Citat:
Ursprungligen postat av
Drooid
Sannolikhetsläran du lärde dig i högstadiet har du glömt?
Har du en sannolikhetsbedömning på denna händelse också?
(FB) Bilist avvek efter att ha kört in i busskur på Gustav Adolfs torg. Malmö (2024-07-21)
Föreningsgatan inbjuder till att trycka på gasen. Olyckan kunde lika gärna skett på Amiralsgatan, Mariedalsvägen, Regementsgatan eller Fersens väg. Det finns många fler gator där idioter kör.
Du missade en sak. Vansinnesföraren på Gustav Adolfs torg anhölls aldrig för mordförsök:
Citat:
Föraren är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, vållande till kroppsskada, olovligt avvikande från olycksplats och drograttfylleri.
Taxichauffören på Triangeln tidigare i år körde på en kvinna och två män. Kvinnan dog. Inga barn var inblandade. Polisen anser, såvitt jag förstår, att den händelsen var en olyckshändelse.
Men det finns massor av kvinnohat och även judehat bland män i Sverige, så om en ung manlig bilist vansinneskör utanför synagogan i Malmö och kör på två kvinnor och två små flickor och skadar den ena flickan allvarligt, så bör man enligt min mening utgå ifrån att det hela kan ha varit avsiktligt.
Det kan ju fortfarande hända att det var en olyckshändelse, men då får väl den fortsatta utredningen visa det.
Edit: Jag har för övrigt själv varit med om att en ung kille (med invandrarbakgrund) svängde sin bil upp mot trottoaren där jag kom gående. Han tittade mig rakt i ögonen innan han svängde ut bilen på gatan igen.
Jag tror han ville visa mig att han kunde ha dödat mig om han ville.