2025-10-07, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle inte bli förvånad.

Med tanke på att Trump nu även pratar om att ge Maxine en benådning så lyckas Trumpadministrationen med konststycket att ha -1 antal dömda i direkt koppling till Epstein
Läste du de andra dokumenten som släpptes från dödsboet?

Över 18 000 mail, inkl minst 650 från Ghislaine till Epstein.
Det var nog den längsta artikel jag nånsin läst.

Yahoo-kontot är dock endast ett av flera e-postkonton som Epstein använde för olika ändamål.
Det finns indikationer på att många av mejlen raderades, men ger ändå bred insyn.

Det var inte direkt till för del för Maxwell som försökt framställa som oskulden själv parallellt när Trumps fd advokat var på besök.

Hon har påstått att hennes arbete för Epstein ”minskades avsevärt” efter omkring 2003.

I intervjun med Blanche beskrev hon sin roll i hans liv som ”väldigt, väldigt minskad” när han hamnade i fängelse i juni 2008.
De utbytte minst 203 meddelanden under de första sex månaderna det året, mer än ett mail om dagen.

I intervjun med Blanche pekade hon på förhållandet med Ted Waitt som bevis på att hon separerat från Epstein.
Att det varade från 2003 till 2010.

Ghislaine och Epstein stod varandra närmare än vad nån av dem tillgett och vad som offentliggjorts.

▪️Den 20 oktober 2005 dök polisen upp i hans hem med en husrannsakningsorder.

Några dagar därefter diskuterade de fertilitetsbehandling.

”Du kan ta provet hemma”, skrev hon och tillade att det ”måste ske inom 90 minuter efter min behandling” och att ”all ejakulat måste samlas in”.

En annan diskussion ses 2007 med instruktioner fr Ghislaine:
"Din kopp + instruktioner finns i det ovala rummet... Provet måste lämnas klockan 10 + du MÅSTE fylla i formulären - jag skulle ha fyllt i dem åt dig men jag var inte säker på vad du ville ha på dem.
Låt mig veta om du behöver/vill att jag ska göra något."

▪️Mail visar snarare att hon var väl insatt i det han stod inför och hon hjälpte honom att strategiskt planera även för de mest betydande detaljerna.

Epstein till Maxwell den 23 maj 2008:
”Fråga.
”Vilken föredrar du.. oanständigt och liderligt beteende, eller att anlita minderåriga för prostitution.”

Hon svarar:
"Jag antar att det är oanständigt och liderligt beteende... Jag skulle föredra oanständigt och liderligt beteende med en prostituerad om möjligt."

En månad senare erkände han två åtalspunkter om just exakt prostitution.
Att locka till sig prostitution och att anlita minderåriga för prostitution. Han registrerade sig också som sexualförbrytare.

Detta godkände Acosta och gav honom en extrem gräddfil.
[Enligt lag i Florida kan inte ens en 14-åring klassas som prostituerad. Den minderåriga går från offer till hora....värt att notera.
Min passus.]

▪️De mailade om att misskreditera kvinnor som framfört anklagelser mot dem, inkl att Maxwell sa att hon planerade att sprida komprometterande information om ett av Epsteins offer för sexuella övergrepp.

▪️Hon var styrelseledamot i ett av hans största företag, handlade med aktier i ett företag som båda investerade i, öppnade bankkonto utomlands.

▪️Ghislaine vårdade även Epsteins band med politiker, kändisar och teknikmiljardärer genom att till exempel erbjuda ett besök på ön eller en plats ombord på sitt jetplan.

▪️Ett kalkylblad, skapat av Epsteins revisor, visar nästan 2000 gåvor på totalt 1,8 miljoner dollar varav anteckningar indikerar att de var avsedda för Epsteins vänner, affärskollegor och offer.
Om de erhöll lyxgåvorna el pengar framgår ej men Ghislaine var med och organiserade.

Det är allt från choklad, underkläder till Rolexar och Steinway piano.
Wexner (Victorias Secret) får terrängfordon för över miljonen.

Dec 2005 kommer tomten till Ghislaine med diamanthalsband för 60 000 dollar.

Ett köp för 71 000 dollar hos en Lexus-återförsäljare går till hans advokat Dershowitz.

Alan sa det var en bil till hans fru, att det ingick i advokatkostnader då hon körde Epstein så himla mycket.

Rent allmänt:
Mailen visar över köpte mer än 600 köp på Amazon såsom en FBI-agentkostym, tandblekningsmedel, en läderpiska, en prostatamassageapparat, skoluniformer för flickor.

Om Clinton, inte nåt direkt nytt.
Mailen innehåller hänvisningar till tre möten som Maxwell hade med "Clinton" mellan 2006 och 2008.
De visar att Maxwell marknadsförde sin egen ideella havsvårdsorganisation, TerraMar Project, genom Clinton Global Initiative.
Att hon upprätthöll kontakter med familjen inklusive Band, arkitekten bakom Clintons tid efter presidentskapet.

