Citat:
Ursprungligen postat av
Parzival
Då förstår jag! För en stockholmare betyder ”stan” innerstaden, d.v.s. stenstaden innanför tullarna.
Kevingeringen ligger visserligen på en golfbana och det finns ett skogsområde mellan Kevingeringen och Edsviken, men det går mycket folk med hundar där, svårt att dumpa ett lik utan att det blir upptäckt. Ett bättre alternativ hade varit Rinkebyskogen norr om Edsbergsvägen, dock lite långt att gå med kärra (cirka 2,5 km). Ganska ensamt där på natten.
Det finns dock några undanskymda ställen även i Nora träsk, dock får man nog gräva ner liket för att undgå snabb upptäckt. Mycket hundägare som rastar sina hundar i Nora träsk.
Exakt men för mig är Stockholm bara en stor stad med sina förorter, dvs allt inkluderas till en stad, du förstod mig så bra!
Jag tänker att de bara ville bli av med BO kropp så snabbt som möjligt, om det nu är så att mordet ägde rum i lägenheten?
Jag tror att det kanske vara så att det finns tillräckligt med vittnen som såg dom (de två häktade och kanske även BO på vagn eller gåendes för egen maskin mot träsket) och därför de anhölls så snabbt för människorov och sedan häktades för mord på högre misstankegraden?
Men om de känns igen som just de två personerna i mörkret kanske blir svårt att vittna om? Därför kan ju teknisk bevisning vara det viktigaste som krävs nu?
Allt spekulation och ingen fakta!