2025-07-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Så är det nog. Ja det där med OT är en djungel är jag villig att erkänna. Jag fattar att man ska hålla sig till saken men det upplever jag att andra också frångår väldigt mycket. Men tyvärr tycker jag det är godtyckligt hur olika skribenter blir straffade för detta.

Jag önskar verkligen Måns all lycka och välgång på alla sätt. Sen är det väl bra om han rättar till det som HAN själv tycker är ett problem. Oavsett vad alla runt omkring tycker. Självklart är det väl önskvärt att alla människor är på ett bra sätt emot sin familj och närstående.
MZ är en vuxen människa som har rätt att göra egna val precis som alla andra medborgare.
Det verkar ha gått många förbi här. Som lägger sig i vad han jobbar med, var han bor osv.
Tom vilken rehab han ska gå på. Vem 17 har med det att göra? Låt MZ sköta sitt. Som alla andra.
Så länge han inte gör något kriminellt. Då har myndigheter med det att göra.

Jag tror att det löser sig med barnen till slut. Tror att båda föräldrarna vill sina barn väl. Det verkar som den äldsta sonen har ett starkt band till sin pappa. Kanske det slutar lyckligt att den lille bor hos mamman och den store hos pappan. Och att de träffas regelbundet hela familjen.
Och så klart att MZ lyckas lägga kokainet bakom sig för gott.

Sångaren Robin Gibb(Bee Gees) förlorade båda sina barn i en bitter skilsmässa pga amfetaminmissbruk. 2,3 år senare fick han tillbaka dem efter att blivit drogfri. Han slutade även med alkohol och tobak. Och blev vegeterian. Fast besluten om att få sina barn tillbaka. Så det kan Måns också. Han verkar väldigt envis och viljestark när han vill något. Så det kommer nog att ordna sig över tid.
Djungel. Japp. Jag lär mig aldrig.
Citera
2025-07-10, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
MZ är en vuxen människa som har rätt att göra egna val precis som alla andra medborgare.
Det verkar ha gått många förbi här. Som lägger sig i vad han jobbar med, var han bor osv.
Tom vilken rehab han ska gå på. Vem 17 har med det att göra? Låt MZ sköta sitt. Som alla andra.
Så länge han inte gör något kriminellt. Då har myndigheter med det att göra.

Jag tror att det löser sig med barnen till slut. Tror att båda föräldrarna vill sina barn väl. Det verkar som den äldsta sonen har ett starkt band till sin pappa. Kanske det slutar lyckligt att den lille bor hos mamman och den store hos pappan. Och att de träffas regelbundet hela familjen.
Och så klart att MZ lyckas lägga kokainet bakom sig för gott.

Sångaren Robin Gibb(Bee Gees) förlorade båda sina barn i en bitter skilsmässa pga amfetaminmissbruk. 2,3 år senare fick han tillbaka dem efter att blivit drogfri. Han slutade även med alkohol och tobak. Och blev vegeterian. Fast besluten om att få sina barn tillbaka. Så det kan Måns också. Han verkar väldigt envis och viljestark när han vill något. Så det kommer nog att ordna sig över tid.
Djungel. Japp. Jag lär mig aldrig.

Ja jag håller med att Måns är en vuxen person som absolut ska bestämma över sitt eget liv oavsett vad alla andra tycker.

Jag tror också att det löser sig mellan föräldrarna angående barnen. Jag betvivlar inte att de båda vill deras barns väl! De har ju faktiskt en gång älskat varandra. De var ett vackert par och ett jättefint brudpar.

Även om det kan verka sårigt nu så kanske man kommer ut med en annan utväg. Ingen aning men de kanske hittar tillbaka till varandra om de får tid att göra det utan alla förstå sig påare eller de som vill få uppmärksamhet runt sig själva, bra om de klarar att hålla sig undan. Svårt men nödvändigt!
Citera
2025-07-10, 03:06
Medlem
Citat:
Ja jag håller med att Måns är en vuxen person som absolut ska bestämma över sitt eget liv oavsett vad alla andra tycker.

