2025-07-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Klart ni hatar kvinnor!

Ni hejar ju på varandra att skriva värre och värre saker om kvinnor. Till slut blir alla vidrigheter ni drar fram "sanningen om kvinnorna" för er.

Ja, det finns kvinnor som är svin. Och det finns män som är svin. Men för er är allting kvinnornas fel.

Att ni hatar kvinnor säger mycket mer om er själva än om kvinnor.

Nu tillhör jag inte den påstådda falangen som hatar kvinnor, och inte den mer uppenbara öppna falangen som hatar män heller. Men du missar målet här och låtsas inte om att vi i mångt och mycket lever i ett matriarkat idag. När kvinnor får alla fördelar och samtidigt sätter på sig offerkoftan är det inte konstigt att män med sämre förutsättningar till slut börjar känna hat. Som man bäddar får man ligga, inte inte ligga då för alldeles för många unga män.
Citera
2025-07-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightedge
Nu tillhör jag inte den påstådda falangen som hatar kvinnor, och inte den mer uppenbara öppna falangen som hatar män heller. Men du missar målet här och låtsas inte om att vi i mångt och mycket lever i ett matriarkat idag. När kvinnor får alla fördelar och samtidigt sätter på sig offerkoftan är det inte konstigt att män med sämre förutsättningar till slut börjar känna hat. Som man bäddar får man ligga, inte inte ligga då för alldeles för många unga män.

Men herregud människa, sociologiska termer som patriarkat och matriarkat kommer med en DEFINITION.
Och hör och häpna definitionen: kvinnor har det mesta av makt och dominerar inom de flesta av samhällets områden stämmer INTE i dagens västvärld. Sverige är alltså INTE ett matriarkat
eller patriarkat för den delen, utan ett relativt jämställt samhälle.

Men den jämställdheten, att kvinnor har samma rättigheter och möjligheter av att ex själva bestämma med vem, om, hur, när de ska ha sex med en lika samtyckande partner, eller partners som en man, har ju vissa enorma problem med att stå ut med och kallar för matriarkat.

Kvinnor har definitivt! inte "alla fördelar" i Sverige. De konkurrerar på samma villkor om utbildning, arbeten, partners etc...som män gör. Att vissa män gör dåligt ifrån sig ex inom utbildning eller arbeten eller inte kan attrahera en partner, är fan inte kvinnors fel....eller ansvar.
Citera
2025-07-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men herregud människa, sociologiska termer som patriarkat och matriarkat kommer med en DEFINITION.
Och hör och häpna definitionen: kvinnor har det mesta av makt och dominerar inom de flesta av samhällets områden stämmer INTE i dagens västvärld. Sverige är alltså INTE ett matriarkat

Men den jämställdheten, att kvinnor har samma rättigheter och möjligheter av att ex själva bestämma med vem, om, hur, när de ska ha sex med en lika samtyckande partner, eller partners som en man, har ju vissa enorma problem med att stå ut med och kallar för matriarkat.

Kvinnor har definitivt! inte "alla fördelar" i Sverige. De konkurrerar på samma villkor om utbildning, arbeten, partners etc...som män gör. Att vissa män gör dåligt ifrån sig ex inom utbildning eller arbeten eller inte kan attrahera en partner, är fan inte kvinnors fel....eller ansvar.

Det börjar ske en svängning och Ebba Busch har en mer nyanserad syn på det hela.

"Vänsterfeministerna har med sitt eviga könskrig mejat ner svenska pojkars självförtroende. Det var budskapet när Ebba Busch höll sitt tal i Almedalen i förra veckan."

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/jag-ser-inte-dns-hjalpsamma-feminister/

Kvinnor har inget ansvar för män ,men män ska ha totalt ansvar för kvinnor , det är klart det går sämre för männen. Kvinnorna är mer inriktade på att hjälpa kvinnor som grupp. Män som grupp är också inriktad mor att hjälpa kvinnor. Klart pojkar halkar efter i skolan osv.
Citera
2025-07-12, 12:53
Medlem
Citat:

