2025-07-12, 12:07
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det finns något som heter "Discovery". Dvs åklagarna måste visa sin bevisning samt bevisning som talar för att Olof skulle vara oskyldig (exculpatory evidence) så nog vet Olof att dom har tillräckligt för att få honom fälld.
Det som läggs fram till domstolen är dessutom det som Olofs advokat kommit överens med åklagaren om. Inte så att åklagaren sitter och skickar bud via domstolen. Olof är fast och vet det.

Det vore lite kul om Olof går full Olof och plötsligt vägrar. Skulle vara lite mer on brand. Men så knäpp är inte ens han.
Citera
2025-07-12, 13:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
3 år låter som ett väldigt kort straff för det han är åtalad för, troligen har åklagarsidan noll bevisning och försöker rädda sitt anseende.

Olof borde neka så kommer han troligen frias helt.

Bevisningen är ju tvärt om överväldigande.
Citera
2025-07-12, 13:14
Medlem
drinksareonmes avatar
Nu får han äntligen sina 15 minutes of fame, lär bli en självbiografi när den här soppan är över.
Citera
2025-07-12, 13:52
Medlem
Rekas avatar
Ja gissa om Olof K kommer att spendera dessa 30+ månaderna på att fila på nya lögner att släppa när han kommer ut.

"De 2050 åren reducerades bara för att jag ringde Trum och krävde in en gentjänst".
"Jag levde lyxliv på kåken. Hade fri tillgång till droger, brudar, och kröka. Vakterna stod på min avlöningslista".
"När jag anländer i Frankrike så plockar Wallenberg upp mig i Maybachen. Sedan blir det raka spåret till min yacht för tripp till rivieran"

Ja, denna typ av påståenden fast lite mer kryddade och runt 800 st.
Citera
2025-07-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Nu får han äntligen sina 15 minutes of fame, lär bli en självbiografi när den här soppan är över.

Kommer väl vara 99 % lögner/påhitt i den självbiografin med typ 1 % sanning?
Citera
2025-07-12, 14:10
Medlem
Olofs fru la ut en bild att Olof kommer hem snart och en bild på honom. Är han ute?
Citera
2025-07-12, 14:34
Medlem
Kakashi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packo1
Olofs fru la ut en bild att Olof kommer hem snart och en bild på honom. Är han ute?

Nej, han sitter fortfarande häktad i USA.
Rättegången är planerad till 22 juli 2025 (förberedande förhandling 11 juli).
Citera
2025-07-12, 14:35
Avslutad
Citat:

Det har gått snart 19 månader sen Olof greps, och han har gått med på Plea Bargain som en del skribenter tipsade om var rätt sannolik utgång, på inte mer än 33 månader. Jag fattar det som att det ska sammanträdas den 18 juli, får se om det slutar på 33 månader då?

Kan det bli suspended sentence och utvisning på resten?
Citera
2025-07-12, 14:41
Medlem
Citat:
Häromdan la hon upp en bild när hon va på ett berg i Spanien. Sen visade hon en stor säck med hundra dollarsedlar. Men den bilden plockade hon ner ganska fort.
Citera
2025-07-12, 16:26
Medlem
Har någon länk till fruns sociala medier?
Senast redigerad av khotz 2025-07-12 kl. 16:29.
Citera
2025-07-12, 16:42
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Häromdan la hon upp en bild när hon va på ett berg i Spanien. Sen visade hon en stor säck med hundra dollarsedlar. Men den bilden plockade hon ner ganska fort.
Behövde hon en stor säck till hundra dollarsedlar?
Det får ju plats i mina jeansfickor!
Citera
2025-07-12, 16:44
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det kan innebära allt ifrån ett pre-trial hearing, motion hearing till att Olof nu sitter i Proffer sessions med FBI och åklagare och sjunger som en fågel.

https://www.scrofanolaw.com/what-is-a-proffer-agreement/

I detta fall rörde det sig tydligen om en Plea Bargain. Då gå han inför domaren som ställer ett par frågor och sedan godkänner dealen mellan Olof och åklagarna.

Underligt att signa under en Plea Bargain om man är oskyldig......

Fyfan, som jag tidigare skrev kommer han skryta om sina bästa advokater som fick ned tiden, sen hävda att han ”aldrig blev dömd”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in