Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Är det inte för att vissa killar är mer karismatiska och intressanta och att du kategoriserar dessa killar som ondskefulla av någon anledning? Annars är väl frågan snarare varför så många goda män är tråkiga och okarismatiska.
Knappast. Nu pratar jag inte om "coola gänget i skolan" utan om kvinnor som går igång på ondska. Jag vet att jag var otydlig I trådstarten men tror det framkommit under diskussionen iaf. Men nu när vi är inne på det. Nej dom är oftast itne intressanta, tvärtom väldigt innehållslösa människor då dom (badboy imagen) håller upp en fasad, spelar en roll, och gör allt för att framstå som den karaktären. Någon som "varit med i gejmet" ett tag, eller hur fan man säger, ser direkt att det är skådespel. Sen är de flesta tjejer rätt så blåsta att dom verkligen tror att det är en "hårding".
Kort sagt, nej dom är inte karismatiska och intressanta, snarare töntiga och patetiska.
Men det är inte vad tråden handlar om, tänk dig en vanlig person (lite karisma måste han väl ha) som inte är så intressant för tjejer, så fort dom får veta att han brukar råna oskyldiga harmlösa svenssons med kniv och brukar bränna ner hus på fritiden (djävulskap) så går -många- tjejer igång på detta.
Har jag fel här?
Varför finner dom denna person "karismatisk och intressant" av den anledningen?
Tog nu ett överdrivet sjukt exempel, för hade jag skrivit en gängmedlem eller bankrånare så skulle folk skylla på att "de vill ha en alfahane och beskydd"
Med tråden pratar jag inte alls om "alfahanar" Dessa finns det väldigt väldigt få av endå, äkta alfahanar. De, flesta som är gängmedlemmar och spelar tuffa är oftast riktiga veklingar som har en alfa som styr och ställer dom.