Du vill så gärna att det du skriver ska vara sant. För du är själv ett exempel på den sortens moderna feminister som både vill ta del av skörden av fördelar som det feministiska styret tillhandahåller för kvinnor samtidigt som du vill vara ett offer.
I själva verket särbehandlas kvinnor positivt på arbetsmarknaden (i synnerhet i kommunal verksamhet där framförallt de flesta chefer är kvinnor), och i skolan får elever lära sig flickor är bättre än pojkar, att pojkar har en kollektiv skuld och att manliga attribut till varje pris ska motarbetas.
Denna moderna feminism har även hjärntvättat kvinnor att tro att de är lite förmer än män, att de alla är drottningar i sin egen bubbla och att de är berättigade till drömmannen även om de är smällfeta valar. Så är inte fallet och på senare tid har verkligheten gjort sig påmind. Så vad gör då de moderna feministerna och vänsterfascisterna? Jo, de drivet narrativet att det finns en armé av "insels" som är ett hot mot kvinnor. Allt för att trycka ner de män som varit mindre lyckade i livet.
Citera
2025-07-12, 13:17
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Men vad är du för typ av kvinna? Lesbisk? Varför så in i bomben hatisk för?
Försöker släcka eld med eld, kan jag inbilla mig.
Empatin slog över i hat, pga trådens titel så behöver nog TS en rejäl utskällning.
Du kan också få en utskällning för din fördom om lesbiska kvinnor, fast du redan verkar redan kränkt.
Tolkar det som om du tigger om det när du formulerar dig så.

"Du skulle inte överlevt 70-80-talen om du blir så lättkränkt. Väx upp och gör militärtjänst!"
Helt utanför mina referensramar, men du kan få tillbaka det du skrev i en annan tråd.
Väx upp och gör militärtjänst!
Kanske du inser hur efterbliven du låter med gamla referenser. Idag är det förbjudet att kränka andra i militären. Det var någon nyhet om någon militärgruppledare som blev anmäld för trakasserier.
Du kan be andra PM:a mig istället och be om att få bli kränkt så de härdar sig. Tror det är bäst att bli så bra att kränka som möjligt, så man kan kränka sig själv härdad. Blir mest effektivt så. Helt härdad blir man nog aldrig. Det är dock generellt en dum idé. Tycker du också kan hitta Jesus så du slipper trista diskussioner med påhopp och korvstopp. Man ska inte behöva vara härdad, det är totalt efterblivet. Nu lever vi i ett efterblivet samhälle så du har väl rätt ändå i att man behöver härda sig.

Fick två medhållsvar (Amen! & +1).

Jag vill möta folk på de sättet de möter andra.
Möta hat med hat. De man slänger ur sig får man tillbaka.
Om man gör sig till måltavla så kastar jag så bra jag kan.

Prova aldrig skriva något fult på flashback och se hur det går.
Citera
2025-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Du vill så gärna att det du skriver ska vara sant. För du är själv ett exempel på den sortens moderna feminister som både vill ta del av skörden av fördelar som det feministiska styret tillhandahåller för kvinnor samtidigt som du vill vara ett offer.
I själva verket särbehandlas kvinnor positivt på arbetsmarknaden (i synnerhet i kommunal verksamhet där framförallt de flesta chefer är kvinnor), och i skolan får elever lära sig flickor är bättre än pojkar, att pojkar har en kollektiv skuld och att manliga attribut till varje pris ska motarbetas.
Denna moderna feminism har även hjärntvättat kvinnor att tro att de är lite förmer än män, att de alla är drottningar i sin egen bubbla och att de är berättigade till drömmannen även om de är smällfeta valar. Så är inte fallet och på senare tid har verkligheten gjort sig påmind. Så vad gör då de moderna feministerna och vänsterfascisterna? Jo, de drivet narrativet att det finns en armé av "insels" som är ett hot mot kvinnor. Allt för att trycka ner de män som varit mindre lyckade i livet.

Inte jag som behöver bevisa mig i detta, är faktiskt du...du har lagt påståendet att Sverige är ett matriarkat, då behöver du visa på att det är sant, har nån form av grund, eller hur? Så sätt igång bevisa detta påstående tack. Förlagsvis visa statistisk.

Jag hävdar att Sverige är relativt jämställt, dvs kvinnor och män har ungefär samma rättigheter och möjligheter och jag har rejält på fötterna i det påståendet...bara titta på div. statistisk.

