Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Ingen vettig människa brydde sig heller. Det var inte förrän Sveriges terrorhotnivå höjdes från 3 till 4 och den första rapporten släpptes som visade att socialsekreterarna är utsatta för eskalerande hot, våld och utpressning från organiserad brottslighet och klan- och hederskulturell brottslighet. Det är det som gör att rörelsen exponerats. Det har bidragit till högre säkerhetstänk, nya rutiner och riktlinjer, ny lagstiftning och förslag på reviderat socionomprogram. Dock ingen lagstiftning eller förändringar som spelar denna grupp i händerna.
Så för att sammanfatta det, det är ingen poäng som gör att denna grupp exponerats och uppmärksammats, det är deras förmåga att åsamka reell skada.
Vet du. Jag har en känsla av att du inte ens vet vad som skiljer säkerhetsläge 3 och 4 åt.
Det är bara nåt du använder dig av för att rättfärdiga din ovilja att faktiskt diskutera de brister inom socialtjänsten som blivit belysta i den här tråden.
Bara att du benämner det terrorhotsläge. Är du på riktigt?
Det är en jävla massa funktioner i samhället som blir påverkade beroende på vilket säkerhetsläge (där jag för länge sedan var involverad i sånt kallades det för stabsläge) men du tror väl för helvete inte att diskussioner på tiktok om svensk socialtjänst har effekt på det.
Det är framförallt militär och och polis, men även flygplatser, bevakning av samhällsviktiga funktioner, sjukvård. Allt påverkas utan att du ser det.
Så ge dig. Socialtjänsterna i Sverige har ett systemfel. Det är konstaterat.
Att du börjar yra om "terrorhotnivå" ( nytt ord för mig) för att tysta kritiker visar ju bara hur okunnig du är.
Tror du på fullt allvar att Sverige går upp ett steg i säkerhetsnivå för vad några står och skriker om på tiktok.
Snälla vän, det finns mycket, väldigt mycket farligare saker.
Terrorhotsnivå🤣🤣🤣🤣