Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Varför har ni så svårt för att förklara varför det är ett "desperat fiasko"? Det är ju trots allt något vi mycket framgångsrikt har lutat oss åt i flera sekler och som det finns tonvis med empiri för.
Och ska jag vara ärlig så tror jag inte ens du har koll på vad du kritiserar.
Ovan är ju ren lyteskomik eftersom Arkimedes princip*är
Du håller alltså med om att tyngd är viktigt men du exkluderar den vedertagna definitionen av tyngd. Och har inte en aning om vad tyngd är. Jösses jävlar...
Jag har redan förklarat varför Newtons gravitationslag är ett patetiskt skämt i säkert minst 100 inlägg, att du är efterbliven är inte mitt problem.
Det finns som sagt inga tillförlitliga isolerade experiment som bevisar Newtons gravitationslag i praktiken, det är bara en lös hypotes.
Och nu när Newtons fåniga gravitationslag är debunked, så faller det bort mängder med s.k. "bevisning" på att Jorden skulle kunna vara sfärformad.
Men även om Newtons gravitationslag skulle existera så som han påstod, så talar den emot mängder med observerbar mekanik i universum, bla att Jorden skulle kunna formats till en fristående sfärformad boll omgärdad av andra fristående sfärformade bollar.