Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.KlockRingare
På något underligt sätt fungerar det faktiskt att orientera sig med hjälpmedel som baseras på en rund jord. Jag kommer fram till mitt mål.
Det är annat med dig som irrar omkring utan mål. När du kommit fram till ett samhälle frågar du lokalbefolkningen var du är. När dina mediciner tar slut måste du be någon följa med och visa var apoteket ligger.
Dessa problem har inte jag. Kartor och GPS visar hur jag tar mig till olika bestämda platser. Även om det är hundratals mil från den plats jag startar från.
Så ditt antagande backas alltså upp mer mer antaganden? Vad ska jag med detta skräp till?
Till och med om jag gav dig argumentet "baserad på glob" så betyder det inte att globen är verklighet.
I den fysiska verkligheten har vi redan bevisat att jorden är just platt.
Kartor, modeller, GPS och liknande är som jag redan förklarat reifikationsfel. Ett abstrakt koncept som kan vara användbart och t o m fungera bra men det betyder inte att konceptet är verkligt.
Mitt förslag till dig och andra värdelösa globskallar är att istället för att slösa min tid så mata in frågorna i flat.gpt AI. Börja med "vilka antaganden eller felslut gjorde jag i denna post".
Länk till flat.gpt :
https://chatgpt.com/g/g-GN1mZEG24-flatearth-gpt