Om Trump:

Mailen är från 2002 och framöver.
Trump nämns vid ett par tillfällen.

[De bröt 2004 efter en fastighetsaffär, en fastighet som Epstein siktat in sig på. Trump bjöd över och sålde senare dyrt till en rysk oligark. Min anm.]

▪️Mail 14 september 2006, två månader efter att Epstein åtalades i Florida.

En lista med 51 politiker, företagsledare och makthavare på Wall Street. Listan inkluderar personer som tidigare har kopplats till Epstein, inklusive Jimmy Cayne , tidigare VD för Bear Stearns; Jes Staley , som senare skulle utses till VD för Barclays; och Trump.
”Granska gärna listan och lägg till eller ta bort personer”, skrev Ghislaine.
”Ta bort Trump”, svarade Epstein.

Finns ingen ämnesrad el kommentar om vad det gäller.
Han kanske inte fick nåt julkort det året?

▪️Trumps namn dök upp igen 23 augusti 2007, ungefär samtidigt som Epstein gjorde en intensiv lobbyverksamhet för att få federala åklagare att lägga ner sina åtal mot honom.

Tillika en månad innan Epstein undertecknade åtalsförbudsavtalet som avslutade den federala delen av utredningen.

Från: Gmax <gmax [REDAKTERAD] >
Till: <jeeproject@yahoo.com>
Datum: tors 23 aug 2007 17:31
Ämne:
Du måste anta att de gick till Donald Trump då, Gossman, dokumenten i WPB, Paschow etc."

Artikeln beskriver att det kan ha syftat på ett team av reportrar som bevakade Epstein.
Att de nog skulle söka information från Trump, från Abe Gosman, den avlidne sjukvårdsmagnaten (mannen vars fastighet Trump och Epstein fightades om).
Från domstolsdokument i West Palm Beach samt Joel Pashcow, styrelseledamot i Palm Beachs polis- och brandstiftelse.
(Sistnämnda är mannen med checken, där det skämtades el insinuerades att Epstein sålde en okänd begagnad kvinna till Trump).

https://www.bloomberg.com/features/2...uverify%20wall
Citera
2025-10-08, 00:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Kul att Pedo defender #1 Donald Trump pratar löst om att möjligen benåda Maxwell. Han pratade lika löst om att kanske flytta henne till ett vuxendagis till anstalt och sen så gjorde han faktiskt det. Hennes nya "fängelse" är som en fritidsgård för vuxna kvinnor. Och detta är en person som groomat och våldtagit små barn.
Citera
2025-10-08, 05:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Kul att Pedo defender #1 Donald Trump pratar löst om att möjligen benåda Maxwell. Han pratade lika löst om att kanske flytta henne till ett vuxendagis till anstalt och sen så gjorde han faktiskt det. Hennes nya "fängelse" är som en fritidsgård för vuxna kvinnor. Och detta är en person som groomat och våldtagit små barn.

Han kommer att lyckas med konststycket att ha -1 antal arresterade och dömda för direkt koppling till Epstein när det är över.

I Trumps värld så är pedofiler mer än Välkomna att angripa barn
Citera
2025-10-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han kommer att lyckas med konststycket att ha -1 antal arresterade och dömda för direkt koppling till Epstein när det är över.

I Trumps värld så är pedofiler mer än Välkomna att angripa barn

Jag väntar med spänning på vad forumet Trumpslickare har att säga om denna observation. Röda mattan rullas ut för Epsteins viktigaste medhjälpare. Lite andra takter nu va?
Citera
2025-10-08, 13:57
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag väntar med spänning på vad forumet Trumpslickare har att säga om denna observation. Röda mattan rullas ut för Epsteins viktigaste medhjälpare. Lite andra takter nu va?
De har ingenting att säga. De har slutat helt att ens nämna Epstein.
Citera
2025-10-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
De har ingenting att säga. De har slutat helt att ens nämna Epstein.

Och det visar hur lättledda och lismande Trumpslickarna är. Epstein och pedofilianklagelserna var ju superallvarliga grejer fram till sekunden det såg ut som att Trump skulle vara mer inblandad än de man ser som Trumps fiender. Ja då jävlar är det ju inget problem längre. Dubbla måttstockar? Jo tack!
Citera
2025-10-08, 15:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Trump är ju ett ökänt gubbslem, till och med sexistisk om sin egen dotter.