Jag tror också att det löser sig mellan föräldrarna angående barnen. Jag betvivlar inte att de båda vill deras barns väl! De har ju faktiskt en gång älskat varandra. De var ett vackert par och ett jättefint brudpar.

Även om det kan verka sårigt nu så kanske man kommer ut med en annan utväg. Ingen aning men de kanske hittar tillbaka till varandra om de får tid att göra det utan alla förstå sig påare eller de som vill få uppmärksamhet runt sig själva, bra om de klarar att hålla sig undan. Svårt men nödvändigt!
Man vet aldrig. Jag tror dock att de har alla förutsättningar att samarbeta runt barnen. Och ha ett kamratligt förhållande mellan sig.
Som du säger, när det såriga har läkt ut efter en tid.
Man får ju se det i ett längre perspektiv. När det här har blåst över.
Redan nu går ju tråden på tomgång. Det är samma gamla skit som manglas om och om igen.
Och inget särskilt nytt lär tillkomma. Kan inte komma på något, hur än olyckskorparna här kraxar.
EDIT: Oj! Sängdags. Godnatt.
Citera
2025-07-10, 04:08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Men Måns är tydligen inte ointressant för dig? Sedan den 18/3 har du skrivit om honom med ca 5 inlägg per dag!! Detta genererar 113 dagar ca 4 månader och 582 inlägg?!?! Måns är uppenbarligen inte helt bortglömd för dig.

Den här tråden kommer att självdö, intresset svalnar för alltfler förutom för Ciaras stalkers med nyreggade konton som haft häpnadsväckande inblick i hennes liv och som febrilt försökt smutskasta Ciara trots att det är Måns som missbrukat kokain, alkohol och ytterligare substanser. Jag har fascinerats av hur hur en person som tycks klarat sig bra i sin branschnisch med sådan självdestruktivitet, uselt framträdande i tingsrätt, i hög hastighet förintat det anseende som fanns med därtill en förvånande efterföljande katastrofal mediehantering som bara en amatör och/eller missbrukare kan genomföra. En missbrukare skapar inte bara kaos och ångest för sig själv utan drar alltid in sina problem i anhöriga och familjens liv. Många av de anhöriga blir medberoende för missbrukaren lyckas nästan alltid manipulera sin omgivning och därför försvarar anhöriga missbrukaren alltför länge men till slut står missbrukaren själv. Då finns då två val; gå in i behandling eller förgöra sig själv.

Jag håller barnens perspektiv högt i dessa fall och jag hoppas därför Måns på allvar tar tag i sitt liv och tar fullt ansvar för allt elände han skapat för sina närmaste. Jag är helt ointresserad av Måns som person eller som före detta artist och numera caféägare. Eftersom allt verkar intakt i Måns liv ser jag ingen ljusning och då faller intresset snabbt även för en skvallertråd som denna. Även jag lämnar tråden och konstaterar bara att vi sett ännu en gång vad missbruk skapar och vilken, på många sätt, skitbransch melodifestivalen är och som varit Måns grundkarriär med medföljande vinförsäljning. Ni stalkers av Ciara, det är ni som lyckats hålla den här tråden vi liv så här länge med att lyfta helt ovidkommande frågor åt alla håll. Ni har inte hjälpt Måns på något sätt - ni har gjort Måns en per definition rejäl björntjänst som definitivt inte gynnat Måns eller hans framtida umgänge med sina barn. Jag hoppas att rapportera från Båstad där Måns dricker vin i mängder blir en rejäl tankeställare för de nära anhöriga som supportar Måns.

Tack för mig, i'm leaving the table, i'm out of the game.
Citera
2025-07-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej det har han verkligen inte gjort. Han kämpade för att barnen skulle få stanna.
i tre instanser. Men karln måste ju jobba eller hur?
Precis som Ciara jobbar.