Det mesta du skriver är ju rent obefogat strunt, som att kvinnor skulle särbehandlas i arbetslivet...
eller att skolan skulle ägna sig åt att lära ut att kvinnor är bättre än män..

Berätta varför skulle inte kvinnor vara berättigad till en man som de faktiskt vill ha? Oavsett deras ev. kropsvikt? Och får jag påminna dig om att det kön som mest lider av fetma i detta landet faktiskt är män? Dvs de där "smällfeta valarna" du pratar om är betydligt oftare män.

Att incels m.fl av antifeminism och misogynism börja organisera sig är ett faktum.
Att antifeminism där incels alltså ingår är gravt skadligt för specifikt kvinnor och kvinnors rättigheter i samhället är ett uppenbart faktum.
Att just undergruppen incels är skadligt för kvinnor är också numera ett uppenbart faktum eftersom vi har x antal terrordåd där just incels ägnat sig åt att mörda kvinnor.

Finns 0 och INTET av motsvarande där feminism sysslar med att misshandla, våldta eller mörda män.
Citera
2025-07-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det börjar ske en svängning och Ebba Busch har en mer nyanserad syn på det hela.

"Vänsterfeministerna har med sitt eviga könskrig mejat ner svenska pojkars självförtroende. Det var budskapet när Ebba Busch höll sitt tal i Almedalen i förra veckan."

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/jag-ser-inte-dns-hjalpsamma-feminister/

Kvinnor har inget ansvar för män ,men män ska ha totalt ansvar för kvinnor , det är klart det går sämre för männen. Kvinnorna är mer inriktade på att hjälpa kvinnor som grupp. Män som grupp är också inriktad mor att hjälpa kvinnor. Klart pojkar halkar efter i skolan osv.

Ingen kräver något "totalt ansvar för kvinnor" från män. Det feminister i realiteten kräver är att män tar sitt ansvar för barn.
Citera
2025-07-12, 13:37
Medlem
Citat:
Inte jag som behöver bevisa mig i detta, är faktiskt du...du har lagt påståendet att Sverige är ett matriarkat, då behöver du visa på att det är sant, har nån form av grund, eller hur? Så sätt igång bevisa detta påstående tack. Förlagsvis visa statistisk.

Jag hävdar att Sverige är relativt jämställt, dvs kvinnor och män har ungefär samma rättigheter och möjligheter och jag har rejält på fötterna i det påståendet...bara titta på div. statistisk.

Det mesta du skriver är ju rent obefogat strunt, som att kvinnor skulle särbehandlas i arbetslivet...
eller att skolan skulle ägna sig åt att lära ut att kvinnor är bättre än män..

Berätta varför skulle inte kvinnor vara berättigad till en man som de faktiskt vill ha? Oavsett deras ev. kropsvikt? Och får jag påminna dig om att det kön som mest lider av fetma i detta landet faktiskt är män? Dvs de där "smällfeta valarna" du pratar om är betydligt oftare män.

Att incels m.fl av antifeminism och misogynism börja organisera sig är ett faktum.
Att antifeminism där incels alltså ingår är gravt skadligt för specifikt kvinnor och kvinnors rättigheter i samhället är ett uppenbart faktum.
Att just undergruppen incels är skadligt för kvinnor är också numera ett uppenbart faktum eftersom vi har x antal terrordåd där just incels ägnat sig åt att mörda kvinnor.

Finns 0 och INTET av motsvarande där feminism sysslar med att misshandla, våldta eller mörda män.

Du kan ju ta och köra upp din statistiska skalning någonstans där solen inte lyser. Alla som jobbat i kommunal verksamhet och/eller i skolan vet precis vad jag pratar om.

Om det är några som är organiserade så är det de moderna feministerna. Den statligt understödda hatfyllda revolutionen.

Du gillar att generalisera men bara mot den stora gruppen du hatar som mest, dvs män. Den grupp som kollektivt misshandlar våldtar och mördar kvinnor heter muslimer. Samma grupp som moderna feminister vurmar för.
Citera
2025-07-12, 13:45
Medlem
Citat:
Du kan ju ta och köra upp din statistiska skalning någonstans där solen inte lyser. Alla som jobbat i kommunal verksamhet och/eller i skolan vet precis vad jag pratar om.

Om det är några som är organiserade så är det de moderna feministerna. Den statligt understödda hatfyllda revolutionen.

