2025-07-14, 09:52
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Eller så förstod han att han avslöjat för mycket och att han eventuellt känner en mördare?

Om det stämmer att han känner till MGM kan vi nog anta att informationen om MGMs drogmissbruk stämmer. Om man tittar på historiken hos personen som lämnat informationen handlar nästan alla hans inlägg om droger.
Citera
2025-07-14, 09:57
Medlem
Blev kontaktad av polisen då jag bor i området. Aldrig sett paret tidigare.
Veckan innan midsommar är det som är mest av intresse för dem.

De sökte efter iakttagelser om jag sett en eller två personer dra på en handkärra. 1+1=2? (Den har stått i cykelrummet och nu puts väck)
Citera
2025-07-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Om det stämmer att han känner till MGM kan vi nog anta att informationen om MGMs drogmissbruk stämmer. Om man tittar på historiken hos personen som lämnat informationen handlar nästan alla hans inlägg om droger.

Jag kollade nu och det stämmer, flest kommentarer i denna tråd dock
Citera
2025-07-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Om MGM skulle avlida så är det hans fru MGK som ärver allt efter honom (såvida han inte har barn).
Vad gäller morfadern vet jag ej, om han är bosatt i Polen.

Ja. Men om han får fängelse lär han inte få ärva sin del av BO:s förmögenhet. Och då blir ju MGK inte arvsberättigad då MGM inte fått något arv. Knepig situation.

PS: Gällande morfar så kan han nog ärva (eftersom BO avled här gäller svenska bestämmelser) men
BOs make lär ärva allt.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-07-14 kl. 10:24.
Citera
2025-07-14, 10:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive

De sökte efter iakttagelser om jag sett en eller två personer dra på en handkärra. 1+1=2? (Den har stått i cykelrummet och nu puts väck)
Intressant. Kanske forslat bort kroppen i den.
Är det något likande en skrinda?
Visste polisen, eller ni boende vem som ägde den nu försvunna handkärran?
Senast redigerad av Pandalina4 2025-07-14 kl. 10:23.
Citera
2025-07-14, 10:21
Medlem
Citat:

Intressant spår från polisen angående handkärran som försvunnit från cykelrummet.

De kan ha dödat BO i ilska och sedan inte vetat vad de skulle göra med kroppen utan haft den
i huset medan de försökt tänka ut nästa steg. Då kan det stämma att andra boende tyckt det luktat illa i trapphuset. Liklukt kan vara oerhört genomträngande och skarp redan efter ett par dagar.

Kan vara så att BO och MGM blivit osams och att han slagit ner mamman varpå hon skadat
sig så svårt att hon avlidit? MGK kan då ha trätt in och hjälpt till att forsla liket.
Detta var kanske inte planerat från MGMs sida?
Citera
2025-07-14, 10:34
Medlem
Citat:

Fy attan, polisen misstänkte väl att BO avlidit någon gång mellan 12-17 juni om jag inte minns helt fel?
Ja då är det väl inte konstigt att båda är häktade? Undrar om det betyder att någon av dom börjat berätta sanningen och polisen nu letar vittnen? Kan väl slängt kärran i träsket?
Minns du hur kärran såg ut? Bör väl varit en ganska stor och robust kärra om de dragit BO på den?
Citera
2025-07-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Intressant spår från polisen angående handkärran som försvunnit från cykelrummet.

De kan ha dödat BO i ilska och sedan inte vetat vad de skulle göra med kroppen utan haft den
i huset medan de försökt tänka ut nästa steg. Då kan det stämma att andra boende tyckt det luktat illa i trapphuset. Liklukt kan vara oerhört genomträngande och skarp redan efter ett par dagar.

Kan vara så att BO och MGM blivit osams och att han slagit ner mamman varpå hon skadat
sig så svårt att hon avlidit? MGK kan då ha trätt in och hjälpt till att forsla liket.
Detta var kanske inte planerat från MGMs sida?

Kan väl inte blivit annat än panik och kaos, vågade MGK göra annat än lyda om hon sett MGM mörda sin egen mor? Men hur har man ha sinnesnärvaro att klara av att hjälpa till och forsla iväg kroppen utan att påkalla hjälp om man möter folk ute? Det var väl uppskattat runt 1,5 km från bostad till fyndplats? Det bör väl tagit en stund att dra en tung kropp dit?

