2025-06-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Getingens veckorapport v.23 2025

BTCUSD
Vi förlorade den svarta vektorn i och med förra veckans stängning vilket inte är helt optimalt. Den är numera gråmarkerad samt nedtonad. Har adderat färgområden igen för att illustrera risker samt olika nivåer och deras betydelse. Har även adderat ett horisontellt rosa motstånd.

Nu har vi sex dagar på oss skapa en gynnsam stängning inför nästa vecka om grön stigande diagonal ska kunna förbli intakt och ha någorlunda marginal. I praktiken betyder att den här veckans ljusstapel behöver stänga en bit över 108k.

Personligen avskyr jag den här typen av setups och kommer att sälja av den rörliga delen av mitt långsiktiga innehav in i eventuella spikes på 1D i defensivt syfte med tilltagande volym ju närmare 110k vi kommer.
Hur tänker getingen nu kanske ni undrar? Grön stigande diagonal är hotad - den sista trendlinjen som stöttar priset i den här regionen - ger den vika kommer vi allra minst att återtesta 98,4k. Köper hellre tillbaka delar av mitt innehav en bit högre upp än att riskera att hamna på fel sida av strecket här.

Indikatorer:
Indikatorerna gynnar dessvärre inte tjurarna här. Vi har ett bekräftat bearish stoch-kryss på 1W samt en lägre topp vad gäller RSI. Indikatorer leds av priset och ovanstående kan såklart eventuellt komma att justeras men då krävs det kraftigt bullish prisutveckling här.

Graf 1W: https://ibb.co/PG82S2MT

När man ser veckografen så här är det tydligt att vi behövde en andhämtning efter sju gröna veckor i sträck.
Citera
2025-06-03, 12:06
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
När man ser veckografen så här är det tydligt att vi behövde en andhämtning efter sju gröna veckor i sträck.

Svårt att veta hur länge marknaden trendar, tror dock att risken är överhängande att vi rullar över här dessvärre men har givetvis gärna fel
Senast redigerad av hazenectar 2025-06-03 kl. 12:09.
Citera
2025-06-03, 14:09
Medlem
Min personliga erfarenhet åsikt är att toppen är satt för denna cykeln
Citera
2025-06-03, 16:45
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Svårt att veta hur länge marknaden trendar, tror dock att risken är överhängande att vi rullar över här dessvärre men har givetvis gärna fel

Det som talar emot din tes är att kryptorelaterat börjar gå bättre igen efter en downperiod om 2-3 veckor. Tänker främst på Coin och Mstr..
Citera
2025-06-03, 17:42
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det som talar emot din tes är att kryptorelaterat börjar gå bättre igen efter en downperiod om 2-3 veckor. Tänker främst på Coin och Mstr..

Går bara på vad hittar rent graftekniskt, försöker att inte blanda in något bias. Du har rätt i att priset har fått förnyad luft under vingarna den senaste tiden, men risken är tyvärr ändå överhängande att vi rullar över här. På den här sidan 109k på 1W är det usla odds vad gäller R:R.
Flippar vi 109K är jag dock beredd att byta fot i frågan.
Senast redigerad av hazenectar 2025-06-03 kl. 18:01.
Citera
2025-06-03, 18:04
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Går bara på vad hittar rent graftekniskt, försöker att inte blanda in något bias. Du har rätt i att priset har fått förnyad vind under vingarna den senaste tiden, men risken är tyvärr ändå överhängande att vi rullar över här. På den här sidan 109k på 1W är det usla odds vad gäller R:R.
Flippar vi 109K är jag dock beredd att byta fot i frågan.

Jodå, jag är bekant med ditt agerande. Det sägs ju att TA lämpar sig väl för krypto i allmänhet och btc i synnerhet..

Själv skjuter jag helst från höften.
Citera
2025-06-03, 18:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Jodå, jag är bekant med ditt agerande. Det sägs ju att TA lämpar sig väl för krypto i allmänhet och btc i synnerhet..

Själv skjuter jag helst från höften.

Det är bra att vi har lite olika stilar representerade i tråden tycker jag.
Citera
2025-06-03, 18:30
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Det är bra att vi har lite olika stilar representerade i tråden tycker jag.

Instämmer.
Huvudsaken är dock att man har en exponering mot snabbaste hästen i loppet..
Citera
2025-06-03, 18:47
Medlem
EgoistNs avatar
Dubbeltopp på USD.
Langade in lite mer stålar i min short. Inte för att jag har en aning om valutakursen, utan för att balansera mina innehav..
Citera
2025-06-03, 19:23
Avslutad
Sålt av majoriteten av mina Strategy och certs under dagen. Tror inte jag går in mer innan björnmarknad men osvuret är bäst.
Citera
2025-06-03, 19:27
Medlem
Jag säljer allt nu, så får vi se om det var bra eller dåligt tänkt. Men känner att uppgångarna är ganska sega och långsamma nu så risken är helt enkelt stor att en stor snabb nedgång är nära.

Återkommer sedan efter den nedgången eller om den aldrig kommer, då får jag äta min sko.
Citera
2025-06-03, 19:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Sålt av majoriteten av mina Strategy och certs under dagen. Tror inte jag går in mer innan björnmarknad men osvuret är bäst.
Var det inte du som satt och pratade om att sälja allt i höst? Ändrade du dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in