Enligt personen nära familjen i England har ju Måns knappt någon kontakt med barnen. Den yngste inte alls. Om det stämmer överger han barnen. Vad är det för skitbeteende? Målet kan inte vara att vinna, straffa och hämnas utan ha en kärleksfull relation till sina barn som älskar båda sina föräldrar. JAG skäms i hans ställe inför pojkarna.

Definitionen av kärlek kan ju inte vara att Måns ska få droga, vara aggressiv, vara otrogen och leva sitt turneliv medan Ciara, nannyn och farföräldrarna ska ta hand om barnen på farfars vingård i Sverige och mamman ska bo varannan vecka i England med deras storebror, som killarna nu bara får träffa några gånger om året. Måns way or the highway.

Blir det inte så, ska alla straffas, inklusive barnen. Måns högutbildade föräldrar verkar inte ha någon integritet utan följde Måns instruktioner i rätten och har nu inte haft någon kontakt med barnbarnen alls eftersom Måns tjurar och de gör som Månsan säger. Vad är det frågan om?
Citera
2025-07-10, 11:00
Medlem
Detta publicerades igår.
Sångaren Robin Gibb (Bee Gees) förlorade båda sina barn i en bitter skilsmässa på grund av amfetaminmissbruk. 2,3 år senare fick han tillbaka dem efter att ha blivit drogfri. Han slutade också med alkohol och tobak. Och blev vegetarian. Fast besluten att få tillbaka sina barn. Och det är så vilken beslutsam pappa som helst borde bete sig istället för att döda sin mamma när hon vägrar erkänna att han har ett drogproblem och fortsätter att dricka och öppnar ett kafé som serverar alkohol och syns dricka där. Jag tycker verkligen synd om honom - att ingen annan ser att han behöver hjälp. Tydligen kommer han snart att träffa barnen, så låt oss hoppas att han börjar bevisa att han är en kärleksfull pappa och inte bara ett hämndlystet ex.
Citera
2025-07-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Detta publicerades igår.
Sångaren Robin Gibb (Bee Gees) förlorade båda sina barn i en bitter skilsmässa på grund av amfetaminmissbruk. 2,3 år senare fick han tillbaka dem efter att ha blivit drogfri. Han slutade också med alkohol och tobak. Och blev vegetarian. Fast besluten att få tillbaka sina barn. Och det är så vilken beslutsam pappa som helst borde bete sig istället för att döda sin mamma när hon vägrar erkänna att han har ett drogproblem och fortsätter att dricka och öppnar ett kafé som serverar alkohol och syns dricka där. Jag tycker verkligen synd om honom - att ingen annan ser att han behöver hjälp. Tydligen kommer han snart att träffa barnen, så låt oss hoppas att han börjar bevisa att han är en kärleksfull pappa och inte bara ett hämndlystet ex.

Döda sin mamma 😯 ?
Citera
2025-07-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Döda sin mamma 😯 ?
Det är google translate. Tänk bildligt, inte bokstavligt - att krossa/förgöra
Citera
2025-07-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Detta publicerades igår.
Du har så rätt. Jag tror att andra ser att det finns problem, men det är omöjligt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Insikten behöver komma från honom själv.

Som sagt, var försiktig med vad du delar här.
Senast redigerad av Geiranger 2025-07-10 kl. 12:00.
Citera
2025-07-10, 12:18
Medlem
Enligt instastory hos känt skvallerkonto fick hen tips från följare om att M ska ha hängt i Båstad nyligen, dyngpackad, uppenbart påtänd och klängandes på en 17-18 årig tjej häromdagen.... Maskat inlägg men var inte svårt att räkna ut vem det handlar om....?
Citera
2025-07-10, 13:47
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Enligt instastory hos känt skvallerkonto fick hen tips från följare om att M ska ha hängt i Båstad nyligen, dyngpackad, uppenbart påtänd och klängandes på en 17-18 årig tjej häromdagen.... Maskat inlägg men var inte svårt att räkna ut vem det handlar om....?
Vilket är det kända skvallerkontot?
Citera
2025-07-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vilket är det kända skvallerkontot?

Exonphspoilerse på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto