2025-07-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Men då ringer man ju ambulans och inte dumpar sin mamma i ett träsk? Jag har aldrig hört talas om att någon beter sig så irrationellt, ännu mindre två personer?
Förstår inte hur du tänkte nu, men du får gärna utveckla det om du tänkte på något särskilt?
Kan ju vara så att de kände att de skulle bli anklagade för att ha mördat henne kanske pga tidigare diskussioner om pengar mm......Kan vara svårt att hantera stressiga situationer om man spekulerar kring att han har en diagnos och att hon är både ung och lååångt hemifrån samt lite åldersinadekvat. Bara en tanke
Citera
2025-07-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Kan ju vara så att de kände att de skulle bli anklagade för att ha mördat henne kanske pga tidigare diskussioner om pengar mm......Kan vara svårt att hantera stressiga situationer om man spekulerar kring att han har en diagnos och att hon är både ung och lååångt hemifrån samt lite åldersinadekvat. Bara en tanke

Det första man tänker är att rädda livet på sin mamma, inte tvärtom först å främst på sig själv och att rädda sitt eget skinn om man är helt oskyldig, det är lite för ologiskt för mig och hur jag tänker.

Ansvar gör att människan växer och mognar, det har ingenting med ålder att göra. Och jag tycker nog att MGK verkar mer vuxen än MGM men det är ju förstås på sociala medier det, verkligheten kan ju givetvis vara helt annat?

Som du säkert märkt så är jag inte i närheten av dina spekulationer utan väldigt lååångt ifrån ditt tänk och tycker att vi slutar här. Men jag hoppas att du hittar någon som delar din uppfattning i fortsättningen.
Citera
2025-07-14, 22:21
Medlem
Citat:
Det första man tänker är att rädda livet på sin mamma, inte tvärtom först å främst på sig själv och att rädda sitt eget skinn om man är helt oskyldig, det är lite för ologiskt för mig och hur jag tänker.

Ansvar gör att människan växer och mognar, det har ingenting med ålder att göra. Och jag tycker nog att MGK verkar mer vuxen än MGM men det är ju förstås på sociala medier det, verkligheten kan ju givetvis vara helt annat?

Som du säkert märkt så är jag inte i närheten av dina spekulationer utan väldigt lååångt ifrån ditt tänk och tycker att vi slutar här. Men jag hoppas att du hittar någon som delar din uppfattning i fortsättningen.
Hur och varför man handlar på ett specifikt sätt i svåra situationer beror på så många bakomliggande faktorer. Det är oerhört komplext men sällan ett mysterium i efterhand när alla pusselbitar lagts på bordet, som vid en RPU. Det finns personer som försöker rädda människor de just har försökt döda och människor som tappar all handlingskraft när de hittar döda närstående och exempelvis låter bli att göra något för att när paniken slår till stoppa den döda på en vagn och dumpa den.
Citera
2025-07-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Hur och varför man handlar på ett specifikt sätt i svåra situationer beror på så många bakomliggande faktorer. Det är oerhört komplext men sällan ett mysterium i efterhand när alla pusselbitar lagts på bordet, som vid en RPU. Det finns personer som försöker rädda människor de just har försökt döda och människor som tappar all handlingskraft när de hittar döda närstående och exempelvis låter bli att göra något för att när paniken slår till stoppa den döda på en vagn och dumpa den.

Jag vet att allt är möjligt men jag utgår alltid från det jag uppfattar som mest logiskt annars kunde man ju hitta på alla möjliga random spekulationer bara för spekulerandets skull, inte sant?
Det måste bli logiskt utifrån de ynka fakta man har och få ihop det någorlunda vettigt.
Det du spekulerade om gick inte ihop alls för mig, därmed inte sagt att du har fel!!!
Men nu hoppas jag att du bollar vidare din ”i mina ögon” mycket märkliga resonemang, med någon som delar din uppfattning eller åtminstone tucker det är givande och intressant. Jag gör ju tyvärr inte det. Bara att gilla läget, släppa och gå vidare och det klarar vi givetvis galant!
Citera
2025-07-14, 23:05
Medlem
Citat:
Jag vet att allt är möjligt men jag utgår alltid från det jag uppfattar som mest logiskt annars kunde man ju hitta på alla möjliga random spekulationer bara för spekulerandets skull, inte sant?
Det måste bli logiskt utifrån de ynka fakta man har och få ihop det någorlunda vettigt.
Det du spekulerade om gick inte ihop alls för mig, därmed inte sagt att du har fel!!!
Men nu hoppas jag att du bollar vidare din ”i mina ögon” mycket märkliga resonemang, med någon som delar din uppfattning eller åtminstone tucker det är givande och intressant. Jag gör ju tyvärr inte det. Bara att gilla läget, släppa och gå vidare och det klarar vi givetvis galant!
När bad jag om din åsikt? Lägg ner din minimajs-attityd och låt alla framföra sina synpunkter utan att du ska sätta dig till doms. Starta ditt egna forum om du vill ha envägskommunikation.
Citera
2025-07-15, 00:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Bra fråga där om polisen visste vem som ägde kärran? Eller om någon vet hur länge den stått där? Och om den verkade splirrans ny?

