2025-07-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive
Nedan lapp hänger vid Ica-Nära vilket är några hundra meter ifrån MGM bostad.

https://ibb.co/Q7GFTxS5

Här är bilden!! Polisen söker vittnen!
Citera
2025-07-16, 20:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Flakvagn bild.
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive
Tror den tillhör föreningen. Att gå till träsket tar 10 minuter, addera handkärra så är du där på max 20 minuter.

Väldigt lik nedan:
https://www.ajprodukter.se/lager-verkstad/vagnar-hjul/flakvagnar-karror/flakvagnar/transportvagn-17801-18003?VAT=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_c ampaign=p-se-shopping-main&gad_source=1&gad_campaignid=1654688385&gbraid =0AAAAADrAfieUbIWpdKebw74CDpibl1Og6&gclid=CjwKCAjw 1dLDBhBoEiwAQNRiQUEhpvaAirzlHGre7bbw7wSNNBsWqFEy-CwBg_7GCyk6DMM6NbHQYhoCE0sQAvD_BwE

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jaha okej. Den bilden har jag missat.
Har du lust och möjlighet att skriva #nr på inlägget där bilden finns?
Citera
2025-07-16, 21:15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Här är bilden!! Polisen söker vittnen!
Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Flakvagn bild.
Tack. Det är en sådan vagn, något helt annat än jag föreställt mig hur en skrinda ser ut.
Citera
2025-07-16, 21:24
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja hur kunde han bli sån? Han var ju inte ett litet barn utan vuxen sen länge liksom! Tror inte att föräldrarna gjorde något fel, han valde att bete sig eller kan en demon tagit över och han har inget ansvar alls eftersom han inte verkar införstådd med vad han sysslar med?
Jag förstår det inte alls öht, måste vara en mystisk åkomma han drabbats av?

Kanske var det det ryska barnhemmet han kom ifrån, kanske var det hans psyke? Det brukade vara väldigt modernt att prata om "curlingbarn", där föräldrar älskar sina barn så mycket att de skadar dem genom att betjäna dem för mycket och inte ställa krav eller sätta gränser. Dessutom, om man har medlidande med sitt barn på grund av barnets tidigare olyckliga uppväxt, kan barnet lätt bli förstört, så att det tror att det är världens navel. Återigen, bara en teori som bara gäller Anatoliy och inte Gust@f.
Citera
2025-07-16, 22:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Kanske var det det ryska barnhemmet han kom ifrån, kanske var det hans psyke? Det brukade vara väldigt modernt att prata om "curlingbarn", där föräldrar älskar sina barn så mycket att de skadar dem genom att betjäna dem för mycket och inte ställa krav eller sätta gränser. Dessutom, om man har medlidande med sitt barn på grund av barnets tidigare olyckliga uppväxt, kan barnet lätt bli förstört, så att det tror att det är världens navel. Återigen, bara en teori som bara gäller Anatoliy och inte Gust@f.
Kan ni snälla hålla er till detta fall.
Citera
2025-07-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst

Par planerar ju inte att utbilda sig till psykiatriker innan de skaffar barn, det vore ju väldigt negativt tänk! Det jag menar med det är att alla föräldrar gör så gott de kan för sina barn utifrån deras kunskapsnycklar och förutsättningar, det är jag övertygad om.
Alla barn är dessutom väldigt olika, ett barn kan tex lyssna och alltid göra precis som du säger medans ett annat aldrig lyssnar på något du säger. Alla barn är olika och samtidigt fullkomligt unika. Det finns liksom inga garantier för hur någon blir i framtiden. Barn kan ju drabbas av psykoser och vanföreställningar och bli väldigt verklighetsfrånvända utan att läkare hittar svaren varför de drabbats. Hur det var för anatoly lär vi nog aldrig få några svar på. Han hade bra föräldrar och de gjorde sitt bästa för honom tänker jag.
Citera
2025-07-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan ni snälla hålla er till detta fall.

Absolut du har så rätt, tack för du sa till!
Citera
2025-07-16, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag har tidigare hört (jag bor i Danderyd) att man planterat in väldigt många gäddor i Nora Träsk för att få bukt med de stora myggproblemen där, jag tror att gäddor äter myggägg/larver.

