2025-07-11, 13:24
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Fast du extrapolerar också en massa data från inget. Jag är inte sm honom.
Jag är inte heller needy. Det verkar bara vara idioter som tänker i totala stereotyper som svarar i tråden.
Jag är icke-needy, men vänlig. Jag är verkligen inte needy alls. Nu för tiden bryr jag mig knappt om ens försöka. Det är sällan jag ens hittar någon jag ens vill försöka charma. Jag har liksom gett upp på att inte bli besviken. Needy är det sista jag är. Jag är faktiskt en ganska balanserad individ som inte faller in i någon av de stereotyper som nämns.
Så, nu orkar jag inte korrigera fler fördomar i tråden här.
Ni kan tramsa runt så gott ni vill här i tråden.

Känner dig ju inte. Och stereotyper är ju egentligen ingen, men någonstans måste man ju börja. Alla försöker väl lägga sin lilla analys och kanske ett sätt att se på det hela och försöker pricka rätt. Allt är ju upp till dig så att säga
Du har ju ett problem och vet inte varför. Detta var mina ören till det hela.
Citera
2025-07-11, 15:03
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Trams. Du vinklar tråden genom att citera tidigt.
Bitter kattkvinna.
Det är väl klart att man måste försvara sig.
Nä, skulle nog säga att de flesta skulle beskriva mig som djupt empatisk och väldigt vänlig.
Om du är så bildad så vet du bättre än att använda ad hominem, förbättra ditt argument istället för att gå på personangrepp.
Män som är väldigt vänliga och djupt empatiska går inte på någons utseende, hängpattar och dåligt hårfäste är något man inte kan hjälpa. Det är lågt att gå på sånt.

Du säger att det inte hållit med de vackra kvinnorna för att deras moral fallerat, vad har du för moral när du själv inte har några problem att angripa någons utseende?
Citera
2025-07-11, 15:16
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Det är det jag gjort hela livet.
Men jag är realist. Alla män vill ha en vacker kvinna, men inte BARA vacker.
Insidan spelar störst roll.

Alltså saken är ju den att en massa människor är jävla hycklare när det kommer till det här.
Jag vet inte hur många män jag träffat som rationaliserar och ljuger för sig själva och sin omvärld angående detta.
Såhär är det. När män är unga blir de i regel kära i samma tjejer. De tjejer som de tycker är sötast.
De får i regel inte dessa tjejer. De får någon som är på deras nivå vad gäller det.
Sedan går de runt ett helt liv efter det och föraktar alla snygga kvinnor och säger att alla är ytliga som har en objektivt mer attraktiv partner. Även de som parar ihop sig med väldigt attraktiva människor hycklar ofta. De säger att det inte över huvud taget handlade om utseende, men sedan visar det sig ändå att det kanske fanns andra alternativ som hade passat dem bättre, men de valde ett halvdysfuktionellt förhållande med den som de tyckte var snyggast. När en vän till dem vill ha en snygg kvinna så säger de att han är ytlig, men de kanske själva valde mycket efter det.
Har sett detta hos vänner. Det kan tom. vara så tydligt att två män som är vänner är intresserade av samma kvinna. Den som får henne kan anklaga den andra för att vara ytlig om denna senare säger att utseende spelar roll, men skälet till att den första valde tjejen de båda gillade var just förälskelse i utseendet.

Det finns ett enormt hyckleri kring detta. De som anklagar andra för att vara ytliga är oftast de mest ytliga. Sådana som mig är djupare. Jag är dessutom ärligare.
Många människor säger det som "låter politiskt korrekt", men agerar sedan på det sätt som de beskyller andra för. Ungefär som en feminist som skäller på patriarkatet samtidigt som hon trakasserar och exploaterar kvinnor under henne.

Jag skulle råda att läsa det här inlägget långsamt och faktiskt tänka på det.
Jag anser mig ha väldigt rimliga önskemål. Någon jag tycker om att titta på, prata med, som har lite skolning men viktigast en fin karaktär. Det är inte orimliga krav. Jag säger att utseende spelar roll också eftersom jag är ärlig. Ingen hycklare.
Andra säger att det inte spelar roll, men agerar motsatt. De godhetssignalerar.

Om jag bara hade haft "snygg" som valkriterie så hade jag förmodligen varit farfar nu. Det har funnits drösvis med alternativ. Jag har dejtat flera väldigt snygga under tid. Anledningen till att det inte höll var just för att deras moral fallerade.

Låt oss säga att du provar att dejta kvinnor som är icke ”snygga” men som har en otroligt hög moral.

Eller är det inte intressant då?
Senast redigerad av FlyboySeven 2025-07-11 kl. 15:18.
Citera
2025-07-11, 15:49
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Låt oss säga att du provar att dejta kvinnor som är icke ”snygga” men som har en otroligt hög moral.

Eller är det inte intressant då?

Man vill väl vara attraherad av sin partner även fysiskt?
Varför "antingen eller"?
De flesta andra människor vill ju ha både och, varför skall inte jag också få vilja ha det..
Citera
2025-07-11, 16:44
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Varför "antingen eller"?
De flesta andra människor vill ju ha både och, varför skall inte jag också få vilja ha det..

