2025-07-11, 10:30
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vänd på det hela. Du har inte lyckats än.

Sänk kraven något, framförallt gå mer efter personlighet.

Var aktiv så löser det sig snart ska du se.

Det är det jag gjort hela livet.
Men jag är realist. Alla män vill ha en vacker kvinna, men inte BARA vacker.
Insidan spelar störst roll.

Alltså saken är ju den att en massa människor är jävla hycklare när det kommer till det här.
Jag vet inte hur många män jag träffat som rationaliserar och ljuger för sig själva och sin omvärld angående detta.
Såhär är det. När män är unga blir de i regel kära i samma tjejer. De tjejer som de tycker är sötast.
De får i regel inte dessa tjejer. De får någon som är på deras nivå vad gäller det.
Sedan går de runt ett helt liv efter det och föraktar alla snygga kvinnor och säger att alla är ytliga som har en objektivt mer attraktiv partner. Även de som parar ihop sig med väldigt attraktiva människor hycklar ofta. De säger att det inte över huvud taget handlade om utseende, men sedan visar det sig ändå att det kanske fanns andra alternativ som hade passat dem bättre, men de valde ett halvdysfuktionellt förhållande med den som de tyckte var snyggast. När en vän till dem vill ha en snygg kvinna så säger de att han är ytlig, men de kanske själva valde mycket efter det.
Har sett detta hos vänner. Det kan tom. vara så tydligt att två män som är vänner är intresserade av samma kvinna. Den som får henne kan anklaga den andra för att vara ytlig om denna senare säger att utseende spelar roll, men skälet till att den första valde tjejen de båda gillade var just förälskelse i utseendet.

Det finns ett enormt hyckleri kring detta. De som anklagar andra för att vara ytliga är oftast de mest ytliga. Sådana som mig är djupare. Jag är dessutom ärligare.
Många människor säger det som "låter politiskt korrekt", men agerar sedan på det sätt som de beskyller andra för. Ungefär som en feminist som skäller på patriarkatet samtidigt som hon trakasserar och exploaterar kvinnor under henne.

Jag skulle råda att läsa det här inlägget långsamt och faktiskt tänka på det.
Jag anser mig ha väldigt rimliga önskemål. Någon jag tycker om att titta på, prata med, som har lite skolning men viktigast en fin karaktär. Det är inte orimliga krav. Jag säger att utseende spelar roll också eftersom jag är ärlig. Ingen hycklare.
Andra säger att det inte spelar roll, men agerar motsatt. De godhetssignalerar.

Om jag bara hade haft "snygg" som valkriterie så hade jag förmodligen varit farfar nu. Det har funnits drösvis med alternativ. Jag har dejtat flera väldigt snygga under tid. Anledningen till att det inte höll var just för att deras moral fallerade.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-07-11 kl. 10:59.
Citera
2025-07-11, 10:56
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det är det jag gjort hela livet.
Men jag är realist. Alla män vill ha en vacker kvinna, men inte BARA vacker.
Insidan spelar störst roll.

Alltså saken är ju den att en massa människor är jävla hycklare när det kommer till det här.
Jag vet inte hur många män jag träffat som rationaliserar och ljuger för sig själva och sin omvärld angående detta.
Såhär är det. När män är unga blir de i regel kära i samma tjejer. De tjejer som de tycker är sötast.
De får i regel inte dessa tjejer. De får någon som är på deras nivå vad gäller det.
Sedan går de runt ett helt liv efter det och föraktar alla snygga kvinnor och säger att alla är ytliga som har en objektivt mer attraktiv partner. Även de som parar ihop sig med väldigt attraktiva människor hycklar ofta. De säger att det inte över huvud taget handlade om utseende, men sedan visar det sig ändå att det kanske fanns andra alternativ som hade passat dem bättre, men de valde ett halvdysfuktionellt förhållande med den som de tyckte var snyggast. När en vän till dem vill ha en snygg kvinna så säger de att han är ytlig, men de kanske själva valde mycket efter det.
Har sett detta hos vänner. Det kan tom. vara så tydligt att två män som är vänner är intresserade av samma kvinna. Den som får henne kan anklaga den andra för att vara ytlig om denna senare säger att utseende spelar roll, men skälet till att den första valde tjejen de båda gillade var just förälskelse i utseendet.

Det finns ett enormt hyckleri kring detta. De som anklagar andra för att vara ytliga är oftast de mest ytliga. Sådana som mig är djupare. Jag är dessutom ärligare.
Många människor säger det som "låter politiskt korrekt", men agerar sedan på det sätt som de beskyller andra för. Ungefär som en feminist som skäller på patriarkatet samtidigt som hon trakasserar och exploaterar kvinnor under henne.

