Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Du tycker inte det är anmärkningsvärt att det finns så få bilder på en presidentsfrus liv innan hon blev presidentfru?
Nej, på mig skulle du knappt hitta tio bilder - skolfoton inkluderat.
Citat:
Jag har fler bilder på min farfar och farmor i unga år än vad det verkar existera av Brigitte. Och då är dom födda 50 år före Brigitte när kameror var mindre vanligt. Om du hade en bild på Brigitte före 30 årsåldern så skulle du säkert få en rätt bra peng för den.
Det har jag faktiskt svårt att tro, men de kanske var väldigt rika eller nåt? Enligt chatGPT hade man inga kameror i svenska hem i början på 1900-talet, man fick gå till en fotostudio för varje bild. Det normala var att barn födda år 1900 (50 år före Brigitte) hade 0-2 foton från sin barndom om de levde på landsbygden, 2-5 om de var medelklass och 5-15 om de var förmögna/överklass.
Citat:
Argumentet att det faktiskt finns några foton av henne i unga år är inga bevis för att hon alltid varit kvinna då det är mycket lätt att förfalska bilder idag. Photoshop du vet.
Det argumentet är kosnpiratiosnteoretikernas - jag har aldrig hävdat det, tvärtom har jag visat upp ett flertal bilder som motbevisar påståendet. Även bilder som cirkulerat i många många år - dvs innan det blev ”lätt” att förfalska bilder i Photoshop…