2025-07-18, 17:58
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nej fråga vilken expert som helst..

Man dömer inte folk bars baserat vem dom träffat på fester.

Får mig blir det väldigt oärligt när du säger att jag till 100% är kriminell bara för jag är på.en fest med andra kriminella.

Självklart kan man inte resonera så som du gör. Det inser vilken frisk människa som helst. Inget illa menat men inser du inte själv hur konstigt det vore att sägs att alla som är bekanta med kriminella är kriminella själva?
Fast det gör jag inte. Jag säger att det är bra mycket mer troligt att Trump vill dölja något som är skadligt för honom personligen än att listan är fake, och det är inte bara baserat på att han varit på dessa fester, det är en av de saker som gör det mer troligt. De andra är att han är en dömd sexbrottsling, att han varit nära vän med Epstein i årtionden och att hans uttalanden kring kvinnor genom decennier målar ut honom som exakt det. Lägg därtill att hans enda försvar här efter att ha lovat att släppa listan är att ”den är fake” och inget som backar upp det på något sätt alls. En rättegång skulle kalla det starka indicier.
Citera
2025-07-18, 17:59
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Trump har själv sagt att det finns missvisande och förvirrande information säket dels om honom ja.

Du menar att den är sann medan vi andra menar att det är förfalskade information som Trump själv påstår.

Du får såklart gissa bäst du vill men du har inga starka bevis eller belägg för din fantasi.
Jo, jag har starka belägg i form av indicier. Det har dock inte du.
Citera
2025-07-18, 18:00
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Guilt by association...? Gäller detta i alla andra fall också? Utan bevis, hmm?
Nej, precis som ordspråket om ankan antyder så är det en hel hop indicier som pekar på det och inget annat än hans ord som pekar mot det. Så vad är mer troligt?
Citera
2025-07-18, 18:01
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Fast det gör jag inte. Jag säger att det är bra mycket mer troligt att Trump vill dölja något som är skadligt för honom personligen än att listan är fake, och det är inte bara baserat på att han varit på dessa fester, det är en av de saker som gör det mer troligt. De andra är att han är en dömd sexbrottsling, att han varit nära vän med Epstein i årtionden och att hans uttalanden kring kvinnor genom decennier målar ut honom som exakt det. Lägg därtill att hans enda försvar här efter att ha lovat att släppa listan är att ”den är fake” och inget som backar upp det på något sätt alls. En rättegång skulle kalla det starka indicier.

Så du tror och gissar bara.

Grejen är att du har bestämt att en människa är skyldig till ett brott utan att du har bevis för det.

För oss andra som faktiskt kollar på Trumps karaktär utan att dömma honom är det tydligt att han inte är en pedofil.
Citera
2025-07-18, 18:03
Avslutad
Citat:

Grejen är att du har bestämt att en människa är skyldig till ett brott utan att du har bevis för det.

För oss andra som faktiskt kollar på Trumps karaktär utan att dömma honom är det tydligt att han inte är en pedofil.

Handlar väl mer om att man vill att Trump ska vara en idiot och pedofil.

Undrar hur många av dom som anklagar Trump för att vara korkad och pedofil som hade klarat av att driva 500+ företag samt röra sig i dom kretsarna Trump klarat av samt vara president....
Citera
2025-07-18, 18:04
Medlem
Firewaias avatar
Citat:

Nej, jag har sagt vad jag tycker är mest troligt baserat på den informationen som finns. DU däremot har bestämt dig för motsatsen baserat på absolut ingenting. Och väljer du att gå på hans karaktär så ignorerar du hans uttalanden om kvinnor och att han redan är dömd sexbrottsling?

Du fortsätter skrika konfirmationsbias men jag tror du får vända på spegeln och se dig själv för vad du är.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jo, jag har starka belägg i form av indicier. Det har dock inte du.
Du har lösa rykten som indicier..Lätta att bryta ned och säga emot.

Jag däremot har massvis med exempel på karaktärsdrag som visar att Trump inte är en pedofil utan faktiskt bryr sig om barn och befolkningen överlag. Han är dessutom kristen.

Nej när man lägger de två sidorna indicier mot varandra är det faktiek din sida som framgår som en ryktessöridnande egoiatisk lögnare medan Trump framstår som en genuint kärleksfull människa.

Läser man svartmålande propaganda negativa nyheter om honom tänker man som du.

Lyssnar man till Trump själv och va han ajälv säger ser man all kärlek och empati han utstrålar.
Citera
Medlem
Jair.Bolsonaros avatar
America First Nick Fuentes håller en rant mot Pedo-Trump i över en timme.

Av allt att döma säger han, milt uttryckt, upp bekantskapen med Pedo-Trump och MAGA

Kort sammanfattning av Nick Fuentes rant

Nick Fuentes DESTROYS Trump and MAGA
https://www.youtube.com/shorts/UrLtZRky9Qk

Hela sändningen

Citat:
Trump Says "I Don't Want Your Support"

https://rumble.com/v6wbtie-trump-says-i-dont-want-your-support.html?e9s=src_v1_ucp_a
Citera
2025-07-18, 18:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tror egentligen det är avundsjuka då den ”etiska eliten på Flashback” vet att de aldrig kommer att komma i närheten av yppiga tonåringar.

Ja, bland annat! Har hänt mången gånger att det är de som framställer sig såsom de mest dygdiga som är de mest predatoriska... "Kapten klänning", *host*host*
Citera
2025-07-18, 18:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topflax
Handlar väl mer om att man vill att Trump ska vara en idiot och pedofil.

Undrar hur många av dom som anklagar Trump för att vara korkad och pedofil som hade klarat av att driva 500+ företag samt röra sig i dom kretsarna Trump klarat av samt vara president....
Precis man använder sig av ryktena och guilt by association och utgår från att han är 100% skyldig.

Det är väldigt låg nivå och ingen direkt logik eller resonerande bakom. Utan i princip lögnaktig ryktesspridning. Omedvetet pga känslor då.
Citera
2025-07-18, 18:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej, precis som ordspråket om ankan antyder så är det en hel hop indicier som pekar på det och inget annat än hans ord som pekar mot det. Så vad är mer troligt?

Man skall vara försiktig vilka dörrar man öppnar om man kör med slik stil - finns mången som skall gå under bilan om guilt by association skall vara rådande... Jag säger inte att Trump är oskyldig till både det ena och det andra men föredrar bevis framför slentrianmässig ryktesspridning...
Citera
2025-07-18, 18:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej, jag har sagt vad jag tycker är mest troligt baserat på den informationen som finns. DU däremot har bestämt dig för motsatsen baserat på absolut ingenting. Och väljer du att gå på hans karaktär så ignorerar du hans uttalanden om kvinnor och att han redan är dömd sexbrottsling?

Du fortsätter skrika konfirmationsbias men jag tror du får vända på spegeln och se dig själv för vad du är.
Du har sagt vad du anser är mest troligt baserat på negativa rykten om Trump vi fattar.

Men när man lär känna hans karaktär kan man väldigt lätt avfärda dom ryktena som lögn. Det är inte bare var han säger utan hur han faktiskt agerar. Han värnar om människor det är tydligt har ingenting med bias att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in