2025-07-10, 18:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det fundamentala snöbollen har börjat rulla
Den började rulla redan 2021.
FTX/Celsius/3AC -debaclet satte ordentliga käppar i hjulet, annars är jag övertygad om att vi varit på betydligt högre nivåer idag.

När självaste BlackRock ansökte om ETF:er 2023 så vart snöbollen så stor att den inte gick att stoppa. När USAs president sedan går till val på Bitcoin som en valfråga så stod det klart att vi inte ens hade någon som vågade försöka stoppa snöbollen.
Citera
2025-07-10, 18:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, det var inte min logik. Jag sa att det sannolikt inte kommer ske. Jag hade fel. Om vi ska jämföra har du haft mycket mer fel än mig.

Dock tycker jag vi minst kan vänta till sommaren är över innan vi firar.
Jag skrev så lite för att stoppa ord i din mun på samma sätt som du hela tiden stoppar ord i min mun istället för att försöka förstå andemeningen. Hoppas du förstår då.
Citera
2025-07-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag skrev så lite för att stoppa ord i din mun på samma sätt som du hela tiden stoppar ord i min mun istället för att försöka förstå andemeningen. Hoppas du förstår då.
Ok

Jag tror fortfarande det för tidigt för att utesluta min teori om 70% dipp. Tålamod.
Citera
2025-07-10, 19:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ok

Jag tror fortfarande det för tidigt för att utesluta min teori om 70% dipp. Tålamod.
Av fundamentala anledningar så tror jag sannolikheterna är små för det.
Men skulle BTC rusa snabbt mot tex $250k under hösten/vintern, ja då ökar sannolikheterna av vi dippar desto mer. Sen om det blir 50% eller 70% låter jag vara osagt.

Men går vi långsamt upp mot $150k under resten av året, så ser jag inte att det blir någon större dipp.
Citera
2025-07-10, 19:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag säljer allt nu, så får vi se om det var bra eller dåligt tänkt. Men känner att uppgångarna är ganska sega och långsamma nu så risken är helt enkelt stor att en stor snabb nedgång är nära.

Återkommer sedan efter den nedgången eller om den aldrig kommer, då får jag äta min sko.
När köper du in?
Citera
2025-07-10, 19:16
Medlem
hazenectars avatar
Ser tyvärr inget vidare ut på indikatorsidan på 1D, men vem vet? PA går alltid först givetvis
Citera
2025-07-10, 19:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser tyvärr inget vidare ut på indikatorsidan på 1D, men vem vet? PA går alltid först givetvis
Vilken indikator tänker du på?
Citera
2025-07-10, 19:23
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vilken indikator tänker du på?

RSI + Stoch.
Citera
2025-07-10, 19:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
RSI + Stoch.
Ser inget fel på RSI på 1D. https://i.imgur.com/omH3XTh.png

Är det toppen från maj på typ 78 du oroar dig för att vi inte når i detta ryck? Det är möjligt att vi inte gör, men priset är i clear blue break out, och kan så vara under lång tid. Vem vet vart vi hamnar på RSIn innan man kan konstatera att vi toppat ut?

Når RSIn över 70 nivån, så brukar man säga att den är i bullish dominans zone, och där kan den studsa omkring ganska länge. Kolla tex i november förra året då priset steg nästan 50% under två veckors tid, och sedan steg ytterligare även om RSIn tröttnade totalt och skvallrade "slut på kraft".
https://i.imgur.com/BFzfO6W.png
Senast redigerad av Leaston 2025-07-10 kl. 19:41.
Citera
2025-07-10, 19:43
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ser inget fel på RSI på 1D. https://i.imgur.com/omH3XTh.png

Är det toppen från maj på typ 78 du oroar dig för att vi inte når i etta ryck? Det är möjligt att vi inte gör, men priset är i clear blue break out, och kan så vara under lång tid. Vem vet vart vi hamnar på RSIn innan man kan konstatera att vi toppat ut?

Når RSIn över 70 nivån, så brukar man säga att den är i bullish dominans zone, och där kan den studsa omkring ganska länge. Kolla tex i november förra året då priset steg nästan 50% under två veckors tid, och sedan steg ytterligare även om RSIn tröttnade totalt och skvallrade "slut på kraft".
https://i.imgur.com/BFzfO6W.png

Både maj och November, men i ärlighetens namn lägger jag inte så mycket vikt vid indikatorer, låt oss se vad som händer med priset! Det är klart viktigast och inte minst veckostängningen
Citera
2025-07-10, 19:59
Avslutad
Citat:
Som jag jag alltid försöker påtala så handlar det om sannolikheter, inte om möjligheter.

Tesla KAN gå bättre än BTC de kommande åren. Men den KAN också gå sämre. Jag väljer att lägga kanske 5% på Tesla, om det ger dig någon inblick i hur jag ser på det hela? Detta för att slippa FOMO om Tesla sticker.

Poängen är att du kategoriskt kritiserar all försäljning av BTC samtidigt som du själv säljer/köper = tradar BTC.
Citera
2025-07-10, 20:24
Medlem
BTC har nu gjort ca 7x från botten av 2022. Samtidigt har min Palantir gjort över 20x under samma tid. Sen undrar vissa varför man inte placerar allt i BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in