2025-07-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så ett barn behöver inte tak över huvudet, el för att hålla det varmt, rent vatten för att skydda mot bakterier, försäkringar ifall olyckan är framme, avfallshantering så inte råttorna bygger bo, en utbildning så de kan försörja sig, någon som ser efter dem när föräldrarna jobbar etc, etc? De kräver enbart mat, kläder och "en gnutta trygghet"??

Det var inte det du räknade upp i ditt tidigare inlägg, eller hur?

Citat:
Noterat. Trippla boenden, alla flygresor, nannyn, privatskolor, försäkringar, el, semestrar och oändligt mycket mer räknas alltså inte. Inte ens att få sig själv att framstå som lite mindre vetande kostar något jämfört med möjligheten att få MZ att framstå som den som ständigt felat.

Stora delar av kostnaderna härrör till MånsPetters behov, inte barnens. Men några av er ser honom som ett barn som Ciara har ett omvårdnadsansvar för. Enligt bokstavskombinationen ska hon till och med plocka upp hans verktyg när han lekt snickare.
Citera
2025-07-09, 18:57
Avstängd
Citat:
Så ett barn behöver inte tak över huvudet, el för att hålla det varmt, rent vatten för att skydda mot bakterier, försäkringar ifall olyckan är framme, avfallshantering så inte råttorna bygger bo, en utbildning så de kan försörja sig, någon som ser efter dem när föräldrarna jobbar etc, etc? De kräver enbart mat, kläder och "en gnutta trygghet"??
Man skulle kunna tro att du blandar ihop England med Gaza. Behöver alla barn 3 hem? Snart har nog pappsen bara ett då han är arbetslös. Cafét har 0 omsättning sen det startade.
Citera
2025-07-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var inte det du räknade upp i ditt tidigare inlägg, eller hur?

Stora delar av kostnaderna härrör till MånsPetters behov, inte barnens. Men några av er ser honom som ett barn som Ciara har ett omvårdnadsansvar för. Enligt bokstavskombinationen ska hon till och med plocka upp hans verktyg när han lekt snickare.
Jag kan absolut inte se vilka stora delar du menar hör till enbart Måns behov?
Citera
2025-07-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Nu var det till EAGLEofGOLD du skrev, men...
För min del spelar det ingen roll vilket/vilka kön han varit otrogen med. Otrohet är otrohet.
Men du känner visst inte till begreppet indicier. Ett begrepp som används i brottsmål, när "bevis" saknas. Ibland räcker det med indicier. Du tjatar om bevis så man blir less. Det vimlar av händelser utan det som du skulle kalla bevis. Måste vara jobbigt för dig.
Du kan ju begrunda varför C inte nämnt det på sitt instagram. Ganska självklart för de flesta.
Dvs obekräftat skvaller?
Om han var bisexuell förstår jag inte varför han skulle dölja det?
Eftersom jag är okunnig om "händelser" och "indicier" får du gärna upplysa mig.

Varför skulle C hålla tillbaka om det? Hon tom anklagade honom offentligt för fysisk misshandel.
Det är väldigt allvarligt.
Har du funnit något som styrker hennes påstående?
Citera
2025-07-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du ska bevisa att han är oskyldig istället för att gapa i tråden. Alla normalbegåvade förstår vem som låg med transan och MånsPetter har själv erkänt att han både knarkar och missbrukar sex. Dessutom hör knullandet ihop med kokainet som gör problembrukaren överdrivet kåt.
Nej du. Han har tillbakavisat att han skulle lida av sexmissbruk.
Den trådsanningen har vi gått till botten med flera gånger.
Det finns inget av substans i transaryktet. Det är enbart obekräftat trådskvaller.
Och det vet alla trådanvändare.
Han har däremot erkänt kokainbruk.

EDIT: Jag jobbar ju på det. Men han har däremot erkänt kokainbruk. Och "skyldig" till att ha blivit frånskild. Visste inte att det var brottsligt.
Kokainbruket är inget han dömts för så det är preskriberat.
Något annat "kriminellt" han gjort sig skyldig till?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-09 kl. 19:25.
Citera
2025-07-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Dvs obekräftat skvaller?
Om han var bisexuell förstår jag inte varför han skulle dölja det?
Eftersom jag är okunnig om "händelser" och "indicier" får du gärna upplysa mig.

Varför skulle C hålla tillbaka om det? Hon tom anklagade honom offentligt för fysisk misshandel.
Det är väldigt allvarligt.
Har du funnit något som styrker hennes påstående?

