2025-07-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, på mig skulle du knappt hitta tio bilder - skolfoton inkluderat.

Det har jag faktiskt svårt att tro, men de kanske var väldigt rika eller nåt? Enligt chatGPT hade man inga kameror i svenska hem i början på 1900-talet, man fick gå till en fotostudio för varje bild. Det normala var att barn födda år 1900 (50 år före Brigitte) hade 0-2 foton från sin barndom om de levde på landsbygden, 2-5 om de var medelklass och 5-15 om de var förmögna/överklass.

Det argumentet är kosnpiratiosnteoretikernas - jag har aldrig hävdat det, tvärtom har jag visat upp ett flertal bilder som motbevisar påståendet. Även bilder som cirkulerat i många många år - dvs innan det blev ”lätt” att förfalska bilder i Photoshop…

Jag kan tänka mig att du inte är en kändis så då finns det ingen anledning för några att skriva ut ditt namn på nätet. Men gift dig med Drottning Viktoria så kan du ge dig på att en massa bilder på dig kommer att florera på nätet.

Jag har betydligt fler bilder på mina far- och morföräldrar än vad ChatGDP tror sig veta och dom tillhörde ingen rikare släkt. Visst, det är bara anekdotisk bevisföring men att vara född 1953 och knappt ha några foton på sig är anmärkningsvärt.

Hur vet du att fotona inte är förfalskade?
Citera
2025-07-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det är brorsan som inte synts till på 30 år.
Brorsan HAR synts till.
Finns på nätet.
Citera
2025-07-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Brorsan HAR synts till.
Finns på nätet.

En intervju med honom skulle ju hjälpa syrran, gärna tillsammans också så inte Brigitte gör rollen som sitt riktiga jag.
Citera
2025-07-17, 01:47
Medlem
Citat:
En intervju med honom skulle ju hjälpa syrran, gärna tillsammans också så inte Brigitte gör rollen som sitt riktiga jag.
Jag skulle inte vara förvånad om konspirationsteoretikerna skulle säga:
Brorsan är en skådespelare/fake.
Citera
2025-07-17, 02:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att du inte är en kändis så då finns det ingen anledning för några att skriva ut ditt namn på nätet. Men gift dig med Drottning Viktoria så kan du ge dig på att en massa bilder på dig kommer att florera på nätet.

Jaså säger du det?? Då kanske du kan förklara den här artikeln i Svensk Damtidning år 2020 som handlar om att det knappt finns några bilder alls av prins Daniel som ung… inte ens hovet har mer än 2 bilder av honom som ung…
https://www.svenskdam.se/kungligt/darfor-finns-det-inga-bilder-pa-prins-daniel-som-barn/5939467
Citera
2025-07-17, 02:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Att brorsan tillsammans med Brigitte stått som målsägare i två rättegångar och båda två har tilldömts skadestånd i den första samt nu även överklagat den senaste rättegången - det ser du inte som ett tecken på att han finns? Du kanske kan förklara hur folk som inte finns kan tillåtas stå som målsägare och även få skadestånd enligt fransk lagstiftning?
Citera
2025-07-17, 02:18
Medlem
Citat:
Jaså säger du det?? Då kanske du kan förklara den här artikeln i Svensk Damtidning år 2020 som handlar om att det knappt finns några bilder alls av prins Daniel som ung… inte ens hovet har mer än 2 bilder av honom som ung…
https://www.svenskdam.se/kungligt/darfor-finns-det-inga-bilder-pa-prins-daniel-som-barn/5939467

Vad kungahuset säger sig ha ja.

Jag hittade flera stycken bilder av honom som barn. Många av dom på utländska sajter. Aftonbladet hade flera bilder bakom en betalvägg. Jag förstår inte varför dom säger nåt sådant.
Citera
2025-07-17, 02:20
Medlem
Citat:
Att brorsan tillsammans med Brigitte stått som målsägare i två rättegångar och båda två har tilldömts skadestånd i den första samt nu även överklagat den senaste rättegången - det ser du inte som ett tecken på att han finns? Du kanske kan förklara hur folk som inte finns kan tillåtas stå som målsägare och även få skadestånd enligt fransk lagstiftning?

Du menar att Presidenten och hans kontakter inte skulle kunna fixa det. Herregud, hur naiv får man vara.
Citera
2025-07-17, 03:22
Medlem
Citat:

Jag hittade flera stycken bilder av honom som barn. Många av dom på utländska sajter. Aftonbladet hade flera bilder bakom en betalvägg. Jag förstår inte varför dom säger nåt sådant.
Är du säker på att det är bilder på Daniel?
Det är mycket lätt att förfalska bilder idag. Photoshop du vet.

I en av bilderna där Brigitte är med i bild, som lärare, där har faktiskt Emmanuels huvud infogats.
Kan du hitta originalet och den photoshoppade?
Undrar vilken variant Candace Owens använt i sina videon?
Citera
2025-07-17, 08:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar att Presidenten och hans kontakter inte skulle kunna fixa det. Herregud, hur naiv får man vara.

Nej jag menar att om folk ska påstå att alla bilder av Brigitte före 30 års ålder är falsarium, då får de visa det. Att först påstå att det inte fins några bilder och sen tvärvända när bilder presenteras och istället påstå att alla bilder som finns är fejk - det är minst sagt patetiskt om ni inte ens kan presentera minsta bevis för era nya påståenden..
Citera
2025-07-17, 08:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ja och jag hittade ett flertal bilder av Brigitte. Skillnaden är att ingen har påstått att det inte inte finns några bilder alls av Daniel så ingen står med brallorna nerdragna när några bilder av honom trots allt bevisas finnas. Ni som påstått att det är helt tomt med bilder på Brigittes första 30 år däremot, ja ni har ju en del att förklara..
Citera
2025-07-17, 08:39
Medlem
Kollektivtrafikens avatar
Har familjen några judiska band?
Senast redigerad av Kollektivtrafiken 2025-07-17 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in