Vi diskuterade ju tidigare om varför identifieringen av BO dröjer, om det kan bero på att kroppen är skadad av att ha legat i vattnet länge och kanske även varit utsatt av olika djur. Gäddor äter ju kadaver av döda djur som ligger i vatten tex. Vet någon annan om det är extra mycket gäddor där?

Enbart spekulation och fråga!
Så kan det vara. Det är fiskeförbud i dammen
Citera
2025-07-16, 22:29
Medlem
Riddargrevens avatar
Stackars kvinna, må hon villa i frid.

Citat:
En vän till mig är hög polischef, han brukar säga att de flesta kriminella (inte alla såklart) faktiskt är ganska korkade och inte har något konsekvenstänk. Det är därför de är kriminella, för de klarar inte av att studera, eller ha ett vanligt jobb, eller leva ett vanligt Svenssonliv. Det är tyvärr just därför de är kriminella. Och det är även därför de brukar åka fast, för de är inte så smarta.

Klart man inte har konsekvenstänk om man inte fått uppfostran, bara aga och substanser via eventuell bröstmjölk. Sedan blir de flesta mindre klarsynta om de missbrukar för länge.

Varken polischefer eller överläkare brukar vara sympatiska.

Kan inte dra alla kriminella över en kam, frugan jobbar med utsatta människor & upplever många missbrukare (när de inte är alltför påverkade) eller hemlösa som som väldigit observanta, logiska och intelligenta människor men de har inte fått med sig något egenvärde från hem, skola eller annat.
Citera
2025-07-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddargreven
Stackars kvinna, må hon villa i frid.

Klart man inte har konsekvenstänk om man inte fått uppfostran, bara aga och substanser via eventuell bröstmjölk. Sedan blir de flesta mindre klarsynta om de missbrukar för länge.

Varken polischefer eller överläkare brukar vara sympatiska.

Kan inte dra alla kriminella över en kam, frugan jobbar med utsatta människor & upplever många missbrukare (när de inte är alltför påverkade) eller hemlösa som som väldigit observanta, logiska och intelligenta människor men de har inte fått med sig något egenvärde från hem, skola eller annat.

Det var (som jag skrev) absolut inte meningen att dra alla över en kam, varken kriminella eller poliser. Och just den här polischefen är en väldigt sympatisk och empatisk människa som älskar sitt jobb.
Citera
2025-07-16, 23:08
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:
Det var (som jag skrev) absolut inte meningen att dra alla över en kam, varken kriminella eller poliser. Och just den här polischefen är en väldigt sympatisk och empatisk människa som älskar sitt jobb.

Uppskattar ditt förtydligande för man uppfattade denne som knappt sympatisk med de ord som användes tidigare Du får gärna framföra till din vän att de gör ett bra jobb, kanske utreda mer brott mot djur? Plågade katter på Telegram, sönderskurna hästar, inburade fåglar, valpfabriker med mera har vuxit. Familjer med trasiga kulturer som går i arv går att ändra på. Många brott skulle aldrig skett om bara någon sett och agerat tidigt.
Citera
2025-07-16, 23:08
Medlem
Bara för att tråden saknar ny information så har den spårat ut en aning, jag själv medverkade till det också.
Men bara för att vi ska återgå till det vi är här för så har jag gjort en ynklig tidslinje och hoppas att den stämmer!

22 juni var det en notis hos missing people, BO saknades.
23 juni tror vi att MGM och MGK anhölls för människorov (pga att polisen söker vittnen ang kärran mellan den 12-22 juni)
26 juni togs notisen bort på missing people! BO hade hittats död i Nora träsk!
27 juni häktades MGM för mord på den högre misstankegraden.
28 juni häktades MGK för mord på den högre misstankegraden

Polisen har knackat dörr och frågat boende kring keveringen om en kärra, därefter har de även satt upp flyers att de söker vittnen ang person eller personer som har observerats i samband med denna kärra mellan den 12-22 juni.

Bo misstänks ha avlidit någon gång mellan 12-17 juni.

Jag tror att uppgifterna stämmer annars får någon göra en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in