Citat:
Ursprungligen postat av
LagomLat
https://www.bop.gov/locations/institutions/los/
Det ser ju superfint ut i LA, palmer och grejer, ser fram emot videor som skönmålar vistelsen på västkusten.
LL
Citat:
Ursprungligen postat av
GolofKustafsson
Hur många år gissar ni på att han får? Gissar på 10. Släppt villkorligt om 5
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Novus4212 har redan benat ut att det blir 4-5 års fängelse för Olof och Novus4212 verkar ganska kunnig av vad jag har läst i tråden.
"Bläckfiskjätten" har däremot gissat att Olof blir släppt direkt, men den skribenten verkar inte ha alla hästar hemma.
Det beror på hur många år han kommer att sitta vart han kommer att sitta. Behöver inte alls vara i LA. Snarare tvärtom när det gäller federal. Kortare tid så hamnar Olof i ett parallell system för dömda som riskerar att utvisas efter avtjänat straff. Då hamnar man oftast hos privata aktörer såsom t.ex CCA eller GEO Group.
Jag har sagt 4-5 år sedan dag ett MEN det beror på extremt många faktorer och nu har fettot kämpat emot en utlämning så dealen som presenteras till honom av åklagare kanske inte är helt optimerad samt att vi vet inte vilken info fettot kan ge några åklagare som de anser av värde. Om någon info alls.
Vill åklagare statuera exempel och basunera ut i pressreleaser så kan det bli än mer tid sen beror det på fettots advokater som, om dom är public defenders, drastiskt kan variera i kvalitet när det gäller (brist) på försvar.
I detta fall så vill jag att jag verkligen har fel så att det blir fler år än min gissning på vad normalfallet av vad domen skulle ha blivit i runda slängar i vanliga fall.
En annan väldigt stor del är hur mycket skadestånd kan USA få ut av Olof i reella pengar och tillgångar. I en deal kan detta användas som ett tungt förhandlingsverktyg. Ju mer du kan betala, desto lägre tid brukar man få i en förhandling. USA är alltid kåta på pengar för det är en stor värdemätare på hur bra jobb åklagarna har gjort i fallet.
Så parametrarna är väldigt många att ta hänsyn till och mycket gissar vi oss till just nu men jag ser fram emot the unsealed indictment. Det kommer att gå att ladda ner framöver.