2025-07-13, 20:51
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Enligt twitter/reddit så har dom ju identifierat planet han sitter på och som ska landa vid Luton om ca 1h. Om det stämmer kan det nog bli en here we go ikväll. 🙃

Fasen vad skönt det är med Ornstein. Han håller tyst när han inte har någonting att säga och när han väl pratar så är det stora nyheter. Till skillnad mot Romano som bara uppdaterar samma information dag efter dag..

Yup Romano är väldigt click bait, men är fortfarande väldigt trovärdig. Ornstein är nog bättre på exklusiva rapporter, medans Romano fokuserar mycket på att täcka andras, och ompublicera alla trovärdiga källor på ett konto.

Vad känner vi om hans nummer då? Känns som ett område där det finns starka åsikter. Jag själv vill ge honom 14, medans vissa tycker han definitivt borde få 9. Även 17 är ju tillgänglig och passande då han spelar som det i landslaget. Jag tror fortfarande det blir 14 eftersom det är det mest prestigefyllda striker numret man kan ha i Arsenal, samt också till stor del att Jesus har 9. Det känns inte så Arsenal-aktigt att ba rycka någons nummer så där.
Citera
2025-07-13, 21:02
Medlem
HycklarSveriges avatar
Enligt Ben Jacobs så kommer Arsenal betala 63.5 miljoner euro plus 10 i addons för Gyökeres, alltså billigare än vad budet låg på innan. Det som låg på bordet tidigare var 65 + 15, men nackdelen är att Arsenal betalar agentsummorna. Oklart vad detta kommer kosta för Arsenal i slutändan, men kompromisser från båda parter har nu hänt i slutändan kan vi konstatera.

Värt att nämna är att både Coventry och Brighton kommer tjäna en summa av detta genom sell on clauses också.
Citera
2025-07-13, 21:15
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Yup Romano är väldigt click bait, men är fortfarande väldigt trovärdig. Ornstein är nog bättre på exklusiva rapporter, medans Romano fokuserar mycket på att täcka andras, och ompublicera alla trovärdiga källor på ett konto.

Vad känner vi om hans nummer då? Känns som ett område där det finns starka åsikter. Jag själv vill ge honom 14, medans vissa tycker han definitivt borde få 9. Även 17 är ju tillgänglig och passande då han spelar som det i landslaget. Jag tror fortfarande det blir 14 eftersom det är det mest prestigefyllda striker numret man kan ha i Arsenal, samt också till stor del att Jesus har 9. Det känns inte så Arsenal-aktigt att ba rycka någons nummer så där.

Ja, Ornstein har ju direkt källor och är den journalisten som klubben använder när dom vill få ut nyheter. Och absolut så fyller Romano sin funktion, men han spammar för mycket tyvärr.

Det är väl ingen som har 14 efter Nketiah lämnade? Det numret hade passat honom bra tycker jag. Men sen tänker jag inte så mycket på numrena förutom att jag själv alltid gillat nummer 11.

Madueke kommer vara grym för oss!
https://www.reddit.com/r/Gunners/s/mjcj4i4hoU
Citera
2025-07-13, 21:16
Medlem
NoTruces avatar
Vänta nu. Var inte Sportings president jävligt tydlig med att de inte skulle gå ner i pris? Han var väl villig att bänka Göken också om han trilskades?
Citera
2025-07-13, 21:23
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vänta nu. Var inte Sportings president jävligt tydlig med att de inte skulle gå ner i pris? Han var väl villig att bänka Göken också om han trilskades?

Som jag skrev tidigare, Arsenal betalar agentens arvode istället och får då gå ner i pris. Summan kommer antagligen fortfarande ligga nära där Sporting ville i slutändan.

Allt är ett spel från båda sidor för att maximera vad de kan få ut av dealen.
Citera
2025-07-13, 21:36
Medlem
HycklarSveriges avatar
Viktor Gyökeres till Arsenal, David Ornstein bekräftar nu att det är klart

Värvningen som jag trodde endast fanns i mina vildaste fantasier är äntligen här ❤️

Välkommen Göken!
Citera
2025-07-13, 21:36
Medlem
Drickbacks avatar
Gökuret tittar ut….