De frågade om personen sett 1 eller 2 personer? Kan någon av dom själva berättat saker för polisen?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-14 kl. 10:43.
Citera
2025-07-14, 10:48
Medlem
Citat:
Kan väl inte blivit annat än panik och kaos, vågade MGK göra annat än lyda om hon sett MGM mörda sin egen mor? Men hur har man ha sinnesnärvaro att klara av att hjälpa till och forsla iväg kroppen utan att påkalla hjälp om man möter folk ute? Det var väl uppskattat runt 1,5 km från bostad till fyndplats? Det bör väl tagit en stund att dra en tung kropp dit?

Ja, det blev nog kaos. Och 1,5 km är en bit. Kanske fraktade de bort BO på natten? Men då skulle det vara ännu mer suspekt om de träffade på någon annan människa, för få personer är väl ute och drar en tung kärra då? MGK kanske hamnade "olyckligt" i denna situation och tvingades eller kände sig tvungen hjälpa till med frakten.
Citera
2025-07-14, 10:51
Medlem
Citat:
Fy attan, polisen misstänkte väl att BO avlidit någon gång mellan 12-17 juni om jag inte minns helt fel?
Ja då är det väl inte konstigt att båda är häktade? Undrar om det betyder att någon av dom börjat berätta sanningen och polisen nu letar vittnen? Kan väl slängt kärran i träsket?
Minns du hur kärran såg ut? Bör väl varit en ganska stor och robust kärra om de dragit BO på den?

Tror den tillhör föreningen. Att gå till träsket tar 10 minuter, addera handkärra så är du där på max 20 minuter.

Väldigt lik nedan:
https://www.ajprodukter.se/lager-verkstad/vagnar-hjul/flakvagnar-karror/flakvagnar/transportvagn-17801-18003?VAT=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_c ampaign=p-se-shopping-main&gad_source=1&gad_campaignid=1654688385&gbraid =0AAAAADrAfieUbIWpdKebw74CDpibl1Og6&gclid=CjwKCAjw 1dLDBhBoEiwAQNRiQUEhpvaAirzlHGre7bbw7wSNNBsWqFEy-CwBg_7GCyk6DMM6NbHQYhoCE0sQAvD_BwE
Citera
2025-07-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, det blev nog kaos. Och 1,5 km är en bit. Kanske fraktade de bort BO på natten? Men då skulle det vara ännu mer suspekt om de träffade på någon annan människa, för få personer är väl ute och drar en tung kärra då? MGK kanske hamnade "olyckligt" i denna situation och tvingades eller kände sig tvungen hjälpa till med frakten.

Ja hon ser ju väldigt liten ut, hon skulle inte haft en chans att försvara sig och vågade väl inte annat än att hjälpa i den rådande situationen? Men någon bör väl sett dom? Hur var vädret där veckan före midsommar? Var det fint väder bör det väl varit folk ute, åtminstone på sina balkonger? Kan ju iofs vara svårt att påstå att det var just de två men två eller en som drar på en tung kärra mitt i natten kommer man kanske väl ihåg?
Citera
2025-07-14, 11:03
Medlem
Citat:
Tror den tillhör föreningen. Att gå till träsket tar 10 minuter, addera handkärra så är du där på max 20 minuter.

Väldigt lik nedan:
https://www.ajprodukter.se/lager-verkstad/vagnar-hjul/flakvagnar-karror/flakvagnar/transportvagn-17801-18003?VAT=1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_c ampaign=p-se-shopping-main&gad_source=1&gad_campaignid=1654688385&gbraid =0AAAAADrAfieUbIWpdKebw74CDpibl1Og6&gclid=CjwKCAjw 1dLDBhBoEiwAQNRiQUEhpvaAirzlHGre7bbw7wSNNBsWqFEy-CwBg_7GCyk6DMM6NbHQYhoCE0sQAvD_BwE

Kan inte varit lätt att forsla BO på den utan att kroppen ramlar av vid typ trottoarkanter? Eller är vägen dit helt slät hela vägen och utan uppförs-och nedförsbackar? Kan det i så fall tagit ytterligare tid?
Funderar på om polisen kan ha hittat kärran bredvid BO i vattnet? Det berättar ju inte polisen i så fall men tänker att det bör de väl gjort eftersom de frågar runt efter vittnen? Då blir frågan om det är möjligt att hitta fingeravtryck på kärran om den legat i vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in