2025-07-11, 07:50
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag vet ingenting om de påkörda människornas etnicitet, men förstår du hur osannolikt det är att den här påkörningen skulle inträffa nästan precis vid synagogan i Malmö?
Sannolikhetsläran du lärde dig i högstadiet har du glömt?
Har du en sannolikhetsbedömning på denna händelse också?
(FB) Bilist avvek efter att ha kört in i busskur på Gustav Adolfs torg. Malmö (2024-07-21)

Föreningsgatan inbjuder till att trycka på gasen. Olyckan kunde lika gärna skett på Amiralsgatan, Mariedalsvägen, Regementsgatan eller Fersens väg. Det finns många fler gator där idioter kör.
Senast redigerad av Drooid 2025-07-11 kl. 08:05.
Citera
2025-07-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Troligtvis för att någon jalla, walla och aboo brror har körskola. De håller varandra om ryggen. Vi otrogna är redan negativt särbehandlade när de står i maktposition. Fick mitt fösta uppvaknande när en bankanställd med duk på huvudet var väldigt dryg.

Ja, det är ju sant.

Men deras körskolebror kan inte göra provet åt dem. Eller fuskar de med provet på samma vis som de fuskar med högskoleprovet?
Citera
2025-07-11, 08:15
Medlem
Ännu en idiot från sandöknen som inte ska köra bil.
Det finns åsnor för sådana personer.
Citera
2025-07-11, 08:15
Medlem
Drapåtrissors avatar
Han är nu anhållen misstänkt för mordförsök men det kan ändras.
Citera
2025-07-11, 08:19
Medlem
Hurra! Idioten till förare har anhållits misstänkt för försök till mord.

https://www.sydsvenskan.se/2025-07-1...or-mordforsok/

Ja, som om det skulle vara en olyckshändelse att han gasade järnet och körde på två kvinnor och två små flickor utanför synagogan i Malmö!!! Och sen gjorde motstånd mot polisen när han greps!
Citera
2025-07-11, 08:20
Medlem
Drooids avatar
Fem skadade efter att bil kört upp på trottoar i Malmö – föraren misstänks för mordförsök
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...pp-pa-trottoar
Citat:
Under morgonen meddelar polisen att föraren nu är anhållen misstänkt för försök till mord, något som kan komma att ändras längre fram.
Citera
2025-07-11, 08:20
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Ja, det är ju sant.

Men deras körskolebror kan inte göra provet åt dem. Eller fuskar de med provet på samma vis som de fuskar med högskoleprovet?

Kan bror på bank och mäklarfirman ordna ett banklån pga manipulerade siffror (SVT uppdrag granskning häromdagen) så kan de ge garanterat fuska på en körskola.
Citera
2025-07-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Fem skadade efter att bil kört upp på trottoar i Malmö – föraren misstänks för mordförsök
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...pp-pa-trottoar
Intressant, innebär det att man funnit motiv/uppsåt?
Citera
2025-07-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Sannolikhetsläran du lärde dig i högstadiet har du glömt?
Har du en sannolikhetsbedömning på denna händelse också?
(FB) Bilist avvek efter att ha kört in i busskur på Gustav Adolfs torg. Malmö (2024-07-21)

Föreningsgatan inbjuder till att trycka på gasen. Olyckan kunde lika gärna skett på Amiralsgatan, Mariedalsvägen, Regementsgatan eller Fersens väg. Det finns många fler gator där idioter kör.

Du missade en sak. Vansinnesföraren på Gustav Adolfs torg anhölls aldrig för mordförsök:

Citat:
Föraren är misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, vållande till kroppsskada, olovligt avvikande från olycksplats och drograttfylleri.

Taxichauffören på Triangeln tidigare i år körde på en kvinna och två män. Kvinnan dog. Inga barn var inblandade. Polisen anser, såvitt jag förstår, att den händelsen var en olyckshändelse.

Men det finns massor av kvinnohat och även judehat bland män i Sverige, så om en ung manlig bilist vansinneskör utanför synagogan i Malmö och kör på två kvinnor och två små flickor och skadar den ena flickan allvarligt, så bör man enligt min mening utgå ifrån att det hela kan ha varit avsiktligt.

Det kan ju fortfarande hända att det var en olyckshändelse, men då får väl den fortsatta utredningen visa det.

Edit: Jag har för övrigt själv varit med om att en ung kille (med invandrarbakgrund) svängde sin bil upp mot trottoaren där jag kom gående. Han tittade mig rakt i ögonen innan han svängde ut bilen på gatan igen.

Jag tror han ville visa mig att han kunde ha dödat mig om han ville.
Senast redigerad av Egna-tankar 2025-07-11 kl. 08:34.
Citera
2025-07-11, 08:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefucks
Aldrig gör sig skyldiga till grövre brott? Det är ett ganska grovt brott att köra på oskyldiga för att man vill leka GTA inne i stan och inte förstår konsekvenserna av detta p g a sedan generationer av kusinknullande och söndertrasat DNA.

Ja de är främlingar och jag hatar dem!
Jo, många gör sig skyldiga till grövre brott och många av dem är invandrare, men de flesta invandrare och de flesta svenskar begår inte grövre brottslighet.
Citera
2025-07-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Att regelbundet köra som en idiot bland folk är lika med att man inte bryr sig om andras säkerhet. Även barn förstår att sådant beteende förr eller senare leder till en olycka.

Det är inte långt ifrån att köra på någon med avsikt.

Jag blandar inte ihop någonting jag jämför allvarlighetsgraden

Inte långt ifrån är inte = samma sak.

Jag är klar med denna idiotdiskussion nu.
Citera
2025-07-11, 08:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Intressant, innebär det att man funnit motiv/uppsåt?
Ja. Varför ville han mörda? Terror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in