2025-07-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Polisen har satt upp flyers där de ber om att man ska kontakta polisen om man gjort iakttagelser mellan 12-22/6.

Står det vara så utan att skriva vad det ens gäller? Är det vanligt att polisen sätter upp flyers? Har själv aldrig sett det faktiskt. Kan du ta foto och visa?
Citera
2025-07-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Står det vara så utan att skriva vad det ens gäller? Är det vanligt att polisen sätter upp flyers? Har själv aldrig sett det faktiskt. Kan du ta foto och visa?
De hänvisar till ett diarienummer.
Citera
2025-07-14, 15:54
Medlem
Kanske dog hon av naturliga orsaker i lägenheten och de fick panik när de upptäckte det.
Citera
2025-07-14, 15:55
Medlem
Citat:
De hänvisar till ett diarienummer.

Ok men tänkte mer på hur folket ska veta vad det gäller? Står det inget som avslöjar att det gäller försvunnen kvinna eller liknande?
Citera
2025-07-14, 16:00
Medlem
Citat:
Kanske dog hon av naturliga orsaker i lägenheten och de fick panik när de upptäckte det.

Men då ringer man ju ambulans och inte dumpar sin mamma i ett träsk? Jag har aldrig hört talas om att någon beter sig så irrationellt, ännu mindre två personer?
Förstår inte hur du tänkte nu, men du får gärna utveckla det om du tänkte på något särskilt?
Citera
2025-07-14, 17:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jag har funderat på den här med att BO hittades i vattnet och då kan man väl anta att det även finns andra fynd som påträffats i vattnet och som kan kopplas till brottet? Går det då att få fram teknisk bevisning som tex fingeravtryck på nånting som legat i vattnet? Om om de hittar tex en mobil i vattnet är väl innehållet förstört eller går det att få fram information ändå?
Tror du att brottsplats och fyndplats är samma plats?
Jag tror också att MGK bara åtalas högst för medhjälp, har svårt att se att detta skulle vara planerat av en person som inte hade anledning att hata sin svärmor? Men som sagt det återstår att se?
Telefoner kan de få fram så gott som nästan allt.
Citera
2025-07-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Telefoner kan de få fram så gott som nästan allt.
Även om den legat i vattnet så bra! Tack 🙏
Citera
2025-07-14, 17:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Tänkte likadant först att det är för stor risk med en kropp på en dyna i hiss? Men finns det ens några alternativ som är mer logiska och mindre riskfyllt? Slänga ner kroppen från balkongen och sen hämta den nedanför alla andras balkonger är väl ändå ännu mer riskfyllt?
Enda sättet att få ner kroppen från lägenheten är ju via hissen, med minst risk för att någon ska se kroppen. Såvida kroppen inte är styckad? Fast då kan man undra varför polisen frågade om dynan? Varför dölja en dyna med en väska? Den lär väl bara ramla av ändå?
Allt är bara spekulation.
Vad är det för dyna och hur stor är den? Är det en lång dyna till en solstol eller en liten fyrkantig dyna?
Får uppfattningen att det är modell större.

Dynan måste ju ha funnits där Anna hittades, runt väskan eller inuti eftersom polisen är intresserad av den. Runt väskan för att förhindra att den lämnar spår av blod m.m. på kärran eller lindat in A den. Polisens hundar har hittat blod i lägenheten.

Kasta ner från sju trappor tror jag är för riskabelt med tanke på var kroppen hamnar på vägen ner och var den landar på marken. Även från bv hade det inneburit för stor risk.

Först trodde jag att hon har följt med MGK och MGM till platsen och bragts om livet där, men nu när kärran och dynan är intressanta så kommer allt i ett annat läge och att de inte använde Annas bil som hon tog sig i till Danderyd.

Allt är spekulation.
Citera
2025-07-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad är det för dyna och hur stor är den? Är det en lång dyna till en solstol eller en liten fyrkantig dyna?
Får uppfattningen att det är modell större.

Dynan måste ju ha funnits där Anna hittades, runt väskan eller inuti eftersom polisen är intresserad av den. Runt väskan för att förhindra att den lämnar spår av blod m.m. på kärran eller lindat in A den. Polisens hundar har hittat blod i lägenheten.

Kasta ner från sju trappor tror jag är för riskabelt med tanke på var kroppen hamnar på vägen ner och var den landar på marken. Även från bv hade det inneburit för stor risk.

Först trodde jag att hon har följt med MGK och MGM till platsen och bragts om livet där, men nu när kärran och dynan är intressanta så kommer allt i ett annat läge och att de inte använde Annas bil som hon tog sig i till Danderyd.

Allt är spekulation.

Ingen vet om det är en stor eller liten dyna, men förmodligen en stor eftersom BO var en vuxen ganska stor kvinna, OM det använts en dyna? Men enligt en postare ska polisen frågat vederbörande om det setts till en dyna i huset om jag uppfattat det rätt vill säga?

Har BO legat i en väska med en dyna bör den väl legat kvar i väskan? Känns lite långsökt det här med en väska, BO var närmare 170 lång och vägde runt 80-90 kg, skulle de ha en sån stor väska? Finns det ens så stora väskor? En dyna runt en väska för att förhindra blod? Nja det har ju varit uppgifter om vidrig lukt i huset och lik luktar väl inte så mycket första dygnet? Blodet lär ju dessutom hunnit torka med tanke på lukten som kommer efter några dygn.. om det nu fanns något blod på BO?

Det där att kasta ner BO skrev jag som en mycket dålig jämförelse och var inget jag trodde var möjligt att någon ens skulle tänka var en möjlig spekulation!

Vi vet väl inte om BO kom till Danderyd i bil?

Det kan mycket väl vara så att detta med både kärran och dynan bara är en spekulation från postaren. Ta ingenting som korrekta uppgifter så länge det inte verifierats från polis o media.

Allt är spekulation som alltid, hoppas jag att alla förstår?!
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-14 kl. 18:22.
Citera
2025-07-14, 18:41
Medlem
Vi har alla undrat vad som hänt efter vigseln? Efter bara tre månader, hittas BO avliden, mördad.

Vad hade de för planer efter vigseln?
De berättar ju en del, de ska väl resa till Indien och ha en fest där också? Pratar om att de ska filma och visa alla deras följare på YT? Att de sen ska komma tillbaka till Sverige och att MGK även ska flytta till Sverige?
Har någon sett något foto eller film från festen i Indien? Jag tycker det verkar som deras planer gick fullkomligt i stöpet eller har jag missat något eller missförstått något utifrån deras YT och hennes Ig? Det kan ju förvisso hänt även om de inte lagt upp det på sociala medier, den möjligheten finns men jag får känslan att deras planer gick i stöpet? Vad ser ni andra?
Citera
2025-07-14, 19:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ingen vet om det är en stor eller liten dyna, men förmodligen en stor eftersom BO var en vuxen ganska stor kvinna, OM det använts en dyna? Men enligt en postare ska polisen frågat vederbörande om det setts till en dyna i huset om jag uppfattat det rätt vill säga?

Har BO legat i en väska med en dyna bör den väl legat kvar i väskan? Känns lite långsökt det här med en väska, BO var närmare 170 lång och vägde runt 80-90 kg, skulle de ha en sån stor väska? Finns det ens så stora väskor? En dyna runt en väska för att förhindra blod? Nja det har ju varit uppgifter om vidrig lukt i huset och lik luktar väl inte så mycket första dygnet? Blodet lär ju dessutom hunnit torka med tanke på lukten som kommer efter några dygn.. om det nu fanns något blod på BO?

Det där att kasta ner BO skrev jag som en mycket dålig jämförelse och var inget jag trodde var möjligt att någon ens skulle tänka var en möjlig spekulation!

Vi vet väl inte om BO kom till Danderyd i bil?

Det kan mycket väl vara så att detta med både kärran och dynan bara är en spekulation från postaren. Ta ingenting som korrekta uppgifter så länge det inte verifierats från polis o media.

Allt är spekulation som alltid, hoppas jag att alla förstår?!
Mannen som försvann för något år sedan i norra Stockholm hittades i en resväska nedanför motorvägen, en bit utanför Stockholm. Han hade hade väl samma kroppsbyggnad och ungefär samma vikt som Anna. Så helt omöjligt är det inte.

Polisen har frågat vederbörande i tråden om dynan så den är intressant däremot kanske inte kärran är lika intressant mer än att dynan är till för kärran. Om jag spekulerar om att Anna kom i sin bil. Kan polisen har tagit den i beslag? Maken köpte en ny bil några dagar efter att hon hittades.
Citera
2025-07-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mannen som försvann för något år sedan i norra Stockholm hittades i en resväska nedanför motorvägen, en bit utanför Stockholm. Han hade hade väl samma kroppsbyggnad och ungefär samma vikt som Anna. Så helt omöjligt är det inte.

Polisen har frågat vederbörande i tråden om dynan så den är intressant däremot kanske inte kärran är lika intressant mer än att dynan är till för kärran. Om jag spekulerar om att Anna kom i sin bil. Kan polisen har tagit den i beslag? Maken köpte en ny bil några dagar efter att hon hittades.

Ja just det väskmordet i Värmdö, det minns man ju. Jag vill inte påstå att de hade samma kroppsbyggnad då jag faktiskt inte har en enda liten susning om det. Men jag tror inte att BO har hittats i en väska.

Är inte kärran intressant men dynan för att polisen frågat om dynan?
Nu tycker jag att du ska backa tillbaka och läsa alla poster vad de faktiskt skrivit. Det är nämligen så att postaren som skrivit om dynan skrev först om kärran och det var dessutom kärran postaren skrev om först! Du har kanske missat den informationen?

Nu är det ju så att maken har en gemensam dotter med BO, kan ju vara så att han ville muntra upp dottern och köpte en bil till dottern?

Jag visste inte att BO ens ägde en bil? Vad hade BO för bil? Jag vet inte ens om BO har körkort eftesom hon enligt annan postare dömdes för rattonykterhet för några år sedan? Vet inte hur domen löd men det är alltid möjligt att hon inte har något körkort efter det? Och av den anledningen kanske inte ägde någon bil?

Tillägger att det endast är spekulation så ingen tar det som sanning!
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-14 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in