2025-07-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFViktor
Tjena grabbar!
Själv landade jag på reservplats 4 i BI-kvoten för BE. Har kontaktat Handels direkt och frågat om statistik gällande hur många reserver som kommit in tidigare år, men denna info har de tyvärr inte. Någon här som har koll på hur många reserver som brukar komma in? Och vad tror ni min chans är isf?
Allt gott!

Skulle säga att du ligger väldigt bra till. Vill inte höja dina förväntningar till skyarna, men folk under tidigare år har blivit antagna i andra urvalet som reserv 20+.
Citera
2025-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Tjena grabbar!
Själv landade jag på reservplats 4 i BI-kvoten för BE. Har kontaktat Handels direkt och frågat om statistik gällande hur många reserver som kommit in tidigare år, men denna info har de tyvärr inte. Någon här som har koll på hur många reserver som brukar komma in? Och vad tror ni min chans är isf?
Allt gott!
Du har väldigt bra chanser. Vilken merit ligger du på?
Citera
2025-07-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renmibi
Blir det flashback-öl i år?

Är snart klar med kandidatprogrammet i BE. Har gått riktigt bra med plugget och internships. Satt även med i kårstyrelsen.

Kommer ihåg hur många frågor man hade innan skolstarten, och vet att det är en del misledande info ni kommer få höra de första månaderna.

Påstår inte att jag har alla de rätta svaren, men har nog bra svar på en del frågor. Kommer gärna förbi och svarar på era om en flashback öl ska hållas i år!
Hur tyckte du att matten var i början? Va ett tag sedan man räknade så är lite orolig.
Citera
2025-07-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McSpike9898
Du har väldigt bra chanser. Vilken merit ligger du på?
Skönt att höra, fick 22.08
Citera
2025-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Skönt att höra, fick 22.08
Alright, men jag tror du ska klara dig.
En av mina vänner är på reservplats 16 med 22.0 (han hade alla A i gymnasiet men vi gick ekonomi).
Jag tror även han kommer komma in.
Citera
2025-07-14, 23:00
Medlem
Citat:
Alright, men jag tror du ska klara dig.
En av mina vänner är på reservplats 16 med 22.0 (han hade alla A i gymnasiet men vi gick ekonomi).
Jag tror även han kommer komma in.
Tänk på överintaget bara, tror säkert 30 pers ska säga nej innan de tar reserver…sitter själv på strax över reserv 20 så jag hoppas!
Citera
2025-07-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexiko
Tänk på överintaget bara, tror säkert 30 pers ska säga nej innan de tar reserver…sitter själv på strax över reserv 20 så jag hoppas!
Överintaget? Förklara gärna.
Citera
2025-07-14, 23:40
Medlem
Citat:
Överintaget? Förklara gärna.
"Vissa universitet och högskolor använder så kallat överintag. Det betyder att de antar fler sökande än antalet planerade utbildningsplatser. Anledningen är att de vet att alla antagna inte dyker upp när utbildningen startar. Därför tar de in extra sökande redan från början.

Det betyder att det inte alltid är så att en reserv kallas in så fort någon tackar nej till en utbildning. Om utbildningen använder överintag så kallas inte reserver in förrän antalet personer i överintaget är slut.

Överintag är inte riktigt samma sak som en extra reservlista. Är du antagen kommer du att få börja på utbildningen, även om det kanske blir några fler studenter än vad universitetet eller högskolan tänkt sig från början."
Citera
2025-07-15, 04:41
Medlem
Citat:
Tjena grabbar!
Allt gott!
Jag tackade nyss nej i BI, du är iaf en plats närmre och förmodligen inne. Grattis!
Citera
2025-07-16, 12:35
Medlem
Någon som vet antalet internationella studenter?
Citera
2025-07-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonstruts
Jag tackade nyss nej i BI, du är iaf en plats närmre och förmodligen inne. Grattis!
Okej grymt, känns lite bättre nu. Har även en annan kompis som har skjutit på sin plats p.g.a lumpen så förhoppningvis lär det öppnas några platser.
Citera
2025-07-23, 12:42
Medlem
Finns det någon speciell miniräknare man borde köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in