2025-07-12, 15:05
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Så för att verifiera äktheten av vad som påstås vara en satellit så utgår du från konstruerad data ifrån de som påstår att det är en satellit?

Man blir mörkrädd över er intellektuella funktionsnedsättning.

Nej, du har missat hela pängen.

Datan från satelliten har ingen betydelse i detta sammanhang.

Det finns flera sätt att avgöra om en signal kommer från en satellit. Jag valde den enklaste så du skulle ha en chans att klura ut det på egen hand. Men det var tydligen för mycket begärt.
Citera
2025-07-12, 15:06
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Vilken sekvens visar det objektiva vattentäta beviset på att satelliten befinner sig i yttre atmosfären?

Ja fysikern, vad kan det tänkas vara?
Citera
2025-07-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ja det är helt idiotiskt att stelbent förlita sig på en modell (den fåniga globmodellen) som överhuvudtaget inte går att praktiskt demonstrera och bevisa i den verkliga fysiska världen.

Bara som tips.
Du borde laserkolla om golvet är precis jämnt och inte har "kuller".
Likadant problem som på havet, så glömmer många att vågtoppar på 1-2 meters högd "lyfter" siktlinjen rejält, altså nädra del av det man ser på andra sidan. (altså om man t ex sitter i en robåt).
Ett tag sedan jag kollade på sådanna över-havet experiment nu, laser, sikt, m.m...., fast interessant.
Senast redigerad av no-more-scam 2025-07-12 kl. 15:10.
Citera
2025-07-12, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusty Circuits
Nej, du har missat hela pängen.

Datan från satelliten har ingen betydelse i detta sammanhang.

Det finns flera sätt att avgöra om en signal kommer från en satellit. Jag valde den enklaste så du skulle ha en chans att klura ut det på egen hand. Men det var tydligen för mycket begärt.

Det är du som är för korkad helt enkelt för att objektivt kontrollera äktheten av något.

Enligt din hjärndöda logik så kontrollerar du det genom att förlita dig på de som påstår något och utgå från deras data.

Du är en klockren idiot helt enkelt.
Citera
2025-07-12, 15:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Hur vet du att ingen känner till eller har känt till områden bortom Antarktis som gemene man inte känner till?
I det här fallet förlitar jag mig på dig. Det är du som har påstått att det finns okända områden bortom Antarktis. Men du har säkert fantiserat det. Så då är det inget att ta fasta på.

Citat:
Där ett solklart bevis pga empiriskt experiment vem som helst kan utföra, till skillnad från era påhittade hypoteser som endast finns på papper.
Redovisa det experiment du gjorde då, så att vi andra kan se vad vi gjort för fel i våra experiment.

Citat:
Du menar att du ser ett diffust ljussken från marken och är övertygad om att det är en satellit, för att någon påstår det? Du lever helt enkelt i en hypotetisk låtsasvärld.

...
Om man tittar i de tabeller och liknande som ger uppgift om att en sattellit kommer att passera över en viss position vid en viss tidpunkt så skulle jag nog tro att det är en sattellit om jag ser en ljusprick passera den positionen vid den tidpunkten.
vad skulle det annars kunna vara?

Det här inlägget blir säkert övermäktigt för dig att besvara. Eftersom det är så många som tre av dina inlägg citérade. Du brukar ju inte ens kunna besvara mer än hälften av ETT inlägg.
Citera
2025-07-12, 15:10
Avslutad
Citat:
Ja fysikern, vad kan det tänkas vara?

Det är du som påstår att klippet objektivt bevisar att satelliten befinner sig i yttre atmosfären, så eftersom du inte kan hänvisa till relevant sekvens så är det uppenbart att du ljuger.
Citera
2025-07-12, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Bara som tips.
Du borde laserkolla om golvet är precis jämnt och inte har "kuller".
Likadant problem som på havet, så glömmer många att vågtoppar på 1-2 meters högd "lyfter" siktlinjen rejält, altså nädra del av det man ser på andra sidan. (altså om man t ex sitter i en robåt).
Ett tag sedan jag kollade på sådanna över-havet experiment nu, laser, sikt, m.m...., fast interessant.

Det är precis dessa kuperingar och "hinder" som genererar ännu tydligare horisont, en horisont som även uppstår vid helt plan yta.
Citera
2025-07-12, 15:14
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Det är du som är för korkad helt enkelt för att objektivt kontrollera äktheten av något.

Enligt din hjärndöda logik så kontrollerar du det genom att förlita dig på de som påstår något och utgå från deras data.

Du är en klockren idiot helt enkelt.

Jag har mätt detta. Det är till och med så att det är en parameter som man nästan alltid måste ta i beaktande när du försöker ta hem data från satelliter.

Det är inget hemligt eller magiskt. Till och med du skulle kunna göra det själv med utrustning för någon tusenlapp.

Ditt konstanta projecerande är inte till din fördel.
Citera
2025-07-12, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
I det här fallet förlitar jag mig på dig. Det är du som har påstått att det finns okända områden bortom Antarktis. Men du har säkert fantiserat det. Så då är det inget att ta fasta på.

Redovisa det experiment du gjorde då, så att vi andra kan se vad vi gjort för fel i våra experiment.

Om man tittar i de tabeller och liknande som ger uppgift om att en sattellit kommer att passera över en viss position vid en viss tidpunkt så skulle jag nog tro att det är en sattellit om jag ser en ljusprick passera den positionen vid den tidpunkten.
vad skulle det annars kunna vara?

Det här inlägget blir säkert övermäktigt för dig att besvara. Eftersom det är så många som tre av dina inlägg citérade. Du brukar ju inte ens kunna besvara mer än hälften av ETT inlägg.

Du menar att det bara är påstådda satelliter som ger ifrån sig ljussken? 😊
Citera
2025-07-12, 15:15
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Det är du som påstår att klippet objektivt bevisar att satelliten befinner sig i yttre atmosfären, så eftersom du inte kan hänvisa till relevant sekvens så är det uppenbart att du ljuger.

Jag tror att det är du som inte förstår vad som sägs.
Citera
2025-07-12, 15:15
Avslutad
Citat:
Jag har mätt detta. Det är till och med så att det är en parameter som man nästan alltid måste ta i beaktande när du försöker ta hem data från satelliter.

Det är inget hemligt eller magiskt. Till och med du skulle kunna göra det själv med utrustning för någon tusenlapp.

Ditt konstanta projecerande är inte till din fördel.

Du har alltså "mätt" detta baserat på data ifrån de som påstår att det existerar satelliter i yttre atmosfären ja. Det är ingen objektiv kontroll överhuvudtaget, du är lättlurad och korkad helt enkelt.
Citera
2025-07-12, 15:16
Avslutad
Citat:
Jag tror att det är du som inte förstår vad som sägs.

Så beviset på satelliters existens är numera vad någon partisk föreläsare påstår? 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in