2026-03-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför tar du upp sexarbetare? lagen om sexköp gäller inte sexarbetarna, den gäller sexKÖPARNA, torskarna.
och jag har heller ingenstans på flashback någonsin hävdat att där inte skulle finnas frivilliga sexarbetare, det gör det säkerligen, men återigen det är inte pga dem vi har sexköpslagen.
Vi har den lagen för att:
1. beteendet att köpa sex, är att fullt medvetet välja ha sex med någon som man VET med största säkerhet inte har sex pga sin sexualitet, utan av andra orsaker, rätt ofta av desperata skäl, dvs man utnyttjar människor.
2. Man vet att sexhandeln har väldigt många tvingade människor, traffickingoffer, hitlurade, papperslösa, nu senaste många desperata Ukrainska kvinnor, droganvädare, mentalt svaga människor etc..och att sexköpare alltså understödjer dessa system.

Jag vet inte ens vilka specifika fall du tar upp nu, det är ALLTID ett eller annat fall av mord, grov misshandel eller sexuellt våld mot kvinna av en man eller släkt som påstod sig älska henne.
Och denna typ av brottslighet har en lång historia av att ha ignorerats av samhället och som sagt tom skyllts på offren.

Och nej ta hand om barn är FÖRÄLDRARS uppgift inte enkom mödrars.
Jag är övertygad om att prostitution existerar pågrund av hur sexualiteten fungerar.
I andra sammanhang hade man inte tyckt det varit okej att behandla andra människor så där.
Det gäller även kvinnorna.
Citera
2026-03-24, 21:06
Medlem
Citat:
Jag tycker mer att dåliga beteenden/ mönster numera plockas fram i ljuset och slutar att ignoreras, eller skyllas på offren.

Och att du sitter här och seriöst tycker att sexuellt våld, utnyttjande och mord på kvinnor är "överdrivet" och "hysteriskt" och att kvinnor borde "se sin egen roll" säger ju allt.
DET om något är inte bara brist på en korrekt verklighetsyn utan också just brist på mognad.

Och annan brist på mognad är att inte fatta att skaffar man som vuxen människa barn frivilligt, och bor i ett hem, så är det exakt lika mycket ens eget ansvar som det är den andra partens ansvar att dela på det obetalda arbetet. Det är INTE kvinnors jobb att serva dig. Väx upp! och ta ditt ansvar.
Det är vanligt att kvinnor inte bryr sig om mäns situation när det handlar om relationer.
Män kan bli kallad, offerkofta, losers, mansbebis, bli hånade etc.
Varför ska han tänka då på vad som är bra för kvinnan men inte för honom?

Dessutom övrig fråga, ska män kalla kvinnor som de är missnöjda med för losers?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-24 kl. 21:20. Anledning: .
Citera
2026-03-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej du har ingen rätt att kräva att kvinnor attraheras av dig. Att du vore "blyg" eller "snäll" säger mig snarare att du är en asocial jättebebis med diagnoser och utan drivkraft som sitter hemma i mammas källare och är en loser. Istället för att ge dig på kvinnor kanske du ska försöka att ge dig på dessa "muskelberg" som du hävdar att alla kvinnor väljer istället? Men det vågar du inte då du är en liten mes.
Att kvinnor väljer bort dig är inte för att det är fel på kvinnorna, utan för att det är fel på dig. Du är oattraktiv.
Du har inte heller rätt att få som du vill.
Du ställer krav och lägger skulden på någon.
Det kan i så fall handla om att felet är på den som tycker någon är oattraktiv.
Citera
2026-03-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkommissarie
Hur fan kan man hata kvinnor egentligen? Verkar sjukt. Incels är ett hot mot samhället.
Lätt hänt säkert med tanke på hur olika personer kan bli behandlade.
Folk kan vara verkligen taskiga när det handlar om relationer/sex.
I andra sammanhang så skulle man ha mer förståelse för andras problem istället för att exempelvis håna.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-24 kl. 21:16. Anledning: .
Citera
2026-03-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Ju mer man diskuterar med dig, desto tydligare blir du att du är helt inmurad i den kvinnliga offermentaliteten. Det där måste du frigöra dig ifrån om du vill växa som människa.

Jovisst -- det är säkert bekvämt för bortskämda kvinnor att skylla allt de inte tycker om här i livet på män. Buhuu jag hade sex med någon i går men i dag ångrar jag mig och därför har jag plötsligt kommit på att han VÅLDTOG mig snyft snyft.

Samhället uppmuntrar tyvärr denna kvinnliga ovilja att bete sig vuxet, och ger därvid ständig näring åt er genusbaserade narcissism. Ni tvingas adrig ta ansvar för era beteenden eller ett öde, det skall daddas med er från vaggan till graven. Alltid dyker det upp nya nyttiga mansidioter i offentligheten som spelar viktiga genom att framhålla kvinnornas förmenta martyrium: en Morgan, en Gunnar, en liten herr Lamotte.

Sexköpslagen är ett klockrent exempel på hur man behandlar kvinnor som omyndiga barn. De kan uppenbarligen inte fatta kloka beslut här i livet utan måste skyddas av en lag som skjuter över ansvaret för DERAS yrkesval på kunderna.

Konsekvensen av denna kvinnosyn borde ju bli att man formellt omyndigförklarar alla kvinnor. Men nej, principen "frihet under ansvar" gäller av någon väldigt mystisk orsak inte på detta område. Kvinnor skall ha en jävla massa friheter och rättigheter, men inget ansvar och inga skyldigheter.

Sverige har blivit ett feministiskt vuxendagis.
Helt det omvända....det är du och din åsiktstillhörighet som ÖNSKAR att kvinnor ska vara lättillgängliga offer.
Att kvinnor som anmäler våldtäkter till polisen enkom skulle göra detta för att de skulle "ångra" frivilliga samlag är helt och hållet era fantasier.

Och det enda "bekväma" här, är att tycka att män inte ska behöva ta hänsyn till samtycke så fort det börjar klia i underredet, är ju mycket skönare slippa ta hänsyn till andra och bara tänka med.......

Och bara förr att påminna dig, det är inte kvinnor som dominerar inom kriminalitet, sexualiserat våld, olyckstatistisk, utnyttjande av sextraffickningoffer, skita i sin ungar, drogmissbruk etc etc...utan det är faktiskt alla områden som domineras av.....män.

Kvinnor sköter sig rejält bättre än män på gruppnivå i samhället, men du missade säkert den lilla detaljen från verkligheten.
Citera
2026-03-24, 22:46
Medlem
Citat:
Helt det omvända....det är du och din åsiktstillhörighet som ÖNSKAR att kvinnor ska vara lättillgängliga offer.
Att kvinnor som anmäler våldtäkter till polisen enkom skulle göra detta för att de skulle "ångra" frivilliga samlag är helt och hållet era fantasier.

Och det enda "bekväma" här, är att tycka att män inte ska behöva ta hänsyn till samtycke så fort det börjar klia i underredet, är ju mycket skönare slippa ta hänsyn till andra och bara tänka med.......

Och bara förr att påminna dig, det är inte kvinnor som dominerar inom kriminalitet, sexualiserat våld, olyckstatistisk, utnyttjande av sextraffickningoffer, skita i sin ungar, drogmissbruk etc etc...utan det är faktiskt alla områden som domineras av.....män.

Kvinnor sköter sig rejält bättre än män på gruppnivå i samhället, men du missade säkert den lilla detaljen från verkligheten.
Man skulle i så fall kunna påstå att män diskrimineras.
Kvinnor ska kvoteras in till fängelserna och olycksstatistiken.

Så det handlar om att män sköter sig bättre när de har högre inkomster än kvinnorna?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-24 kl. 22:49. Anledning: Uppdatering.
Citera
2026-03-24, 23:03
Avslutad
Det finns kvinnor som har psykopatiska/sociopatiska drag och som inte har några som helst problem att kasta män i fängelse för en våldtäkt som aldrig har ägt rum; så kan de tillfredställa sitt sårade ego. Andra tjejer kommer kanske på att de ju egentligen är fina flickor dagen efter ett spontanknull med en främling, och hur bättre bevisa det för sig själv och omgivningen än att anklaga mannen för våldtäkt?

I andra brottsmål krävs bevis, men inte i våldtäktsfall. Här räcker det med att kvinnan påstår något och att rätten "tror" på henne. Så ser rättssäkerheten ut för män i denna radikalfeministiska bananrepublik. Med samtyckeslagen, som inte tar hänsyn till det sexuella spelets komplexitet, har de svenska männens rättssäkerhet naturligtvis blivit än sämre.

Du inbillar dig saker. Varför skulle jag önska mig kvinnliga offer? Det enda jag önskar mig är rättssäkerhet och grundläggande sexuell frihet. Jag vill inte riskera åtal för att någon kvinna med usel karaktär kastar ur sig falska anklagelser. Och jag vill inte att staten lägger sitt stora äckliga tryne i blöt bara för att en sedel byter ägare under en träff.
Citera
2026-03-24, 23:06
Avslutad
Citat:

Svarade ovan. Glömde citera.
Citera
2026-03-25, 06:09
Avslutad
Citat:
Jag tycker mer att dåliga beteenden/ mönster numera plockas fram i ljuset och slutar att ignoreras, eller skyllas på offren.

Och att du sitter här och seriöst tycker att sexuellt våld, utnyttjande och mord på kvinnor är "överdrivet" och "hysteriskt" och att kvinnor borde "se sin egen roll" säger ju allt.
DET om något är inte bara brist på en korrekt verklighetsyn utan också just brist på mognad.

Och annan brist på mognad är att inte fatta att skaffar man som vuxen människa barn frivilligt, och bor i ett hem, så är det exakt lika mycket ens eget ansvar som det är den andra partens ansvar att dela på det obetalda arbetet. Det är INTE kvinnors jobb att serva dig. Väx upp! och ta ditt ansvar.

Nej, det är du som lider av brist på mognad för du har ett icke-nyanserat synsätt på saker och ting och du förmår inte att försvara dina påståenden när de blir angripna av mig och andra med någonting innanför pannbenet.

Hur man delar upp hushållsuppgifterna är ingenting som du bestämmer. Varför ska en framgångsrik man som är enormt kapabel vara tvingad att ta hand om hushållsuppgifterna ifall han exempelvis redan betalar väsentligt mer av räkningarna och båda parterna föredrar ett annat upplägg?

Förstår du den logiska följden av det du skriver? Det verkar inte så.

Ifall mannen tjänar skitbra för att han har ansträngt sig i livet och vi säger att han betalar alla räkningar och han bor med en kvinna som tjänar mycket, mycket mindre, då menar du att det är en självklarhet att mannen fortfarande ska ta lika stort ansvar för det obetalda arbetet ?

Jag vet inte om du förstår dig på logik? Det verkar inte så. Ifall mannen står för alla räkningar så blir kvinnan indirekt kompenserad eftersom hon slipper betala räkningarna och kan spara sin nettolön MEN trots detta, så ska mannen ta hand om hushållsuppgifterna anser du.
Citera
2026-03-25, 06:11
Avslutad
Citat:

Men är falska våldtäkter ifrån kvinnor ett icke-problem eller inte?
Citera
2026-03-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Det finns kvinnor som har psykopatiska/sociopatiska drag och som inte har några som helst problem att kasta män i fängelse för en våldtäkt som aldrig har ägt rum; så kan de tillfredställa sitt sårade ego. Andra tjejer kommer kanske på att de ju egentligen är fina flickor dagen efter ett spontanknull med en främling, och hur bättre bevisa det för sig själv och omgivningen än att anklaga mannen för våldtäkt?

I andra brottsmål krävs bevis, men inte i våldtäktsfall. Här räcker det med att kvinnan påstår något och att rätten "tror" på henne. Så ser rättssäkerheten ut för män i denna radikalfeministiska bananrepublik. Med samtyckeslagen, som inte tar hänsyn till det sexuella spelets komplexitet, har de svenska männens rättssäkerhet naturligtvis blivit än sämre.

Du inbillar dig saker. Varför skulle jag önska mig kvinnliga offer? Det enda jag önskar mig är rättssäkerhet och grundläggande sexuell frihet. Jag vill inte riskera åtal för att någon kvinna med usel karaktär kastar ur sig falska anklagelser. Och jag vill inte att staten lägger sitt stora äckliga tryne i blöt bara för att en sedel byter ägare under en träff.

Möjligt, men vet du, är rätt säker på att det finns betydligt fler män både med psykopatiska/sociopatiska drag och utan, som kan tänka sig köra kuken i andra fast de vet att dessa inte vill, så de kan tillfredsställa sina egon.

Och kanske dags du/ man börjar sluta betrakta/ behandla kvinnor som har sex som "fula flickor"? så skulle vi slippa den risken?

Och vad med kvinnors "grundläggande friheter"? sexuella, integritetsmässiga etc? När ska snubbar av din sort börja tänka på dem?
Vad ger DIG och din åsiktsort sort rätten att ständigt lägga era "äckliga trynen i blöt" så fort ni ser en kvinna?
Senast redigerad av Merapi 2026-03-25 kl. 08:21.
Citera
2026-03-25, 10:56
Avslutad
Citat:
Möjligt, men vet du, är rätt säker på att det finns betydligt fler män både med psykopatiska/sociopatiska drag och utan, som kan tänka sig köra kuken i andra fast de vet att dessa inte vill, så de kan tillfredsställa sina egon.

Och kanske dags du/ man börjar sluta betrakta/ behandla kvinnor som har sex som "fula flickor"? så skulle vi slippa den risken?

Och vad med kvinnors "grundläggande friheter"? sexuella, integritetsmässiga etc? När ska snubbar av din sort börja tänka på dem?
Vad ger DIG och din åsiktsort sort rätten att ständigt lägga era "äckliga trynen i blöt" så fort ni ser en kvinna?

Jag har aldrig förstått skambeläggadet av kvinnor som knullar runt och har aldrig deltagit i den typen av nedvärdering. Om de är singel eller i öppen relation, kräver att männen använder kondom och undviker smittspridning/ofrivilliga graviditeter skall folk hålla käften.

Av precis samma orsak skall staten ge fan i om en penningtransaktion äger rum mellan två samtyckande parter. Alla dessa ting tillhör privatlivet. Men snart kan vi radera det ordet ur vår svenska vokabulär; varför ha ett ord för något som inte finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in