Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Min främsta poöng är att de inte släpper icke trovärdig förfalskade information som kan förvirra.
Om de släppt allt trovärdig information eller inte är inte relevant till den poängen.
Men du har en poöng, Trump sa "släpp all trovärdig info". Det tolkas som att det inte finns någon mer relevant eller intressant information kvar. Men det kan finnas små irrelevanta detaljer som inte släppts än.
Vadå "jag har en poäng?" Du sa att dom har släppt all "trovärdig" information. Du ljuger, och nu slingrar du dig. Så enkelt är det.
Något som verkligen säger sig självt, men förbigår dig, är att vare sig Trump eller administrationen kan ju själva bedöma vad som är "trovärdig" information och inte, i ett utredningsmaterial som säkert är på 10000 sidor eller mer. Trump inte ens bra på att läsa o skriva, om du inte visste det.
Trump och hans pressekreterare Karoline Leavitt är - enligt Trump - dom två som har tillgång till materialet i pärmarna. Hur fan hade du tänkt dig, att dom två, med sina redan späckade scheman, ska gå igenom hyllväggar med pappers-dokument för att kunna bedöma vilka detaljer som är trovärdiga och inte? Är det trovärdigt att nån i utredningsmaterialet, som dom inte ens hört talas om, ska ha träffat någon annan, som dom inte heller hört talas om, på en specifik restaurang en specifik dag och tid? Och om restaurang-kvittot är äkta eller förfalskat? Hur fan ska dom två kunna bedöma sanningshalten i kanske 500 såna kartläggningar av personers kopplingar?
Det enda dom kan bedöma själva, är detaljer dom två själva känner till av eget bevittnande, dvs något som nån i administrationen såg/hörde själv för dom var där på plats just där och då. Det omfattar kanske 0,00001% av utredningsmaterialet, och det utesluter ändå inte heller att någon av dessa två ljuger eller förvrider sin utsago. Utredningen omfattar garanterat tusentals händelser och observationer som Trump-administrationen inte har en endast möjlighet att bedöma sanningshalten i.
Du sitter och påstår att dom själva ska ta bort 'det som inte är trovärdigt i utredningen' utan att du ens förstår vad det du påstår skulle innebära i praktiken. Snacka om att exposa sig själv, mannen.
Kan avsluta med att visa var du fick informationen ifrån, att Trumps administration skulle släppt 'den trovärdiga' informationen från Epstein-utredningen: Du fick den informationen ifrån mig. Jag planterade medvetet falsk information i din skalle, och du returnerade tillbaka den som sanning, utan att veta bättre:
Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Enligt Trump själv så ÄR utrednings-dokumenten deklassificerade nu. Deklassificering är ett beslut man tar efter redigering eller granskning är gjord. Det står även uttryckligen tryckt på pärmarna, vilket är förbjudet enligt amerikansk lag för myndigheter att märka sina dokument med om det inte stämmer.
Med andra ord: jag ljög medvetet för dig, och du rättade mig inte. Istället gav du mig samma information tillbaka som sanning. Du t.o.m. broderade ut min lögn, genom att påstå att Trumps administration sitter och bedömer vad som är trovärdigt i utredningen och inte. Så pass mycket gick du på det. Så pass genuin är du i samtal med andra här. Du diskuterar bara ord, inte i åsikt. Inget av det du skriver har något genuint värde för dig, annat än att vara motvalls.
Det är därför du inte vet var du fick informationen ifrån, och det är därför du slingrar dig med. Du visste att du inte kunde placera vart ifrån du fått den föreställningen ifrån. Trumps administration har absolut inte släppt nånting gällande Epstein.
Avslöjad som bullshitter. Jag föredrar att diskutera med normalt folk som menar vad dom säger. Du kvalificierar inte på den nivån. Troligast för du förstår hur det skulle gå om du skulle vara 100% icke-trollande.
God kväll.