Jag skulle råda att läsa det här inlägget långsamt och faktiskt tänka på det.
Jag anser mig ha väldigt rimliga önskemål. Någon jag tycker om att titta på, prata med, som har lite skolning men viktigast en fin karaktär. Det är inte orimliga krav. Jag säger att utseende spelar roll också eftersom jag är ärlig. Ingen hycklare.
Andra säger samma att det inte spelar roll, men agerar motsatt. De godhetssignalerar.

Om jag bara hade haft "snygg" som valkriterie så hade jag förmodligen varit farfar nu. Det har funnits drösvis med alternativ. Jag har dejtat flera väldigt snygga under tid. Anledningen till att det inte höll var just för att deras moral fallerade.

Jag citerar.

Om du bara haft ”snygg” tjej som valkriterie hade du varit farfar nu

Du kanske kan träffa en ”snygg” kvinna och lära henne moral.

Ansträng dig.

Better yourself.
Senast redigerad av FlyboySeven 2025-07-11 kl. 11:09.
Citera
2025-07-11, 11:17
Medlem
Citat:
Fast det är ändå olika. Män kan faktiskt ha hög attraktionskraft länge, medans brudarna är vissna efter 35.
Det är också ett fenomen. Kvinnor runt 40 eller mer som tror att man faktiskt vill ha dem. Som tror att de liksom måste värja sig för uppvaktare. Tro mig tanter. Ni är inte ens med i spelet längre. Ni kan pusta ut.
Vadå hårfästet. Så om Brad Pitt hade ett högt hårfäste så är du för bra för honom?
Fast han är bättre och snyggare än dig på alla tänkbara sätt?
Hur ser det ut med hängpattarna tanten? Svara ärligt. Högt hårfäste är åtminstonde något manligt.
slängtuttar är åldrande.
Nu börjar tonen i dina inlägg visa vem du egentligen är. Dryg och otrevlig. Inte undra på att du inte har lyckats i kärlekslivet. Du utger dig för att vara bildad och trevlig men snart krackelerar fasaden.
Citera
2025-07-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Nu börjar tonen i dina inlägg visa vem du egentligen är. Dryg och otrevlig.

Trams. Du vinklar tråden genom att citera tidigt.
Bitter kattkvinna.
Det är väl klart att man måste försvara sig.
Nä, skulle nog säga att de flesta skulle beskriva mig som djupt empatisk och väldigt vänlig.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-07-11 kl. 11:20.
Citera
2025-07-11, 11:22
Medlem
Citat:
Bitter kattkvinna.
Inga katter faktiskt. Reser för ofta för att ha djur beroende av mig. Dessutom är hundar mer i min smak.

Lägg ner och ägna dig åt självrannsakan. Det gör kanske att du växer som människa.
Lycka till🙏🏻
Citera
2025-07-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Inga katter faktiskt. Reser för ofta för att ha djur beroende av mig. Dessutom är hundar mer i min smak.

Lägg ner och ägna dig åt självrannsakan. Det gör kanske att du växer som människa.
Lycka till🙏🏻

Du har en von oben attityd och gör bedömningar på väldigt lösa grunder. Du utstrålar väldigt mycket arrogans i din ton.
Men kära människa. Mitt problem är inte att jag är en otrevlig person. Jag skulle nog kunna framföra 200 personer som alla skulle beskriva mig med positiva och varma adjektiv. Sedan är man bra dum i huvudet och naiv om man tror att människor med negativa personlighetsdrag är de som har svårt att finna partners. Det finns många kändisexempel på motsatsen.
Citera
2025-07-11, 11:29
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Alltså kära nån haha. Jag fyller kvoterna. Det är det som är grejen.
Det är ju det jag förvånas lite över. Att jag inte dög, men att jag ser mina jämnåriga manskamrater ha barn som nästan är vuxna nu. Med tjejer som är rätt söta. Men jag står där singel.

Du tror att de här attributen och kvoten som är grejen. Hade en kollega som trimmade skägget, tränade, körde MC, försökte och försökte.. men det sken igenom.. han fick aldrig någon kvinna. Han går ensam på sina promenader fortfarande när jag ser honom på stan.

