2025-07-12, 15:18
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du har alltså "mätt" detta baserat på data ifrån de som påstår att det existerar satelliter i yttre atmosfären ja. Det är ingen objektiv kontroll överhuvudtaget, du är lättlurad och korkad helt enkelt.

Du behöver inte tro på mig. Du kan, som jag sagt flertalet gånger, göra dina egna mätningar.

Ut i det fria och mät nu.
Citera
2025-07-12, 15:18
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Så beviset på satelliters existens är numera vad någon partisk föreläsare påstår? 😄

Nej.
Citera
2025-07-12, 15:20
Medlem
Citat:
Det är precis dessa kuperingar och "hinder" som genererar ännu tydligare horisont, en horisont som även uppstår vid helt plan yta.

OK, men tänkte på att ficklampan (1 cm) kan döljas av dom topparna.
På stort hav kan et lite "bälte" med vågor blokkera en hel massa av horisonten också, om så resten av havet är helt stilla (vi låtsas som)
Citera
2025-07-12, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Du behöver inte tro på mig. Du kan, som jag sagt flertalet gånger, göra dina egna mätningar.

Ut i det fria och mät nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Nej.

Tack jag nöjer mig där, det är uppenbart för de flesta med kritiskt tänkande att satelliters existens i yttre atmosfären enbart baseras på påståenden och påhittade beräkningar.
Citera
2025-07-12, 15:23
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Tack jag nöjer mig där, det är uppenbart för de flesta med kritiskt tänkande att satelliters existens i yttre atmosfären enbart baseras på påståenden och påhittade beräkningar.

Eller så är det du som inte begriper grundläggande fysik
Citera
2025-07-12, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
OK, men tänkte på att ficklampan (1 cm) kan döljas av dom topparna.
På stort hav kan et lite "bälte" med vågor blokkera en hel massa av horisonten också, om så resten av havet är helt stilla (vi låtsas som)

Oavsett vilket så är det fortfarande kompatibelt med en platt (dock kuperad) Jord eller hur? 😊
Citera
2025-07-12, 15:28
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Som jag mycket riktigt trodde blev det dig övermäktigt när jag citérade tre av dina inlägg.
Citat:
Det här inlägget blir säkert övermäktigt för dig att besvara. Eftersom det är så många som tre av dina inlägg citérade. Du brukar ju inte ens kunna besvara mer än hälften av ETT inlägg.

Citat:
Du menar att det bara är påstådda satelliter som ger ifrån sig ljussken? 😊
Vad annat finns det som följer uppgifterna om att en satellit ska passera en viss position en viss tidpunkt?
Citera
2025-07-12, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Som jag mycket riktigt trodde blev det dig övermäktigt när jag citérade tre av dina inlägg.

Vad annat finns det som följer uppgifterna om att en satellit ska passera en viss position en viss tidpunkt?

Klarade du inte av att besvara frågan?

Du menar att det bara är påstådda satelliter som ger ifrån sig ljussken?
Citera
2025-07-12, 15:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Ja, om man kunde verifiera att man rikter utrustningen åt samma håll på dom platserna (referens-riktingen, så mäta avviket).
Jag har ingen sådan utrustning.
Vilka nöytrala parter kan göra så?
Alla kan väl köpa en gradskiva i närmaste byggbutik. Behövs ingen avancerad elektronik för att mäta vinklar.
Citera
2025-07-12, 15:59
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Klarade du inte av att besvara frågan?

Du menar att det bara är påstådda satelliter som ger ifrån sig ljussken?
Det finns annat än satelliter som ger ifrån sig ljussken, men det har en annan tidtabell än satelliternas.

Har du med egna ögon sett några okända områden bortom Antarktis?
Om du inte gjort det så finns det inte, eller hur.
Citera
2025-07-12, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Det finns annat än satelliter som ger ifrån sig ljussken, men det har en annan tidtabell än satelliternas.

Har du med egna ögon sett några okända områden bortom Antarktis?
Om du inte gjort det så finns det inte, eller hur.

Och du är 100% säker på att det inte kan vara någon annan typ av farkost du ser?
Citera
2025-07-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ja det är helt idiotiskt att stelbent förlita sig på en modell (den fåniga globmodellen) som överhuvudtaget inte går att praktiskt demonstrera och bevisa i den verkliga fysiska världen.

Det är väl snarast idiotiskt att förkasta en modell som kan förutse och förklara den fysiska världen. Och jo, självklart går det att demonstrera modellen i mångt och mycket. Du kan visa att kartorna fungerar, du kan visa gravitation och du kan tom med mäta upp kurvaturen.

Att du och andra idioter sedan inte förstår empirin är liksom ett helt annat problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in