2025-07-12, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
När min GPS visar att jag står i gathörnet A-gatan/B-gatan visar det sig att det faktiskt är sant. Därför litar jag på den även när jag tar ut färdvägen till andra platser. Det har hittills alltid visat sig vara rätt.

Men hur var det med dina irrfärder. Du skrev tidigare att det inte är du som navigerar. Hur hittar din navigatör till Apoteket?
Vägen till det närmaste Apoteket kan jag förstå att navigatören kan utantill, men hur gör ni vid eventuella semesterresor för att hitta ett Apotek?
Det är ditt värdelösa antagande detta och du kan ju ej bevisa hur det är ett riktigt antagandet samt hur det bevisar glob. Du antog glob och min förklaring struntade du i. Jag postade också om avvik i tidigare poster men det passade ju inte i din globreligion så strunt i det med.

Ta ditt värdelösa "bevis" som du tycker är fint inte jag och jämför det sedan med verkligheten. Laser över några km sjö t ex. Resultatet kommer bli jobbigt för dig men då är det bara att strunta i det och sen gå vidare till nästa ursäkt.

Du får njuta av att lära av mina poster istället för att interagera med dem, får absolut noll utav att konversera med dig.

Buh-bye Globetard!
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-07-12 kl. 12:29.
Citera
2025-07-12, 11:44
Avslutad
Citat:
Att fantisera om saker man inte känner till är det säkert många fler än Byrd som gjort. Du själv är ett slående exempel på detta.
Hur går det förresten med att redovisa dina experiment i en lång korridor och en papperstuss?

Påstår du att du vet att det inte finns något bortom Antarktis som vi inte känner till?
Citera
2025-07-12, 11:48
Avslutad
Citat:
Du verkar inte känna till detta specifika experiment som "billigost" påstår sig ha utfört.
Jag har gjort ett liknande experiment utan att få samma resultat. Det är därför jag + några till vill se ostens redovisning.

Att du inte fick experimentet "att fungera" tyder ju bara på att du är rejält efterbliven.

Det går lika bra att höja och sänka blicken vid kanten av ett bord för att se att området framför kommer skymma det bakre.

Vilket bevisar att horisont uppstår på plan yta.
Citera
2025-07-12, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Att du inte fick experimentet "att fungera" tyder ju bara på att du är rejält efterbliven.

Det går lika bra att höja och sänka blicken vid kanten av ett bord för att se att området framför kommer skymma det bakre.

Japp, eller ett schackbräde vilka rutor försvinner först med sänkt perspektiv, alla vet svaret på denna.

Jag har testat på flera korridorer som är 40 meter på mitt jobb så vet vad jag snackar om. 1 cm mobilficklampa försvinner samt optisk horisont uppstår så länge ögat/linsen är nära golvet nog.

Kan vara ett bra test för de som är öppna för ämnet, alltså inte miffona som suttit här i åratal. Vilken sida ljög om detta kan man reflektera över efter, ljuger den sidan som ljög om flera saker kanske.
Citera
2025-07-12, 11:58
Medlem
Dusty Circuitss avatar
Citat:
Nu var det ju du som "började veva" och då får du väl tåla motstånd helt enkelt.

Frågan var om du varit uppe i yttre atmosfären och observerat de påstådda satelliterna?

Nej, det var det inte. Jag frågade hur det gick med beräkningarna gällande satelliters banor över en platt jord som du lovat att du skulle göra tidigare i tråden. Du försöker sedan slingra dig med att påstå att satelliter inte existerar eller går att bevisa på något vis.

Det går utmärkt att se satelliter strax efter skymningstid det går också utmärkt att "se" radiosignalerna från dem. Radiosignalerna innehåller även en hel del intresant data även om man inte lyckas avkoda signalen.

Men du har fortfarande inte löst det va?

Kom igen nu osten, hur är det möjligt att vi bevisligen har satelliter runt en platt jord? Sätt igång och räkna nu, du skulle ju fixa det skrev du.
Citera
2025-07-12, 12:06
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Påstår du att du vet att det inte finns något bortom Antarktis som vi inte känner till?
Det var det där med korridoren och ett ihopknycklat papper. Hur går det med redovisningen?

Du drar väldigt egendomligata slutsatser ibland.
Om det finns en plats man inte känner till vet man inte hur det ser ut där. Man vet inte ens att den platsen existerar. Och du tror att det finns okända landområden bortom Antarktis som ingen känner till. Därför har du fantiserat ihop att det finns något som ingen känner till.
Citera
2025-07-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Är vel INGET konstig med att ha kameror på satelliter när dom kostar nära noll at sätta på.
Inte få mig att använda ord som dum i huvudet mer precist.

Kostar de noll att sätta på? Men då så, jag föreslår att du fixar till det.
Citera
2025-07-12, 12:16
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Det är ditt värdelösa antagande detta och du kan ju ej bevisa hur det är ett riktigt antagandet samt hur det bevisar glob. Du antog glob och min förklaring struntade du i. Jag postade också om avvik i tidigare poster men det passade ju inte i din globreligion så strunt i det med.

Du får njuta av att lära av mina poster istället för att interagera med dem, får absolut noll utav att konversera med dig.

Buh-bye Globetard!
För att vara en som struntar i att läsa mina inlägg läser du dem ändå ganska noggrant. Du har besvarat många av mina inlägg. Både de som är riktat till dig och även inlägg riktat till någon annan.

Bevisligen visar GPSen rätt när jag kontrollerar att min position är den samma som min GPS visar att jag befinner mig på. Eftersom min GPS använder sig av en karta baserat på att jorden är sfärisk tycker jag att det måste vara sant att jorden verkligen är sfärisk.

Hur navigerar du dig till Apoteket?
Citera
2025-07-12, 12:22
Avslutad
Citat:
Det var det där med korridoren och ett ihopknycklat papper. Hur går det med redovisningen?

Du drar väldigt egendomligata slutsatser ibland.
Om det finns en plats man inte känner till vet man inte hur det ser ut där. Man vet inte ens att den platsen existerar. Och du tror att det finns okända landområden bortom Antarktis som ingen känner till. Därför har du fantiserat ihop att det finns något som ingen känner till.

Hur vet du att ingen känner till eller har känt till områden bortom Antarktis som gemene man inte känner till?
Citera
2025-07-12, 12:26
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Snackar du om en ljusande prick som rör sig? Tog du någon bild med teleoptik eller teleskop kanske?
Om satelliterna badar i sol, som gör att dom visas som prick, borde det va lätt att fotografera som bevis.

At alla tusentals satelliter senaste åren borde ha nån form av live kameror och miljarder av fotos som kan overbevise oss, precis som alla leksakar barnen har i dag, kameror i "alla" leksaker som kostar mer än 499:-

Jag saknar överbevisande material för detta.
Så länge som du inte kan ge en alternativ förklaring till vad ljuspunkterna är och varför det kommer signaler från dem så är de satelliter.
Citera
2025-07-12, 12:27
Medlem
Citat:

Men eftersom det inte är repeterbart är det inget bevis.

Och så saknar vi ju även en förklaring till hur ljuset kan blockeras.
Citera
2025-07-12, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Men eftersom det inte är repeterbart är det inget bevis.

Och så saknar vi ju även en förklaring till hur ljuset kan blockeras.

Där ett solklart bevis pga empiriskt experiment vem som helst kan utföra, till skillnad från era påhittade hypoteser som endast finns på papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in