Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-11, 08:33
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Intressant, innebär det att man funnit motiv/uppsåt?
Det behöver det inte nödvändigtvis innebära. Det är ganska enkelt att anhålla någon på skälig misstanke. Polisen har nu 72 timmar på sig att utreda, medan föraren sitter inlåst.
Citera
2025-07-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det var det, men han var jagad av polisen och verkade själv tycka att det var kul med en biljakt. Jag satt med och lyssnade på den rättegången.

Vad har gårdagens galning för ursäkter eller förklaringar?
Hittade tråden
(FB) Man ihjälkörd av bilsmitare, stort polispådrag i Malmö city (12/6)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Funkar bara om man är blatte.

Det absolut första polisen rapporterar är att det inte finns misstanke om brott inom terror.

Hade en svensk kört in i fem muslimer imorgon efter fredagsbönen utanför mosken hade landet fått stanna upp.

Du menar alltså att polisen ska misstänka och säga att det är ett terrorbrott även ifall det initialt inte finns något som tyder på det?
Varför?
Är det inte bättre att undersöka ordentligt och förhöra förare och vittnen och få bilden klar för sig INNAN man gör ett sådant uttalande?
Citera
Medlem
Citat:
10 juli 2025 18.00
Sus Malmö: Trafikolycka, Malmö Flicka, 6-10 år, allvarliga skador Kvinna, 45-årsåldern, lindriga skador Kvinna, 45-årsåldern, lindriga skador Flicka, 2 år, lindriga skador

Stackars, speciellt barnen, kan man swisha nånstans till barn som blir utsatta för brott?

Du kan exempelvis stötta https://www.brottsofferjouren.se/stod-oss/ge-en-gava/
Citera
2025-07-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja. Varför ville han mörda? Terror?

Han hatar kvinnor? Han hatar svennehoror? Eller judiska kvinnor? Småflickor som ska växa upp och kan föda fler svennar och judar?
Citera
2025-07-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Funkar bara om man är blatte.

Det absolut första polisen rapporterar är att det inte finns misstanke om brott inom terror.

Hade en svensk kört in i fem muslimer imorgon efter fredagsbönen utanför mosken hade landet fått stanna upp.

Jag tyckte inte om att polisen så snabbt gick ut och sa att det inte fanns misstanke om brott.
Citera
2025-07-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du menar alltså att polisen ska misstänka och säga att det är ett terrorbrott även ifall det initialt inte finns något som tyder på det?
Varför?
Är det inte bättre att undersöka ordentligt och förhöra förare och vittnen och få bilden klar för sig INNAN man gör ett sådant uttalande?

Absolut, men varför då genast gå ut och säga att det INTE finns misstanke om brott?
Citera
2025-07-11, 08:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du missade en sak. Vansinnesföraren på Gustav Adolfs torg anhölls aldrig för mordförsök:

Taxichauffören på Triangeln tidigare i år körde på en kvinna och två män. Kvinnan dog. Inga barn var inblandade. Polisen anser, såvitt jag förstår, att den händelsen var en olyckshändelse.

Men det finns massor av kvinnohat och även judehat bland män i Sverige, så om en ung manlig bilist vansinneskör utanför synagogan i Malmö och kör på två kvinnor och två små flickor och skadar den ena flickan allvarligt, så bör man enligt min mening utgå ifrån att det hela kan ha varit avsiktligt.

Det kan ju fortfarande hända att det var en olyckshändelse, men då får väl den fortsatta utredningen visa det.

Edit: Jag har för övrigt själv varit med om att en ung kille (med invandrarbakgrund) svängde sin bil upp mot trottoaren där jag kom gående. Han tittade mig rakt i ögonen innan han svängde ut bilen på gatan igen.

Jag tror han ville visa mig att han kunde ha dödat mig om han ville.
Men det var inte utanför synagogan utan var på samma gata.

Din egen erfarenhet tycker jag är intressant, men hur kan man sladda upp på trottoaren utan att förstöra bilens bakhjul mot kantstenen?
Citera
2025-07-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Varför?
"Vi vet inget nu, för vi har inte ens förhört föraren. Pressrelease i morgon när vi förhört alla"
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Mannen anhållen för mordförsök.

https://omni.se/a/MnyjPo
Citera
Medlem
Citat:
Intressant, innebär det att man funnit motiv/uppsåt?

Utan att veta, men många personer som kör den biltypen i Malmö hyser ofta agg mot judar... ”Olyckan” skedde i direkt anslutning till Synagogan…
Citera
2025-07-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Mannen anhållen för mordförsök.

https://omni.se/a/MnyjPo

Jag tycker det är lite motstridiga uppgifter. Hur kan man vara anhållen för mordförsök om inget tyder på att det var en avsiktlig handling?

Döljer polisen något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in