2025-07-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför så många med arbetslösa afrikaner,arabiska ? 🤭
Omformulera denna fråga tack, för förstår inte vad du frågar efter ens.
Citera
2025-07-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha nej, det gör jag inte...vet du ens heller vad det betyder?

Tydligen inte men du får bemöta mig i sak utan att upprepa dig själv.
Citera
2025-07-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightedge
Tydligen inte men du får bemöta mig i sak utan att upprepa dig själv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

Där har du cirkelargument...att upprepa sig är inte detta.

Och jag bemöter dig just i sak. Även om du uppenbart inte fattar det.
Din "sak" vilar på lögner och direkta felaktigheter.
Citera
2025-07-12, 14:24
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

Där har du cirkelargument...att upprepa sig är inte detta.

Och jag bemöter dig just i sak. Även om du uppenbart inte fattar det.
Din "sak" vilar på lögner och direkta felaktigheter.

Är du lärare i grundskolan? Är det därför du kör på det moderna feministnarrativet?

Lär dig också att skilja på resonemang och argumentation, samt att ord och begreppsanvändning kan ha olika betydelser beroende på kontext och hur man väljer att använda dem. Acceptera att användningen inte är svartvit utifrån den terminologi du vill begränsa den till.
Citera
2025-07-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightedge
Är du lärare i grundskolan? Är det därför du kör på det moderna feministnarrativet?

Lär dig också att skilja på resonemang och argumentation, samt att ord och begreppsanvändning kan ha olika betydelser beroende på kontext och hur man väljer att använda dem. Acceptera att användningen inte är svartvit utifrån den terminologi du vill begränsa den till.
Nej. Jag är egenföretagare.

haha lär dig bara acceptera att det du skrev var fel, as simple as that.
Sverige är inge matriarkat, kvinnor i Sverige har inte mer makt eller fler rättigheter än vad män har.
Tvärtom går det mer hävda att män fortsatt sitter kvar på div. av de privilegier som de av tradition haft tidigare och fortsatt har i andra delar av världen...ex bättre inkomster eftersom det som män av tradition arbetat med är mer avlönat än det som kivnnor av tradition sysslat med... större möjligheter slippa sexuellt våld, större möjligheter att uttrycka sin sexualitet...ex kunna ragga eller ha sex utan att stigmatiseras etc etc..
Citera
2025-07-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ingen kräver något "totalt ansvar för kvinnor" från män. Det feminister i realiteten kräver är att män tar sitt ansvar för barn.

Ok.

Men män får allt färre barn , hur ska de då kunna ta något ansvar för barn. Feminister är mest intresserade att allt färre män får barn. Samhället håller på att organiseras för att kvinnor inseminerar och män bara är med som skattebetalare.

Jag tror att det är viktigt att motverka denna riktning.

Att allt färre män får barn. Andelen sjunker för varje år.

Feminister är bara intresserade av att alla kvinnor som vill ska ha barn medans männen är helt oviktiga.

Inga reformer görs så att en högre andel män för barn. I detta läge kan man inte ha invandring av män eftersom det gör att en ännu mindre andel män får barn. Vi kan bara ha invandring av kvinnor är min mening.
Citera
2025-07-12, 19:03
Medlem
Citat:
Omformulera denna fråga tack, för förstår inte vad du frågar efter ens.
Varför väljer kvinnorna arbetslösa afrikaner ,araber mm framför fina svenska killar med jobb och allt ?
Citera
2025-07-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför väljer kvinnorna arbetslösa afrikaner ,araber mm framför fina svenska killar med jobb och allt ?

