2025-07-18, 17:41
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Fu försöket alltså dömma folk med guilt by association.

Om jag umgås med en kriminell är jag automatiskt kriminell själv. Men så fungerar det ju inte i verkligheten så vem försöker du lura?
Nej jag försöker säga att anledningen till att Trump inte vill släppa denna listan som han lovat, och nu påstår att den är ”fake News” är för att det finns något på den som är skadligt för honom själv. Och med det BERGET av indicier mot honom som finns så är det bra mycket mer troligt än hans försvar att ”det är lögn, trust me bro”
Citera
2025-07-18, 17:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du var tragiskt och komiskt nog verkligen inte sarkastisk… herrejösses.

Men det du påstår är då alltså att Trump som dömd sexbrottsling, nära vän till Epstein i mer än ett decennium, bevisligen varit på samma fest som alla andra pedos inte själv är det, det är bara alla hans meningsmotståndare som är det som varit på samma fester. Själv har han såklart inte gjort något alls som skulle vara skadligt för honom, det är bara hans meningsmotståndare som gjort det, på samma fester, och det är därför han inte släpper listan på vilka dessa pedos är. För den är bara lögn?

Du måste verkligen skämta… om inte annat så snälla svara mig inte.

Nej fråga vilken expert som helst..

Man dömer inte folk bars baserat vem dom träffat på fester.

Får mig blir det väldigt oärligt när du säger att jag till 100% är kriminell bara för jag är på.en fest med andra kriminella.

Självklart kan man inte resonera så som du gör. Det inser vilken frisk människa som helst. Inget illa menat men inser du inte själv hur konstigt det vore att sägs att alla som är bekanta med kriminella är kriminella själva?
Citera
2025-07-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Trump var den enda som svarade utredarna under Bidens tid som president.

Trump var på ön. Men när han förstod vad som pågick så satte han sig i köket och umgicks med personalen där.

Senare blåste han Epstein på 150 miljoner. Där tar det slut vad gäller Trump. Vet att det svider men läget är som det är.

Som sagt, ingen annan svarade på utredarnas frågor.. Inte Clinton, ingen av kändisarna, ingen av alla de engelska kungligheterna. Inga av våra svenska politiker eller näringstoppar.

Ska bli intressant att se vilka namn som släpps. Tror en hel del från alla politiska läger och affärsmän kommer döljas

Men listan släpps åtminstonde. Något som aldrig hade hänt om inte Trump vann.

Anledningen att det tagit så lång tid att släppa den beror förmodligen på allt jobb som lagts ned
på att radera Trumps närvaro på listan många sidor att gå igenom för att inte missa något.
Citera
2025-07-18, 17:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej jag försöker säga att anledningen till att Trump inte vill släppa denna listan som han lovat, och nu påstår att den är ”fake News” är för att det finns något på den som är skadligt för honom själv. Och med det BERGET av indicier mot honom som finns så är det bra mycket mer troligt än hans försvar att ”det är lögn, trust me bro”
Trump har själv sagt att det finns missvisande och förvirrande information säket dels om honom ja.

Du menar att den är sann medan vi andra menar att det är förfalskade information som Trump själv påstår.

Du får såklart gissa bäst du vill men du har inga starka bevis eller belägg för din fantasi.
Citera
2025-07-18, 17:46
Medlem
sfrges avatar
Fan vad dom har tramsat med den där jävla listan. Kan man ens tro på den när den väl dyker upp?

Dom kan ju ha ljugit ihop vad fan som helst.

"Titta här! Elvis Presley brukade tydligen också flyga med Lolitaexpressen!"
Citera
2025-07-18, 17:47
Medlem
Warmanes avatar
Hade Trump inte förekommit i några listor och dokument hade han såklart varit ivrig att släppa dem.

Nu har han istället panik och drar de mest bisarra lögnerna.

Mest sannolikt är han huvudkaraktär i fallet Epstein.
Citera
2025-07-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
De påstår stt de släppt sll trovärdig information i epstein utredningen.

Men att man man tagit bort viss förfalskade information.

Om man bedömer att den informationen hade förvirrat och gjort mer skada än nytta är det ett rimligt skäl att inte släppa infon.

Om de helt plötsligt ändrar sig och släpper intressant information hade de ju erkänt en lögn ja. Men då hade det funnits anledning och jag hade inte könt mig lurad av en elak anledning. Ibland behöver stater hålla information hemlig. På ett etiskt sätt.
De påstår att dom släppt all "trovärdig" information i epstein utredningen?
Nej, det har dom inte påstått. Visa källa på var du fått det ifrån?
Senast redigerad av Robbinist 2025-07-18 kl. 17:55.
Citera
2025-07-18, 17:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Åter igen, är flygloggarna fake? Ghislaines skuld? Att Epstein och Trump varit vänner i mer än ett decennium? Bilderna på de båda?… om det låter som en anka, går som en anka och ser ut som en anka kanske det är en anka.

Guilt by association...? Gäller detta i alla andra fall också? Utan bevis, hmm?
Citera
2025-07-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Anledningen att det tagit så lång tid att släppa den beror förmodligen på allt jobb som lagts ned
på att radera Trumps närvaro på listan många sidor att gå igenom för att inte missa något.

Hade Trump funnits på ”listan” så hade Biden släppt den för länge sen.
Otroligt hur uppenbart korkade människor blir så fort Trump kommer på tal.
Citera
2025-07-18, 17:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
De påstår att dom släppt all trovärdig information i epstein utredningen?
Nej, det har dom inte påstått. Visa källa på var du fått det ifrån?
Min främsta poöng är att de inte släpper icke trovärdig förfalskade information som kan förvirra.

Om de släppt allt trovärdig information eller inte är inte relevant till den poängen.

Men du har en poöng, Trump sa "släpp all trovärdig info". Det tolkas som att det inte finns någon mer relevant eller intressant information kvar. Men det kan finnas små irrelevanta detaljer som inte släppts än.
Citera
2025-07-18, 17:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Hade Trump inte förekommit i några listor och dokument hade han såklart varit ivrig att släppa dem.

Nu har han istället panik och drar de mest bisarra lögnerna.

Mest sannolikt är han huvudkaraktär i fallet Epstein.
Snacka om bekräftelse bias
Citera
2025-07-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är varken pedofil eller våldtäktsman för att jag vill idka sex med yppiga tonåringar i åldern 16-18 år... Moralpaniken är tydligen stor bland den etiska eliten på Flashback - who would ever thought...? Alla har "kinks", vad är din? Vad skulle du ha levt ut på Epsteins ö? Men, du är väl snövit?
Tror egentligen det är avundsjuka då den ”etiska eliten på Flashback” vet att de aldrig kommer att komma i närheten av yppiga tonåringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in