”Jag har sett de här bilderna. Jag vet att de här bilderna existerar och jag kan beskriva dem”,

Det finns ungefär ett dussin av dem. De jag specifikt minns är de två med topplösa flickor i okänd ålder som sitter i Trumps knä. Och sedan står Trump där med en fläck framtill på byxorna och tre eller fyra flickor som liksom böjde sig framåt av skratt – de är också topplösa – och pekar på Trumps byxor.”
https://www.thedailybeast.com/why-tr...ll-biographer/
Hahaha!

Senator Sheldon Whitehouse (D-RI) plågar Bondi vid utfrågningen.
Är det "jagharfotonapåskrivbordet" månntro?

"There's been public reporting that Jeffrey Epstein showed people photos of President Trump with half-naked young women. Do you know if the FBI found those photographs...? in their search of Jeffrey Epstein's safe or premises or otherwise?"
Citera
2025-10-08, 16:29
Medlem
develis avatar
Adelita Grijalva vann en jordskredseger för två veckor sen, dvs 23 september.

13 oktober skickade Johnson hem representanthuset pga dödläge.

Hon har inte haft nån kontakt från Mike Johnson och fått datum och hamnat i ett limbo.

Normalt kan det gå på 24 timmar att sväras in och på pro forma-möten.

I tisdags var repr.huset inne för ett pro formamöte. Johnson hade fått brev av henne och andra dems innan dess om att hon kunde sväras in då.

Men nope.

Massie hävdar att att Grijalvas svärning har försenats pga Epstein-dokumenten.

Ocasio-Cortez på X:
”Regeringen är helt nedstängd och republikanerna vägrar att kalla tillbaka representanthuset till session.
Vill du veta varför? För att vi har säkrat den slutliga omröstningen om att släppa Epstein-filerna och de vill inte att de ska offentliggöras.”

Massie:
”I motsats till vad han säger gör @SpeakerJohnson allt han kan, inklusive att försena att svära in den senast valda kongressledamoten och sprida felinformation om lagstiftningen, för att blockera en omröstning i kongressen om lagstiftning för att släppa Epstein-filerna. "

Vissa intresseorganisationer kritiserar också parlamentets beteende.
”Detta är partipolitik i sin mest groteska form.”
https://19thnews.org/2025/10/epstein...a-swearing-in/

Finns ingen logik i att förhala detta, ger snarare mer vatten på kvarnen, mer publicitet om deras maskande.

En annan jordskredsseger.

US Supreme Court rejects Ghislaine Maxwell appeal in Epstein case (bbc)

Nu får hon hoppas på att Trump benådar henne.
Senast redigerad av develi 2025-10-08 kl. 16:40.
Citera
2025-10-08, 16:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback

Det kommer att ignoreras rejält och man kommer att vara tyst om Epstein precis som man är nu om att Trumps spirtutrela rådgivare her dömts för att ha våldtagit ett barn i 5 års tidn(domen vart på 6 månaders fängelse så det bör visa hur skevt det är i USA)
Citera
2025-10-08, 16:58
Medlem
develis avatar
Nekad resning av HD.

I måndags sa Trump att han kommer att prata med justitiedepartementet om en eventuell benådning av Maxwell.

"Jag ska titta på det. Jag ska prata med justitiedepartementet. Jag skulle varken överväga det eller inte överväga det... jag vet ingenting om det, så jag ska prata med justitiedepartementet", sa han till reportrar i Ovala rummet.
https://www.aa.com.tr/en/americas/tr...ardon/3709340#

”Jag ska titta på det. Jag ska prata med justitiedepartementet”...

Men herrejävlar så korkad han är. Det är väl inget att ens överväga om en dömd pedofil.
Citera
2025-10-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nekad resning av HD.

I måndags sa Trump att han kommer att prata med justitiedepartementet om en eventuell benådning av Maxwell.

"Jag ska titta på det. Jag ska prata med justitiedepartementet. Jag skulle varken överväga det eller inte överväga det... jag vet ingenting om det, så jag ska prata med justitiedepartementet", sa han till reportrar i Ovala rummet.
https://www.aa.com.tr/en/americas/tr...ardon/3709340#

”Jag ska titta på det. Jag ska prata med justitiedepartementet”...

Men herrejävlar så korkad han är. Det är väl inget att ens överväga om en dömd pedofil.

Heh till och med Trumpslickarna verkar ha tystnat. Jag måste säga att de har varit imponerande i sitt krypande och försvarande av Den Store Ledaren i andra fullständigt chanslösa frågor, men här verkar man ju ha nått en gräns...
Citera
2025-10-08, 20:42
Medlem
Vi noterar även att talman Mike Johnson vägrar att låta en invald demokratisk kongresskvinna avlägga ed för att börja sitta i kongressen. Det måste vara ett sammanträffande att det saknas en signatur för att tvinga fram en omröstning om att offentliggöra de Epsteinfiler som Trump har pratat så mycket om innan han blev helt tyst om det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in