Du är inte attributen eller ditt utseende. Visa dig själv, vara våga dig själv, gör vågade saker. Och var inte så jävla needy och supertrevlig hela tiden.
Kolla in den här killen och hans videor, han förklarar det på ett ganska kul sätt: https://www.youtube.com/shorts/XXxIZzpRRFo
Senast redigerad av YP4XQ 2025-07-11 kl. 11:31.
Citera
2025-07-11, 11:29
Medlem
Citat:
Du har en von oben attityd och gör bedömningar på väldigt lösa grunder. Du utstrålar väldigt mycket arrogans i din ton.
Men kära människa. Mitt problem är inte att jag är en otrevlig person. Jag skulle nog kunna framföra 200 personer som alla skulle beskriva mig med positiva och varma adjektiv. Sedan är man bra dum i huvudet och naiv om man tror att människor med negativa personlighetsdrag är de som har svårt att finna partners. Det finns många kändisexempel på motsatsen.
Som sagt. Lycka till och hoppas att du kommer att kunna realisera dina drömmar och målsättningar i tillvaron🙏🏻
Citera
2025-07-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Du tror att de här attributen och kvoten som är grejen. Hade en kollega som trimmade skägget, tränade, körde MC, försökte och försökte.. men det sken igenom.. han fick aldrig någon kvinna. Han går ensam på sina promenader fortfarande när jag ser honom på stan.

Du är inte attributen eller ditt utseende. Visa dig själv, vara våga dig själv, gör vågade saker. Och var inte så jävla needy och supertrevlig hela tiden.

Fast du extrapolerar också en massa data från inget. Jag är inte sm honom.
Jag är inte heller needy. Det verkar bara vara idioter som tänker i totala stereotyper som svarar i tråden.
Jag är icke-needy, men vänlig. Jag är verkligen inte needy alls. Nu för tiden bryr jag mig knappt om ens försöka. Det är sällan jag ens hittar någon jag ens vill försöka charma. Jag har liksom gett upp på att inte bli besviken. Needy är det sista jag är. Jag är faktiskt en ganska balanserad individ som inte faller in i någon av de stereotyper som nämns.
Så, nu orkar jag inte korrigera fler fördomar i tråden här.
Ni kan tramsa runt så gott ni vill här i tråden.
Citera
2025-07-11, 11:45
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Bitter kattkvinna.
Det är väl klart att man måste försvara sig.
Nä, skulle nog säga att de flesta skulle beskriva mig som djupt empatisk och väldigt vänlig.
Nä det måste man inte!

Bitter kattkvinna haha.. Ja jävlar..

I rubriken så undrar DU varför du inte lyckas. En massa användare kommer med diverse saker som kan vara orsaken. Men du går full defense när folket ger dig konstruktiv feedback. Varför gjorde du tråden för?
Citera
2025-07-11, 12:41
Medlem
Jag känner igen mig. Jag är förmögen och desperat att hitta en vettig tjej. Redo att ha barn. Drömmer om det.

Många kvinnor jagar mig men de har alltid någon stor defekt. Lite som i serien Seinfeld. Hittade en som är nästan perfekt men hon har hemsk acne, högt hårfäste och lite småtokig ibland.

Hittade en annan som är nästan perfekt men hon är inte snygg nog. Jag ser snyggare brudar än henne överallt. Känns lite som att ge upp att vara med någon av dessa kvinnor.

Träffar en hel del småsöta tjejer men vi saknar lixom kemi. De tråkar ut mig.
Citera
2025-07-11, 13:03
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Fast du extrapolerar också en massa data från inget. Jag är inte sm honom.
Jag är inte heller needy. Det verkar bara vara idioter som tänker i totala stereotyper som svarar i tråden.
Jag är icke-needy, men vänlig. Jag är verkligen inte needy alls. Nu för tiden bryr jag mig knappt om ens försöka. Det är sällan jag ens hittar någon jag ens vill försöka charma. Jag har liksom gett upp på att inte bli besviken. Needy är det sista jag är. Jag är faktiskt en ganska balanserad individ som inte faller in i någon av de stereotyper som nämns.
Så, nu orkar jag inte korrigera fler fördomar i tråden här.
Ni kan tramsa runt så gott ni vill här i tråden.

Här kan vara orsaken.

Trådstarten:
”Varför hittar jag inte en kvinna”

Svaret:
”Jag har gett upp”.

Better yourself.

Hur många armhävningar kan du göra?

Hur många länder har du varit i och letat efter din drömkvinna?

25 åringen som flirtar med dig.

Finns det någon eller flera hemligheter som du inte vet om henne?

Har du ens försökt tagit reda på någonting om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in