Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Precis, äldre matcher säger inte så mycket. Djokovic hade t ex 4-0 h2h mot Sinner, men har torskat de sex senaste mötena.
Nej, Zverev är väl inte Stan Wawrinka material direkt. Han får ringa upp Magnus Norman när Stan lägger racketen på hyllan

.
Det blir helt klart svårt för någon spelare att rå på Alcaraz/Sinner i de närmaste GS-turneringarna - både spelmässigt och mentalt.
Precis, Alcaraz/Sinner är giganter mentalt också(inte bara spelmässigt). Det nämns för sällan kan jag tycka.
Glömmer aldrig hur Sinner hanterade sin första GS-final mentalt, ingen tillstymmelse till nervdaller, utan fullt fokus och hunger hela vägen. Fortsatte att tro på vinst trots 0-2 underläge i set i sin första slamfinal mot Medvedev(som då var mycket bättre, World NO.3). Sinner vände och vann!!
Det är egenskaper som man bara ser hos de som har det där extra, de absolut bästa från varje generation.
Alcaraz är om möjligt ett ännu större monster mentalt.
Nu är de med STOR marginal rankade 1:a och 2:a också, de positionerna kommer nog inte att ändras under överskådlig tid. Vilket betyder att de (alltid) kommer hamna på var sin halva av spelträdet, så om någon vill göra anspråk på en GS-titel kommer de förmodligen behöva slå både Sinner och Alcaraz för att lägga vantarna på bucklan.
Inget som görs i en handvändning direkt. Men om någon ska lyckas så tror jag också på Musetti. Han har grym potential och är väldigt stark mentalt. Tror han är en sån där spelare som utvecklas lite långsamt. Han kommer bara bli bättre och bättre närmaste åren..
Hur tror du det går i eftermiddag/kväll?
Mitt tips är att matchen går till 5 set, precis som i FÖ-finalen. Men att Sinner står som slutsegrare den här gången.