Du gillar att generalisera men bara mot den stora gruppen du hatar som mest, dvs män. Den grupp som kollektivt misshandlar våldtar och mördar kvinnor heter muslimer. Samma grupp som moderna feminister vurmar för.

Alla som vet något om de sociologiska begreppen patriarkat och matriarkat VET att det avgörs inte vilket kön det är som jobbar mest i kommunal verksamhet.
Hur skulle det vara om du skärper till dig lite?

japp feminism är väldigt organiserat...och? De sysslar fortsatt inte med att begå terrordåd mot män, eller kräva att män inte ska ha rättigheter ditt eller datt som man istället kräver för kvinnor.

Den grupp som totalt dominerar inom "aktiviteterna" våldtäkt och div kriminalitet är gruppen män i världen och det vet du också.
Citera
2025-07-12, 13:52
Medlem
Citat:
Är incel män mer "nära sina känslor"? vad har du fått det ifrån ens?

Och nej, kvinnor väljer inte de mer "tuffa grabbarna".
Kvinnor tenderar välja män med intelligens, humor, duglighet och social kompetens och status på något sätt, kort sagt män som funkar väl i det samhälle eller gruppering kvinnan i fråga existerar i för ögonblicket.
och inget konstigt i det valet alls, utan högst naturligt och logiskt på alla sätt.

Idéen att kvinnor aktivt skulle springa runt och leta efter misshandlare, våldtäktsmän eller mördare...och typ "får skylla sig själva" när de råkar ut för misshandel, våldtäkter eller mord..
är samma gamla konspriationsidé och patriarkala behov av att skylla kvinnor för hur män agerar.

När män är kåta och vill ha sex....kvinnors fel! Kvinnor måste klä sig...bete sig...etc etc så att män inte typ tvingas mot sitt "bättre vetande" att våldta dem. Intresset i hur just kvinnor klär sig, rör sig etc har varit massivt genom hela den patriarkala traditionen, ingen hejd på det faktiskt.

När män är dominanta, våldsamma, aggressiva inte har styr på sitt forntal cortex.... kvinnors fel!
Kvinnors måste sluta hävda sin rättigheter, hålla tyst och göra som män kräver att de ska göra....så män inte typ tvingas mot sitt "bättre vetande" att banka skiten ur dem eller döda dem..

När män är oattraktiva, inte lockar så många kvinnor...kivnnors fel!
Kvinnor måste sluta ha en egen sexualitet, egen vilja, egna intressen, eget behov av att känna attraktion till den de ev. ska ha sex med, så män typ inte ska tvingas mot sitt "bättre vetande" att hata dem.

Vi har idag ett samhälle där väldigt många inte tränas speciellt i verkligt socialt samspel, vilket leder till att många är väldigt inkompetenta på att ex, skapa attraktion hos en annan människa.
Detta i kombination av traditionella maskulina normer av att just pojkar ska undvika allt som är kodat som feminint...vilket lämnar många män i totalt handikapp i en värld där just det feminina prioriteras...

Verbal kommunikation, social förmåga, kunskapssamhälle etc...allt saker som av tradition varit just feminina, eller som just kvinnor ofta är bättre på än män.

Det må vara synd om incels...men nej de har ingen som helst "rätt" att hata kvinnor.
Och hela det värderingspaket de bygger detta hat på är helt upp åt väggarna fel.
Varför så många med arbetslösa afrikaner,arabiska ? 🤭
Citera
2025-07-12, 13:53
Medlem
Citat:
Alla som vet något om de sociologiska begreppen patriarkat och matriarkat VET att det avgörs inte vilket kön det är som jobbar mest i kommunal verksamhet.
Hur skulle det vara om du skärper till dig lite?

japp feminism är väldigt organiserat...och? De sysslar fortsatt inte med att begå terrordåd mot män, eller kräva att män inte ska ha rättigheter ditt eller datt som man istället kräver för kvinnor.

Den grupp som totalt dominerar inom "aktiviteterna" våldtäkt och div kriminalitet är gruppen män i världen och det vet du också.

Nu går du i cirkelresonemang.
Citera
2025-07-12, 14:03
Medlem
Citat:
Nu går du i cirkelresonemang.

haha nej, det gör jag inte...vet du ens heller vad det betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in