Och insåg nu att det finns uppgift i tråden att den förmodligen tillhörde bostadsrättsföreningen?
Jag tror de köpt den och väntat på rätt tillfälle.
Citera
2025-07-15, 00:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive
Högst ologiskt att det har skett dagtid. Kärran är för stor för hissen. Frågades även om jag uppmärksammat någon dyna som ska ha funnits i brf.

Kroppen har tagits från MGM lägenhet till bottenvåning med ”dynan” i hiss eller trapphus och därefter flyttat BO med handkärran från bottenvåningen till träsket.

Det är för mig helt oplanerat och aktionerna tyder på panik då någon bör ha uppmärksammat något vilket vi säkert får höra mer om i FUP.
Jag tror det var planerat.
Citera
2025-07-15, 00:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad är det för dyna och hur stor är den? Är det en lång dyna till en solstol eller en liten fyrkantig dyna?
Får uppfattningen att det är modell större.

Dynan måste ju ha funnits där Anna hittades, runt väskan eller inuti eftersom polisen är intresserad av den. Runt väskan för att förhindra att den lämnar spår av blod m.m. på kärran eller lindat in A den. Polisens hundar har hittat blod i lägenheten.

Kasta ner från sju trappor tror jag är för riskabelt med tanke på var kroppen hamnar på vägen ner och var den landar på marken. Även från bv hade det inneburit för stor risk.

Först trodde jag att hon har följt med MGK och MGM till platsen och bragts om livet där, men nu när kärran och dynan är intressanta så kommer allt i ett annat läge och att de inte använde Annas bil som hon tog sig i till Danderyd.

Allt är spekulation.
Det räcker väl med att dynan saknas. Behöver ju inte hittats.
Citera
2025-07-15, 05:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror det var planerat.
Ja, det är ju det mest logiska. Om man "råkar" döda någon så ringar man ambulans, inte dumpar kroppen i en sjö. Liknar mer och mer Mikael-fallet. Där blev ju båda dömda för mord, även om det bara var en som dödade honom. Men det ansågs vara utfört "gemensamt och i samförstånd", som det heter på juridiska.
Citera
2025-07-15, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror de köpt den och väntat på rätt tillfälle.

Ja jag tänkte detsamma först och tom googlade på var såna finns närmast att köpa innan jag insåg misstaget att postaren faktiskt skrev att kärran tillhörde föreningen, så jag utgår från att det stämmer, även att jag har funderat på varför en bostadsförening införskaffar en sån och varför de tänkt att de boende kommer ha för användning av den? Kanske finns en jättetomt med både växthus o buskar som de sköter om också? Eller nä inte inne i stan? Du kanske har rätt ändå, tänk om MGM hade köpt den alla fall? Annars hade han väl ställt tillbaka vagnen så ingen saknade den? Och särskilt för att inte väcka misstankar?
Mord och stöld?

Väntat på rätt tillfälle? I så fall tror jag att bara en har gjort det. Hur involverar man någon i mordplaner utan att den flyr hals över huvud direkt omgående, och för all framtid? De är nygifta och skulle planera ett mord? Det blir så groteskt att jag får svårt att smälta mina egna spelulationer, men utesluter inte att du kan ha rätt?

Bara spekulationer så ingen sanning i detta!
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-15 kl. 07:41.
Citera
2025-07-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, det är ju det mest logiska. Om man "råkar" döda någon så ringar man ambulans, inte dumpar kroppen i en sjö. Liknar mer och mer Mikael-fallet. Där blev ju båda dömda för mord, även om det bara var en som dödade honom. Men det ansågs vara utfört "gemensamt och i samförstånd", som det heter på juridiska.

Exakt då borde man ångra sig och gripas av panik och ringa ambulans för att rädda den man skadat om man aldrig tänkt en enda liten tanke på det innan?
Du har rätt, det kan ju vara planerat eller åtminstone funnits i tanken tidigare så det inte var helt främmande? För även om det funnits i tanken/var planerat sen tidigare, så kan det ju inte varit särskilt väl planerat och hatet och ilskan kan ha tagit överhanden för tidigt, innan det var färdigplanerat?

Obs endast spekulationer?
Citera
2025-07-15, 08:04
Medlem
Parzivals avatar
Citat:
Ja jag tänkte detsamma först och tom googlade på var såna finns närmast att köpa innan jag insåg misstaget att postaren faktiskt skrev att kärran tillhörde föreningen, så jag utgår från att det stämmer, även att jag har funderat på varför en bostadsförening införskaffar en sån och varför de tänkt att de boende kommer ha för användning av den? Kanske finns en jättetomt med både växthus o buskar som de sköter om också? Eller nä inte inne i stan? Du kanske har rätt ändå, tänk om MGM hade köpt den alla fall? Annars hade han väl ställt tillbaka vagnen så ingen saknade den? Och särskilt för att inte väcka misstankar?
Mord och stöld?

Bostadsrättsföreningen BRF Vändkretsen är stor med mer än 400 lägenheter, se https://vandkretsen.bostadsratterna.se. I en så stor förening finns säkert behov ev en kärra för att transportera saker.

Kevingeringen ligger inte i stan utan i en förort, på en kulle omgiven av en golfbana och ett villaområde. Vägen ner till Nora träsk går genom villaområdet, vilket innebär att det inte är enkelt att obemärkt transportera ett lik på en kärra. Det förefaller sannolikt att transporten ägde rum nattetid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in