2025-03-26, 19:30
Medlem
Hur många år gissar ni på att han får? Gissar på 10. Släppt villkorligt om 5
Citera
2025-03-26, 20:55
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson
Kommer nog ut som ett lik, med tanke på vad han gjort. Kan nog inte vara många som uppskattar vad vem/vilka han allierat sig med, vad han gjort och hans sätt att vara på.
Citera
2025-03-26, 21:50
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:

De jobbar inte riiiktigt så i staterna. Snarare 25 to life.
Citera
2025-03-26, 22:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Novus4212 har redan benat ut att det blir 4-5 års fängelse för Olof och Novus4212 verkar ganska kunnig av vad jag har läst i tråden.

"Bläckfiskjätten" har däremot gissat att Olof blir släppt direkt, men den skribenten verkar inte ha alla hästar hemma.
Citera
2025-03-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Det där är en vanlig missuppfattning. De är ofta inte så hårda som man tror i USA. Som någon skrev i tråden, en bedragare som snott 100 miljoner fick bara några år. Att Olof skulle få hårdare straff är inte troligt.
Citera
2025-03-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist

SBF fick 25 år för mycket mer omfattande bedrägerier.
Citera
2025-03-27, 01:00
Medlem
Vad blir olofs sista desperata försök att slippa åka conair till staterna? Skrika och gapa när han blir boardad ala afganistanflyktingar på arlanda?
Citera
2025-03-27, 02:38
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
https://www.bop.gov/locations/institutions/los/

Det ser ju superfint ut i LA, palmer och grejer, ser fram emot videor som skönmålar vistelsen på västkusten.

LL

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Novus4212 har redan benat ut att det blir 4-5 års fängelse för Olof och Novus4212 verkar ganska kunnig av vad jag har läst i tråden.

"Bläckfiskjätten" har däremot gissat att Olof blir släppt direkt, men den skribenten verkar inte ha alla hästar hemma.

Det beror på hur många år han kommer att sitta vart han kommer att sitta. Behöver inte alls vara i LA. Snarare tvärtom när det gäller federal. Kortare tid så hamnar Olof i ett parallell system för dömda som riskerar att utvisas efter avtjänat straff. Då hamnar man oftast hos privata aktörer såsom t.ex CCA eller GEO Group.

Jag har sagt 4-5 år sedan dag ett MEN det beror på extremt många faktorer och nu har fettot kämpat emot en utlämning så dealen som presenteras till honom av åklagare kanske inte är helt optimerad samt att vi vet inte vilken info fettot kan ge några åklagare som de anser av värde. Om någon info alls.

Vill åklagare statuera exempel och basunera ut i pressreleaser så kan det bli än mer tid sen beror det på fettots advokater som, om dom är public defenders, drastiskt kan variera i kvalitet när det gäller (brist) på försvar.

I detta fall så vill jag att jag verkligen har fel så att det blir fler år än min gissning på vad normalfallet av vad domen skulle ha blivit i runda slängar i vanliga fall.

En annan väldigt stor del är hur mycket skadestånd kan USA få ut av Olof i reella pengar och tillgångar. I en deal kan detta användas som ett tungt förhandlingsverktyg. Ju mer du kan betala, desto lägre tid brukar man få i en förhandling. USA är alltid kåta på pengar för det är en stor värdemätare på hur bra jobb åklagarna har gjort i fallet.

Så parametrarna är väldigt många att ta hänsyn till och mycket gissar vi oss till just nu men jag ser fram emot the unsealed indictment. Det kommer att gå att ladda ner framöver.
Citera
2025-03-27, 06:02
Medlem
Hade han haft ett annat namn hade han varit i sverige nu och fått någon form av ersättning för att han inte skickats till sverige direkt. Men som sagt han har fel namn och ursprung.
Citera
2025-03-27, 06:08
Medlem
Citat:

Undrar hur det påverkas av att han jobbat med pablo escobar konceptet. Det känns rätt laddat i usa. Och en jury som förstår hur mycket "lidande denna person skapat" i usa kanske gör det värre för O. Skulle inte bli förvånad om de dyker upp något gammalt pe brottsoffer från 80 talet
Citera
2025-03-27, 07:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Hade han haft ett annat namn hade han varit i sverige nu och fått någon form av ersättning för att han inte skickats till sverige direkt. Men som sagt han har fel namn och ursprung.

"Kyros" är väl ett persiskt namn? Så du menar att Olof har Iranskt påbrå? Hade det varit bättre med ett helt svenskt namn? Mamman verkar flytta mellan olika länder, så hon kan säkert ha persiskt ursprung.
Citera
2025-03-27, 08:02
Medlem
Citat:
"Kyros" är väl ett persiskt namn? Så du menar att Olof har Iranskt påbrå? Hade det varit bättre med ett helt svenskt namn? Mamman verkar flytta mellan olika länder, så hon kan säkert ha persiskt ursprung.
Är väldigt etablerat att mamman är persiska från forna Sovjetunionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in