Svaret på det är väl samma som varför svenska män då och då väljer kvinnor utomlands ...för att där finns rätt många bra, fina, vackra, what ever... människor lite överallt ifrån som attraherar kvinnor och män.
Människor blir inte bara kära i samma nationalitet och detta gäller även kvinnor.
Citera
2025-07-12, 19:44
Medlem
Citat:
Svaret på det är väl samma som varför svenska män då och då väljer kvinnor utomlands ...för att där finns rätt många bra, fina, vackra, what ever... människor lite överallt ifrån som attraherar kvinnor och män.
Människor blir inte bara kära i samma nationalitet och detta gäller även kvinnor.
De tvungna ta fula thailand och andra fulingar kvinnor ,helst vill de ha svenska kvinnor men det går inte när ni springa efter arberslösa afrikaner ,araber mm 🙄
Citera
2025-07-12, 19:44
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Försöker släcka eld med eld, kan jag inbilla mig.
Empatin slog över i hat, pga trådens titel så behöver nog TS en rejäl utskällning.
Du kan också få en utskällning för din fördom om lesbiska kvinnor, fast du redan verkar redan kränkt.
Tolkar det som om du tigger om det när du formulerar dig så.

"Du skulle inte överlevt 70-80-talen om du blir så lättkränkt. Väx upp och gör militärtjänst!"
Helt utanför mina referensramar, men du kan få tillbaka det du skrev i en annan tråd.
Väx upp och gör militärtjänst!
Kanske du inser hur efterbliven du låter med gamla referenser. Idag är det förbjudet att kränka andra i militären. Det var någon nyhet om någon militärgruppledare som blev anmäld för trakasserier.
Du kan be andra PM:a mig istället och be om att få bli kränkt så de härdar sig. Tror det är bäst att bli så bra att kränka som möjligt, så man kan kränka sig själv härdad. Blir mest effektivt så. Helt härdad blir man nog aldrig. Det är dock generellt en dum idé. Tycker du också kan hitta Jesus så du slipper trista diskussioner med påhopp och korvstopp. Man ska inte behöva vara härdad, det är totalt efterblivet. Nu lever vi i ett efterblivet samhälle så du har väl rätt ändå i att man behöver härda sig.

Fick två medhållsvar (Amen! & +1).

Jag vill möta folk på de sättet de möter andra.
Möta hat med hat. De man slänger ur sig får man tillbaka.
Om man gör sig till måltavla så kastar jag så bra jag kan.

Prova aldrig skriva något fult på flashback och se hur det går.
Jisses, om det är någon som behöver söka hjälp så är det du. Tack för svaret i alla fall!
Citera
2025-07-12, 20:00
Medlem
Det kan vara en anledning till att män gillar kvinnor mindre:

Att kvinnor försöker slå ut de svenska männen och ersätta dem med invandrare.

Att bli utplånad leder nog inte till en sån trevlig känsla. Kan bli mentalt sjuk ,eller suicidal som Ebba Busch säger.

Vad som behövs:

1. Högre andel kvinnor som är villiga ha relationer med män.

2. Skapa fler kvinnor än män. Varför ha en massa Incels i Sverige.

3. Ha mycket sparsam invandring av män.

Om folket kunde enas om detta skulle vi vi få färre arga män. Mindre kriminella.
Citera
2025-07-12, 20:08
Medlem
Citat:
Nej. Jag är egenföretagare.

haha lär dig bara acceptera att det du skrev var fel, as simple as that.
Sverige är inge matriarkat, kvinnor i Sverige har inte mer makt eller fler rättigheter än vad män har.
Tvärtom går det mer hävda att män fortsatt sitter kvar på div. av de privilegier som de av tradition haft tidigare och fortsatt har i andra delar av världen...ex bättre inkomster eftersom det som män av tradition arbetat med är mer avlönat än det som kivnnor av tradition sysslat med... större möjligheter slippa sexuellt våld, större möjligheter att uttrycka sin sexualitet...ex kunna ragga eller ha sex utan att stigmatiseras etc etc..

Det mesta av sexuellt våld kommer från invandrare ,om politiker och företagare skulle vara intresserade få ner det sexuella våldet skulle de minska invandringen av män.

Kvinnor kan ragga osv. ingen som hindrar det ,förutom att viljan inte finns.

Sverige är inte ett matriarkat men vänstern domineras av kvinnor 4 partiledare kvinnor och en man i MP som helt kommer gynna kvinnor.

Unga kvinnor tjänar mer än män i UK och kommer säkerligen göra det i Sverige också ,fler män som är sysslolösa i unga år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in