Sporting Lisbon confirm agreement in principle reached for Viktor Gyokeres switch to Arsenal.
Citera
2025-07-13, 21:41
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Det verkar som att agenten har droppat sin överenskommelse om att han skulle få 10% om dom inte accepterade 60 mille. Så det kan ju vara det som avgjorde affären.

Nu har iaf Sporting bekräftat att klubbarna är överens.
Citera
2025-07-13, 21:47
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Läste om det och tror jag kanske misstolkade vad som stod. I huvudsak kommer inte Sporting betala agenten som jag skrev, men tolkar det nu som att ingen av parterna kommer betala det. Anledningen för att Sporting ville ha högre pris innan var för att de skulle behöva betala agenten, då summan de skulle få ut fortfarande är detsamma så kunde de gå ner i pris.

Verkar som en bra affär för båda i slutändan, förutom agenten. Undrar hur agenten kunde gå med på det här, har Viktor hotat att sparka honom annars? Han måste la få ut någonting för det här?

Jaja, det hela kommer la säkert klarna med tiden.

Läs här om du vill se direkt från källan: https://x.com/jacobsben/status/1944468657108619351?s=46
Citera
2025-07-13, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare, Arsenal betalar agentens arvode istället och får då gå ner i pris. Summan kommer antagligen fortfarande ligga nära där Sporting ville i slutändan.

Allt är ett spel från båda sidor för att maximera vad de kan få ut av dealen.

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det verkar som att agenten har droppat sin överenskommelse om att han skulle få 10% om dom inte accepterade 60 mille. Så det kan ju vara det som avgjorde affären.

Nu har iaf Sporting bekräftat att klubbarna är överens.

Citat:
Läste om det och tror jag kanske misstolkade vad som stod. I huvudsak kommer inte Sporting betala agenten som jag skrev, men tolkar det nu som att ingen av parterna kommer betala det. Anledningen för att Sporting ville ha högre pris innan var för att de skulle behöva betala agenten, då summan de skulle få ut fortfarande är detsamma så kunde de gå ner i pris.

Verkar som en bra affär för båda i slutändan, förutom agenten. Undrar hur agenten kunde gå med på det här, har Viktor hotat att sparka honom annars? Han måste la få ut någonting för det här?

Jaja, det hela kommer la säkert klarna med tiden.

Läs här om du vill se direkt från källan: https://x.com/jacobsben/status/1944468657108619351?s=46

Så jävla smutsigt det här spelet. Jag förstår att Göken vill till PL, men att hålla på och tjura som ett barn och inte dyka upp på träning eller vad det var ... och så pågår det här spelet i kulisserna. Vad gäller agenten lär han nog få sitt och lär inte förlora på det i långa loppet.

Grattis till alla Arsenalfans till en jävligt fin värvning, hur som! Hoppas han kan hålla nivån även i England!
Citera
2025-07-13, 21:59
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Så jävla smutsigt det här spelet. Jag förstår att Göken vill till PL, men att hålla på och tjura som ett barn och inte dyka upp på träning eller vad det var ... och så pågår det här spelet i kulisserna. Vad gäller agenten lär han nog få sitt och lär inte förlora på det i långa loppet.

Grattis till alla Arsenalfans till en jävligt fin värvning, hur som! Hoppas han kan hålla nivån även i England!

Tackar! 55 miljoner pund (innan addons) för Gyökeres är en såå bra deal för Arsenal. Cred till Andrea Berta! Äntligen slutet på en urtjatad och lång process med fulspel.
Citera
2025-07-13, 22:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Ja men det är ju så spelare agerar när dom inte får som dom vill. Men sen är några affärer mycket större i media än andra.
Courtouis strejkade sig till Real. Sterling och Nunes till City. Caicedo skrev ett långt brev på instagram om att han ville lämna Brighton. Mudryk postade memes om att han satt i fängelse. Modric tvingade sig bort. Van Dijk, Lovren, Llana alla strejkade sig bort..
Det finns inte många Totti kvar i dagens fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in