2025-07-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant. Kanske forslat bort kroppen i den.
Är det något likande en skrinda?
Visste polisen, eller ni boende vem som ägde den nu försvunna handkärran?

Bra fråga där om polisen visste vem som ägde kärran? Eller om någon vet hur länge den stått där? Och om den verkade splirrans ny?

Och insåg nu att det finns uppgift i tråden att den förmodligen tillhörde bostadsrättsföreningen?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-14 kl. 11:30.
Citera
2025-07-14, 11:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Har kroppen legat i lägenheten, och polisen tagit dit likhundar som markerade kanske.
Dvs kroppen innan de flyttade ut den, innan de forslat bort kroppen.
Citera
2025-07-14, 11:55
Medlem
Vädret i Danderyd var ju ganska varmt mellan den 12-17 juni. Vi får hoppas att någon sett och och berättar det de vet för polisen? https://www.accuweather.com/sv/se/danderyd/309996/june-weather/309996
Citera
2025-07-14, 11:55
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag kollade nu och det stämmer, flest kommentarer i denna tråd dock

Ja, men jag tänker på kommentarerna han gjorde innan han postade i den här tråden.
(Frågor om droger och hälsoproblem relaterade till droganvändning).
Senast redigerad av Marielyst 2025-07-14 kl. 11:58.
Citera
2025-07-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, men jag tänker på kommentarerna han gjorde innan han postade i den här tråden.

Ja jag menade att det stämmer att allt handlar om droger. Dock var de flesta inläggen dock gjorda i denna tråden. (Tror det var 17 av 28 st) så han var angelägen och känner troligtvis MGM väl, frågan blir ju ändå om det är helt korrekta uppgifter om droger är inblandat? Men nu vet jag inte hur man upplever saker eller personer och händelser vid intagande av droger, vissa saker kan väl säker stämma väl medans vissa saker kan ha missförståtts en aning eller rentav fullkomligt?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-14 kl. 12:07.
Citera
2025-07-14, 12:21
Medlem
Citat:
Vädret i Danderyd var ju ganska varmt mellan den 12-17 juni. Vi får hoppas att någon sett och och berättar det de vet för polisen? https://www.accuweather.com/sv/se/danderyd/309996/june-weather/309996

Högst ologiskt att det har skett dagtid. Kärran är för stor för hissen. Frågades även om jag uppmärksammat någon dyna som ska ha funnits i brf.

Kroppen har tagits från MGM lägenhet till bottenvåning med ”dynan” i hiss eller trapphus och därefter flyttat BO med handkärran från bottenvåningen till träsket.

Det är för mig helt oplanerat och aktionerna tyder på panik då någon bör ha uppmärksammat något vilket vi säkert får höra mer om i FUP.
Citera
2025-07-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive
Högst ologiskt att det har skett dagtid. Kärran är för stor för hissen. Frågades även om jag uppmärksammat någon dyna som ska ha funnits i brf.

Kroppen har tagits från MGM lägenhet till bottenvåning med ”dynan” i hiss eller trapphus och därefter flyttat BO med handkärran från bottenvåningen till träsket.

Det är för mig helt oplanerat och aktionerna tyder på panik då någon bör ha uppmärksammat något vilket vi säkert får höra mer om i FUP.

Håller med dig om att det tyder på att mordet är oplanerat och att flytten av kroppen bör skett under natten. Det jag tänkte på är att eftersom det var relativt varmt ute den veckan och det är sommar, så vistas ju fler ute sent på kvällar/nätter och sitter kanske på sina balkonger för de inte kan sova pga värmen osv. Dessutom är det väl något tystare under natten så möjligheten finns att någon hört konstiga ljud både i trapphus och ute? De bör väl varit panikslagna och panikslagna skriker väl snarare än viskar? Möjligheterna är större att någon sett dom när det är fint väder jämfört med om det tex är ösregn och kallt?

Var det polisen som sa att kroppen tagits ner till bottenvåningen med hjälp av en dyna?
Eller är det din egen spekulation pga att de frågade om du sett en dyna?
Citera
2025-07-14, 14:03
Medlem
Citat:
Så om det går att bevisa att de båda var på plats vid mordet men det inte går att bevisa vem av dom som utfört själva brottet, kan de båda gå fria?
Det är möjligt men eftersom att BO i detta fall hittades relativt kort efter sin död så tror jag ett finns bra teknisk bevisning från fyndplatsen och en fastställd dödsorsak. Och sen lägger vi till bevisning från mobiler o masttömning så tror jag det inte blir så svårt att fälla MGM för brottet. MGK tror jag fortfarande det i första hand handlar om medhjälp. Men det återstår att se.
Citera
2025-07-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Det är möjligt men eftersom att BO i detta fall hittades relativt kort efter sin död så tror jag ett finns bra teknisk bevisning från fyndplatsen och en fastställd dödsorsak. Och sen lägger vi till bevisning från mobiler o masttömning så tror jag det inte blir så svårt att fälla MGM för brottet. MGK tror jag fortfarande det i första hand handlar om medhjälp. Men det återstår att se.
Jag har funderat på den här med att BO hittades i vattnet och då kan man väl anta att det även finns andra fynd som påträffats i vattnet och som kan kopplas till brottet? Går det då att få fram teknisk bevisning som tex fingeravtryck på nånting som legat i vattnet? Om om de hittar tex en mobil i vattnet är väl innehållet förstört eller går det att få fram information ändå?
Tror du att brottsplats och fyndplats är samma plats?
Jag tror också att MGK bara åtalas högst för medhjälp, har svårt att se att detta skulle vara planerat av en person som inte hade anledning att hata sin svärmor? Men som sagt det återstår att se?
Citera
2025-07-14, 14:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goralive

Att flytta kroppen från lgh på en dyna i hissen är för stor risk att bli upptäckt av grannar. Finns ingen garanti att ingen är på väg ut eller in i huset även på natten.

Kärran i källaren kan ha använts för att transportera en väska (resväska) och dynan för att dölja väskan på vägen till kärret. Spekulation.
Citera
2025-07-14, 15:30
Medlem
Polisen har satt upp flyers där de ber om att man ska kontakta polisen om man gjort iakttagelser mellan 12-22/6.
Citera
2025-07-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att flytta kroppen från lgh på en dyna i hissen är för stor risk att bli upptäckt av grannar. Finns ingen garanti att ingen är på väg ut eller in i huset även på natten.

Kärran i källaren kan ha använts för att transportera en väska (resväska) och dynan för att dölja väskan på vägen till kärret. Spekulation.

Tänkte likadant först att det är för stor risk med en kropp på en dyna i hiss? Men finns det ens några alternativ som är mer logiska och mindre riskfyllt? Slänga ner kroppen från balkongen och sen hämta den nedanför alla andras balkonger är väl ändå ännu mer riskfyllt?
Enda sättet att få ner kroppen från lägenheten är ju via hissen, med minst risk för att någon ska se kroppen. Såvida kroppen inte är styckad? Fast då kan man undra varför polisen frågade om dynan? Varför dölja en dyna med en väska? Den lär väl bara ramla av ändå?
Allt är bara spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in