Ja, du verkar okunnig. Intressant att du har insikten om det. (Dock undrar man varför du då skriver i ämnet).

Man skulle önska att du, liksom vi andra sökte kunskap själv och hade förmågan att dra normala slutsatser.

Ciara har älskat Måns. Han är två av hennes barns far. Måns har rejäla problem. Skulle du vilja att dina barn fick reda på allting privat som din expartner gjort, även det som kan vara skamfyllt eller t.o.m. brottsligt? Hon gjorde slut med honom när han varit med transan. Bestämde sig sedan för att, efter påtryckningar från Måns, försöka igen. Men efter ytterligare en tid med otrohet, knark och våld - dvs Måns bättrade sig inte, snarare tvärtom - tyckte hon att det fick vara nog. Hur kan man inte förstå det??
Citera
2025-07-09, 19:30
Avstängd
Citat:
Nej du. Han har tillbakavisat att han skulle lida av sexmissbruk.
Den trådsanningen har vi gått till botten med flera gånger.
Det finns inget av substans i transaryktet. Det är enbart obekräftat skvaller.
Och det vet alla trådanvändare.
Han har däremot erkänt kokainbruk.
Och kokainet gör honom inte kåt? Jag kom ihåg nu att MånsPetter är inte som dom andra problembrukarna vilket hans farsa intygade i rätten.
Senast redigerad av Vipan 2025-07-09 kl. 19:35.
Citera
2025-07-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Ja, du verkar okunnig. Intressant att du har insikten om det. (Dock undrar man varför du då skriver i ämnet).

Man skulle önska att du, liksom vi andra sökte kunskap själv och hade förmågan att dra normala slutsatser.

Ciara har älskat Måns. Han är två av hennes barns far. Måns har rejäla problem. Skulle du vilja att dina barn fick reda på allting privat som din expartner gjort, även det som kan vara skamfyllt eller t.o.m. brottsligt? Hon gjorde slut med honom när han varit med transan. Bestämde sig sedan för att, efter påtryckningar från Måns, försöka igen. Men efter ytterligare en tid med otrohet, knark och våld - dvs Måns bättrade sig inte, snarare tvärtom - tyckte hon att det fick vara nog. Hur kan man inte förstå det??
Hur vet du det?
Tänkte Ciara verkligen på sina barn alls när hon offentligt förtalade deras pappa?
Tom överdrev och påstod att han gjort sig skyldig till fysisk misshandel?
Jag noterar att du undviker att svara på mina frågor.
EDIT: Men jag vill verkligen veta vilka "händelser" och "indicier" som du syftar på.
Från din mun. Jag har läst tråden sen ett år tillbaka och där finns inga källor bara trådskitsnack.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-09 kl. 19:53.
Citera
2025-07-09, 19:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur vet du det?
Tänkte Ciara verkligen på sina barn alls när hon offentligt förtalade honom.
Tom överdrev och påstod att han gjort sig skyldig till fysisk misshandel.
Jag noterar att du undviker att svara på mina frågor.
Hur vet du att han inte har gjort sig skyldig till misshandel? Det pågår väl fortfarande en utredning?! Eller har jag missat nåt?
Citera
2025-07-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hur vet du att han inte har gjort sig skyldig till misshandel? Det pågår väl fortfarande en utredning?! Eller har jag missat nåt?
Hur många år ska de utreda en påstådd knuff? Jag tror det blivit nedlagt i brist på bevis.
Inget att skriva en tidningsartikel om ens. Men jag vet inte säkert. Men att kalla en knuff för fysisk misshandel samt att polisanmäla det låter väldigt, väldigt överdrivet.
Citera
2025-07-09, 20:13
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur många år ska de utreda en påstådd knuff? Jag tror det blivit nedlagt i brist på bevis.
Inget att skriva en tidningsartikel om ens. Men jag vet inte säkert. Men att kalla en knuff för fysisk misshandel samt att polisanmäla det låter väldigt, väldigt överdrivet.
Att bagatellisera en mans våld mot en kvinna, oavsett grad, låter väldigt, väldigt illa
Citera
2025-07-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Att bagatellisera en mans våld mot en kvinna, oavsett grad, låter väldigt, väldigt illa
Tänk om alla medborgare skulle anmäla en knuff från en kvinna, en knuff från en man eller ett barn.
Hur många utredande poliser som behövs för att utreda allvarligare brott, hade varit sysselsatta då?
Väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in