2025-06-25, 14:19
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är Cui Bono ett konstprojekt? Tycker det är så fascinerande hur Patrick vågar utmana och har modet att förkasta de föreställningar om tillvaron som han(och alla vi andra) har fått med oss sedan barnsben via samhälle, kultur och vetenskap(vilket är sunt i någon mening då kollektiv "kunskap" inte alltid är i linje med objektiv sanning).

Men samtidigt sätter han sig helt på tvären när hans nya kunskaper utsätts för prov, då är han plötsligt den mest dogmatiska personen som vägrar vika en tum från sina föreställningar. Tänker på detta med framdrift i rymden t.ex.

Vad kommer detta sig?
Citera
2025-06-30, 15:32
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad kommer detta sig?
han är dum
Citera
2025-07-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsopp
Jag är sjöman och seglat över Atlanten åtskilliga gånger både på nittiotalet och senare. Och jag kan intyga att gps fungerade och fungerar utmärkt mitt ute på Atlanten. Decca och Loran är utfasat sedan evigheter. Så hur fungerar navigationen idag, om det inte finns satelliter?

Har du inlett någon seglats från Lanzarote under din kärriär? Med syfte att korsa Atlanten?
Citera
2025-07-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paoopnad
Har du inlett någon seglats från Lanzarote under din kärriär? Med syfte att korsa Atlanten?
Nej, varför undrar du?
Citera
2025-07-19, 10:23
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paoopnad
Han ställde en fråga
Citera
2025-07-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Han ställde en fråga
Och jag svarar och undrar varför
Citera
2025-07-20, 10:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsopp
Och jag svarar och undrar varför
Ja, det verkar inte som han vill tillföra något. Hursomhelst var det längesedan man hörde något från Cui Bono. De kanske har semester. Jag har en väninna som jag ev skall träffa idag. Ett av hennes intressen är astronomi och hon har ofta dryftat att hon skulle vilja vara med på ett föredrag om varför vi inte varit på månen.
Citera
2025-07-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ja, det verkar inte som han vill tillföra något. Hursomhelst var det längesedan man hörde något från Cui Bono. De kanske har semester. Jag har en väninna som jag ev skall träffa idag. Ett av hennes intressen är astronomi och hon har ofta dryftat att hon skulle vilja vara med på ett föredrag om varför vi inte varit på månen.

vi? 12 skumma amerikaner påstås ha landat där (i en foliekonstruktion) för över 50 år sedan. that's it.
Citera
2025-07-20, 15:22
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
vi? 12 skumma amerikaner påstås ha landat där (i en foliekonstruktion) för över 50 år sedan. that's it.
hur var det med de där fransmännen då? Va hette han som ledde expeditionen? Melliers tror jag? Då bevisade man ju tom att det bodde folk på månen. De kunde tydligen akrobatik.
Citera
2025-07-20, 19:02
Medlem
Citat:
hur var det med de där fransmännen då? Va hette han som ledde expeditionen? Melliers tror jag? Då bevisade man ju tom att det bodde folk på månen. De kunde tydligen akrobatik.

Jules Verne? han skrev visst två böcker om att resa till månen. i den första av dessa beskrivs tydligen hur hastigheten som krävs för att lämna jorden var 11 km/s (12 000 yards/s). vilket stämmer häpnadsväckande väl med vad Nasa hävdar att Apollo-raketerna uppnådde.
Citera
2025-07-20, 19:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
Jules Verne? han skrev visst två böcker om att resa till månen. i den första av dessa beskrivs tydligen hur hastigheten som krävs för att lämna jorden var 11 km/s (12 000 yards/s). vilket stämmer häpnadsväckande väl med vad Nasa hävdar att Apollo-raketerna uppnådde.
Tänkte på Melies. https://en.wikipedia.org/wiki/A_Trip_to_the_Moon
Tänk att man va på månen redan 1902. Jules Verne verkar tydligen inblandad. Men var det inte något med Cyrano de Bergerac och månresa?
Citera
2025-07-20, 19:20
Medlem
Citat:
Tänkte på Melies. https://en.wikipedia.org/wiki/A_Trip_to_the_Moon
Tänk att man va på månen redan 1902. Jules Verne verkar tydligen inblandad. Men var det inte något med Cyrano de Bergerac och månresa?

filmen du syftar på bygger på Jules Vernes böcker.

jag förstår att du tar lätt på det här med konkreta bevisa för att man faktiskt har varit på månen i verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in