2025-07-12, 14:30
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Frågan er ju om dom fabrikerad det här också.
För miljarder dollars kan man få många att arbeta fram "förklaringar" (fake experiment är ju mycket lätt att laga på video).
Klickar mycket sällan på länkar. Letar upp själv det jag behöver.

Det är ett universitet som har skjutit upp satelliten i videon.

Länken går till YouTube, men jag kan förstå att man inte vill klicka på vad som helst på nätet.

Du kan söka på YouTube: 38C3 - Hacking yourself a satellite - recovering BEESAT-1

Du borde även kolla in "38C3 - Investigating the Iridium Satellite Network" där de analyserar de välkända Iridium-satelliterna.
Citera
2025-07-12, 14:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Frågan er ju om dom fabrikerad det här också.
För miljarder dollars kan man få många att arbeta fram "förklaringar" (fake experiment är ju mycket lätt att laga på video).
Klickar mycket sällan på länkar. Letar upp själv det jag behöver.
Jag såg den i några minuter från tidsstämpeln. Det var en man... nej vänta en kvinna... nej vänta, ingen aning vad könet är på lilahåriga varelsen som presenterade luddiga bilder som såklart såg datorprogramerade ut. Hade en bild med en minikurva men man såg inte vad det var. Det var massa påståenden som förväntat.
Citera
2025-07-12, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Japp, eller ett schackbräde vilka rutor försvinner först med sänkt perspektiv, alla vet svaret på denna.

Jag har testat på flera korridorer som är 40 meter på mitt jobb så vet vad jag snackar om. 1 cm mobilficklampa försvinner samt optisk horisont uppstår så länge ögat/linsen är nära golvet nog.

Kan vara ett bra test för de som är öppna för ämnet, alltså inte miffona som suttit här i åratal. Vilken sida ljög om detta kan man reflektera över efter, ljuger den sidan som ljög om flera saker kanske.

Ja det är helt idiotiskt att stelbent förlita sig på en modell (den fåniga globmodellen) som överhuvudtaget inte går att praktiskt demonstrera och bevisa i den verkliga fysiska världen.
Citera
2025-07-12, 14:52
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag såg den i några minuter från tidsstämpeln. Det var en man... nej vänta en kvinna... nej vänta, ingen aning vad könet är på lilahåriga varelsen som presenterade luddiga bilder som såklart såg datorprogramerade ut. Hade en bild med en minikurva men man såg inte vad det var. Det var massa påståenden som förväntat.

Ja, jag misstänkte att det skulle vara svårt för er att greppa. Och som en typisk troglodyt går du till attack mot personens utseende och inte vad som sägs.
Citera
2025-07-12, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Nej, det var det inte. Jag frågade hur det gick med beräkningarna gällande satelliters banor över en platt jord som du lovat att du skulle göra tidigare i tråden. Du försöker sedan slingra dig med att påstå att satelliter inte existerar eller går att bevisa på något vis.

Det går utmärkt att se satelliter strax efter skymningstid det går också utmärkt att "se" radiosignalerna från dem. Radiosignalerna innehåller även en hel del intresant data även om man inte lyckas avkoda signalen.

Men du har fortfarande inte löst det va?

Kom igen nu osten, hur är det möjligt att vi bevisligen har satelliter runt en platt jord? Sätt igång och räkna nu, du skulle ju fixa det skrev du.

Du menar att du ser ett diffust ljussken från marken och är övertygad om att det är en satellit, för att någon påstår det? Du lever helt enkelt i en hypotetisk låtsasvärld.

Det finns som sagt ingenting i vår praktiska vardag som bevisar att Jorden skulle vara sfärformad.
Citera
2025-07-12, 14:53
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är helt idiotiskt att stelbent förlita sig på en modell (den fåniga globmodellen) som överhuvudtaget inte går att praktiskt demonstrera och bevisa i den verkliga fysiska världen.

Vi väntar med stor spänning på dina beräkningar osten!
Citera
2025-07-12, 14:56
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Du menar att du ser ett diffust ljussken från marken och är övertygad om att det är en satellit, för att någon påstår det? Du lever helt enkelt i en hypotetisk låtsasvärld.

Det finns som sagt ingenting i vår praktiska vardag som bevisar att Jorden skulle vara sfärformad.

Nej, jag vet att det är en satellit eftersom att jag kan mäta en mycket specifik parameter. Den som jag ger dig ledtrådar till. Men eftersom du inte kan grundläggande fysik, än mindre kvantfysik och relativitetsteori, är du helt lost.

Pinsamt att beskåda.
Citera
2025-07-12, 14:58
Avslutad
Citat:
Det är ett universitet som har skjutit upp satelliten i videon.

Länken går till YouTube, men jag kan förstå att man inte vill klicka på vad som helst på nätet.

Du kan söka på YouTube: 38C3 - Hacking yourself a satellite - recovering BEESAT-1

Du borde även kolla in "38C3 - Investigating the Iridium Satellite Network" där de analyserar de välkända Iridium-satelliterna.

Hahaha! Jag tittade igenom klippet nyss, du kan väl inte på fullt allvar påstå att det på något sätt skulle bevisa satelliters existens överhuvudtaget.

Hur sorglig är du egentligen?
Citera
2025-07-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Går inte att fejka satelliter då vem som helst skulle kunna avslöja fusken genom att rikta in en parabol från tre olika breddgrader.

Ja, om man kunde verifiera att man rikter utrustningen åt samma håll på dom platserna (referens-riktingen, så mäta avviket).
Jag har ingen sådan utrustning.
Vilka nöytrala parter kan göra så?
Citera
2025-07-12, 15:00
Avslutad
Citat:
Nej, jag vet att det är en satellit eftersom att jag kan mäta en mycket specifik parameter. Den som jag ger dig ledtrådar till. Men eftersom du inte kan grundläggande fysik, än mindre kvantfysik och relativitetsteori, är du helt lost.

Pinsamt att beskåda.

Så för att verifiera äktheten av vad som påstås vara en satellit så utgår du från konstruerad data ifrån de som påstår att det är en satellit?

Man blir mörkrädd över er intellektuella funktionsnedsättning.
Citera
2025-07-12, 15:01
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Hahaha! Jag tittade igenom klippet nyss, du kan väl inte på fullt allvar påstå att det på något sätt skulle bevisa satelliters existens överhuvudtaget.

Hur sorglig är du egentligen?

Vilken av klippen var det du såg? Såg du två klipp på totalt 2h på 30 minuter?

Tillåt mig småle...
Citera
2025-07-12, 15:03
Avslutad
Citat:
Vilken av klippen var det du såg? Såg du två klipp på totalt 2h på 30 minuter?

Tillåt mig småle...

Vilken sekvens visar det objektiva vattentäta beviset på att satelliten befinner sig i yttre atmosfären?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in