Nej det får du absolut inte vilja ha

Poängen är att om du tar ned dina krav kanske du upptäcker något annat i livet.

Något du inte visste fanns.
Citera
2025-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Nu börjar tonen i dina inlägg visa vem du egentligen är. Dryg och otrevlig. Inte undra på att du inte har lyckats i kärlekslivet. Du utger dig för att vara bildad och trevlig men snart krackelerar fasaden.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä det måste man inte!

Bitter kattkvinna haha.. Ja jävlar..

I rubriken så undrar DU varför du inte lyckas. En massa användare kommer med diverse saker som kan vara orsaken. Men du går full defense när folket ger dig konstruktiv feedback. Varför gjorde du tråden för?
Ja det verkar som vi hittat svaret på trådens frågeställning. Ts verkar vara en snarstucken och otrevlig person som kommer med tillmälen och förolämpningar vid minsta motstånd. Vem bjuder frivilligt in en sådan människa i sitt liv liksom?

Kan man inte vara hövlig på ett anonymt forum där man skriver med betänketid i lugnan ro är knappast uppförandet i realtid ansikte mot ansikte bättre.
Citera
2025-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Varför "antingen eller"?

Har du provat att lägga mindre fokus på vad du ska vinna på att hitta den “perfekta” kvinnan?
Ens partner är inte en statussymbol. Personen ska inte stå vid din sida för att på något sätt framhäva dig.

Har du frågat dig själv vad du vill få ut av en kärleksrelation?

Du har fått många intressanta tips i tråden men du går in i försvar mot dom.
En relation handlar om ett utbyte, ren kärlek.
Vad längtar du till att få ge din framtida partner och vad vill du uppnå tillsammans med henne?
Citera
2025-07-11, 17:05
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ja det verkar som vi hittat svaret på trådens frågeställning. Ts verkar vara en snarstucken och otrevlig person som kommer med tillmälen och förolämpningar vid minsta motstånd. Vem bjuder frivilligt in en sådan människa i sitt liv liksom?

Kan man inte vara hövlig på ett anonymt forum där man skriver med betänketid i lugnan ro är knappast uppförandet i realtid ansikte mot ansikte bättre.
Så sant som det är sagt/skrivet!
Citera
2025-07-11, 19:12
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag har en grej jag tänker på ibland. Det är ingen big deal egentligen och det är inget jag tänker på särskilt ofta.
Men, det är följande. Jag börjar närma mig 40. Jag ser rätt så bra ut. ... Min hypotes är att jag var väldigt kräsen väldigt länge och sedan blev det såhär. Kanske att människor som är "lite lagom" har lättare att hitta någon "lite lagom".

Exakt. You snooze you lose, du har varit för kräsen och inte hoppat på tåget, så enkelt är det.

Min teori är att halvfula eller helfula har mycket lättare att hitta partner och skaffa familj eftersom man är tacksam för det man får fatt i. Snyggingar som du går bara runt och spanar och spanar och sen är klockan plötsligt mycket och medelåldern är här.

Men det är inte försent än, hoppa på första bästa halvbra person nu och sätt igång.
Citera
2025-07-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000

Vilket trams.
Tvärtom. IRL är jag väldigt trevlig. Men det är väl klart att jag biter tillbaka när jag blir attackerad av bittra cat ladies.

Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Har du provat att lägga mindre fokus på vad du ska vinna på att hitta den “perfekta” kvinnan?
Ens partner är inte en statussymbol. Personen ska inte stå vid din sida för att på något sätt framhäva dig.

Vad längtar du till att få ge din framtida partner och vad vill du uppnå tillsammans med henne?

Det är intressant att man får en massa svar från olika personer som är totalt motsatta och bygger på nästan ingen information om vem jag är.
Motsatta analyser av mig tom.

Alltså skulle väl snarare säga att jag varit för snäll i vissa relationer. I regel har jag varit snällare än de jag varit ihop med. Jag har alltid varit juste, aldrig elak eller bedragit någon eller så.
Citera
2025-07-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Exakt. You snooze you lose, du har varit för kräsen och inte hoppat på tåget, så enkelt är det.

Min teori är att halvfula eller helfula har mycket lättare att hitta partner och skaffa familj eftersom man är tacksam för det man får fatt i. Snyggingar som du går bara runt och spanar och spanar och sen är klockan plötsligt mycket och medelåldern är här.

Men det är inte försent än, hoppa på första bästa halvbra person nu och sätt igång.

Japp.
Citera
2025-07-11, 19:23
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower

Det här tycker jag var tänkvärt, ett annat fokus jämfört med det kräsna singelskapet.

Man ska försöka hitta nån där man känner en liten känsla av hopp och intresse, inte någon perfekt som bockar av ens kravspec, och så ska man vilja göra den personen glad och få den att må bättre. Däri ligger nyckeln till att man kommer älska och själv bli älskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in