Citat:
Ursprungligen postat av
Ultharius
Ju mer man diskuterar med dig, desto tydligare blir du att du är helt inmurad i den kvinnliga offermentaliteten. Det där måste du frigöra dig ifrån om du vill växa som människa.
Jovisst -- det är säkert bekvämt för bortskämda kvinnor att skylla allt de inte tycker om här i livet på män. Buhuu jag hade sex med någon i går men i dag ångrar jag mig och därför har jag plötsligt kommit på att han VÅLDTOG mig snyft snyft.
Samhället uppmuntrar tyvärr denna kvinnliga ovilja att bete sig vuxet, och ger därvid ständig näring åt er genusbaserade narcissism. Ni tvingas adrig ta ansvar för era beteenden eller ett öde, det skall daddas med er från vaggan till graven. Alltid dyker det upp nya nyttiga mansidioter i offentligheten som spelar viktiga genom att framhålla kvinnornas förmenta martyrium: en Morgan, en Gunnar, en liten herr Lamotte.
Sexköpslagen är ett klockrent exempel på hur man behandlar kvinnor som omyndiga barn. De kan uppenbarligen inte fatta kloka beslut här i livet utan måste skyddas av en lag som skjuter över ansvaret för DERAS yrkesval på kunderna.
Konsekvensen av denna kvinnosyn borde ju bli att man formellt omyndigförklarar alla kvinnor. Men nej, principen "frihet under ansvar" gäller av någon väldigt mystisk orsak inte på detta område. Kvinnor skall ha en jävla massa friheter och rättigheter, men inget ansvar och inga skyldigheter.
Sverige har blivit ett feministiskt vuxendagis.
Helt det omvända....det är du och din åsiktstillhörighet som ÖNSKAR att kvinnor ska vara lättillgängliga offer.
Att kvinnor som anmäler våldtäkter till polisen enkom skulle göra detta för att de skulle "ångra" frivilliga samlag är helt och hållet era fantasier.
Och det enda "bekväma" här, är att tycka att män inte ska behöva ta hänsyn till samtycke så fort det börjar klia i underredet, är ju mycket skönare slippa ta hänsyn till andra och bara tänka med.......
Och bara förr att påminna dig, det är inte kvinnor som dominerar inom kriminalitet, sexualiserat våld, olyckstatistisk, utnyttjande av sextraffickningoffer, skita i sin ungar, drogmissbruk etc etc...utan det är faktiskt alla områden som domineras av.....män.
Kvinnor sköter sig rejält bättre än män på gruppnivå i samhället, men du missade säkert den lilla detaljen från verkligheten.