hans prestationer i CL vilket överlag har varit bra. vet inte om det varit Haaland klass men det återstår att se. dock roligare att ha honom i PL än i portugal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in