2026-05-19, 22:46
Medlem
A och G har i snitt pratat med varandra i telefon 13 ggr om dagen under 2025. Det är en rätt galen siffra.
Citera
2026-05-19, 23:29
Medlem
Måste stå fel i dom för inte kan M ha vägt 30kg? Förvisso kort på 151cm men 30kg är ändå riktig grav undervikt
Citera
2026-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Ah, fattade inte att det var hans bil. Trodde det var BO.

Jag kan mycket väl ha fel, det kan vara jag som missminner mig
Citera
2026-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Måste stå fel i dom för inte kan M ha vägt 30kg? Förvisso kort på 151cm men 30kg är ändå riktig grav undervikt
Låter för ĺitet för en kvinna på 23 år. Hon måste ha tagit i med all sin kraft (om hon ens hade någon) för att hjälpa den andre GM att flytta liket
Citera
2026-05-20, 03:33
Medlem
PeterNosters avatar
Har de hittat BOs huvud ännu?
Har det kommit fram motiv?
Citera
2026-05-20, 10:05
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Ah, fattade inte att det var hans bil. Trodde det var BO.

Bilen är Annas. Hon parkerade den vid huset i Danderyd när hon kom fram och blev senare dödad. Den dömde sonen har inte ens körkort.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-05-20, 10:16
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Nej, hennes huvud hittades aldrig efter att hennes son tog det till en återvinningscentral.

Motivet kan ha varit pengar. Anna bidrog med mycket pengar till sin sons ekonomi, men hon hade för avsikt att stoppa pengaflödet. Dessutom förväntade sig sonen att ärva sin mors företag.

Citera
2026-05-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Bilen är Annas. Hon parkerade den vid huset i Danderyd när hon kom fram och blev senare dödad. Den dömde sonen har inte ens körkort.

Tack! Då vet vi
Citera
2026-05-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Motivet var väl att mamman tänkte minska bidrahet som dessa tbå idioter tänkte leva på. Sonen ville ju få ut del av ett arv efter en släkting som han inte fått ut tidogare. När mamman väl var död trodde han väl det var fritt fram för pengarna.
Antagligen hade han fått M att tro samma och dessutom dillat om hut omoralisk mamman var för atg göra modet lättare.
Citera
2026-05-20, 10:39
Medlem
Vad kan man dra för slutsats av detta fall. Om du har mycket pengar, berätta inte det för dina barn/släktingar. Risk för att livet avslutas i förtid.
Citera
2026-05-20, 11:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag funderar också på kärnpunkten i den här historien: ”Vad kan få en son att mörda sin mamma?” Någonting måste ju fått honom att verkligen HATA A. Jag tror inte bara det var pengar jag tror det måste till något mer. Droger påverkar ju känslor så klart och kan få en att glömma eller inbilla sig saker som förstärks.

Men varför är alla här på FB så säkra på att G ljuger om att han blivit sexuellt utnyttjad som barn? Vi känner inte hans föräldrar. Hans biologiska pappa är ju dessutom dömd för något slags sexuellt utnyttjande av barn.
Det kanske visst stämmer att han har varit utsatt för det, det skulle ju kunna förklara hatet till att vilja mörda båda sina föräldrar.
Ett så starkt hat (som han dessutom visade när han fortsatte att galet skända A:s kropp fast hon redan var död) måste bero på någonting. Det finns knappt något värre en förälder kan göra mot sitt barn än utnyttja det sexuellt. Det händer i vårt samhälle, varför skulle det inte kunna vara så i det här fallet?

Jag menar absolut inte att det är en förmildrande omständighet för att mörda! Men jag undrar bara var det här hatet till sina föräldrar kommer ifrån, det är klart att det har hänt något, det kan inte bara handla om pengar. Hans pappa har ju dessutom bara skulder, G och M ville ju t om betala en lönnmördare för att döda pappan, så de skulle ju bara förlora pengar på det.
Ja, det ska ett jäkla psyke till att kapa huvudet på sin egen mor. Att bara mörda sin mor är ju illa nog. Det måste ha funnits annat med i bilden också.
Citera
2026-05-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst

Misstänkte det. Den säger ju lite om henne som person. Oavsett så förtjänar hon givetvis inte detta hemska öde. Här även läst de meddelanden hon skickade till sin son och deras relation kan inte riktigt beskrivas som helt sund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in