2025-07-09, 17:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Klokt! Åk tåg istället💯
Det går inte. Pendeltågen klarar inte den tillströmningen av trafikanter.
Citera
2025-07-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Det hade inte påverkat min syn på demonstrationsfriheten. Tror inte du hade kunnat säga samma sak.

Med tanke på att du kallar alla som är kritiska till vår enorma invandring och vår usla integration för nassar så…jaja jag ger upp.
Citera
2025-07-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Glädjer mig att du förenklar din fakta till det. Visar en del om din kapacitet kring svåra tankegångar. Får jag fråga hur det gick för dig i skolan? Vad är det som gör att du tror att du kan tänka i större tankebanor än fem justitieråd i HD?

Du verkar tyvärr vara en vidrig människa helt utan någon som helst analysförmåga. Jag visar fakta och du raljerar om min skolgång. Vad är det för nivå. Pinsamt.
Citera
2025-07-09, 17:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
HD resonoerar att det inte är sabotage att blockera tex. en motorväg vid en "demontration".
Synpunkter på detta? Juridiska konsekvenser?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hogsta-domstolen-meddelar-dom-mot-aktivisterna-som-blockerade-e4an-svt-reder-ut

Tydligvis helt OK att blockere motorveier. Bara å påstå att det är demonstration.
Citera
2025-07-09, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Du verkar tyvärr vara en vidrig människa helt utan någon som helst hjärnkapacitet. Jag visar fakta och du raljerar om min skolgång. Vad är det för nivå. Pinsamt.

Sedär ja. Ta dig en funderare på varför vi har de justitieråden vi har, helt opolitiskt bundna. Studera gärna deras CV och ta dig åter en funderare. Betänk därefter om du tror de har viss förmåga till analytiskt tänkande. När du har gjort det, återkom gärna med något konkret kring domen som är felaktigt.
Citera
2025-07-09, 18:00
Medlem
Citat:
Sedär ja. Ta dig en funderare på varför vi har de justitieråden vi har, helt opolitiskt bundna. Studera gärna deras CV och ta dig åter en fundera. Betänk därefter om du tror de har viss förmåga till analytisk tänkande. När du har gjort det, återkom gärna med något konkret kring domen som är felaktigt.

Politiskt obundna

Ingen är politisk obunden, alla har en egen åsikt och uppenbarligen fanns det utrymme i lagen att fälla men detta råd valde att ”tolka” lagen på sitt sätt.

Kul ändå att du kunde skriva ett riktigt inlägg. Tråkigt att du mest tramsar när du uppenbarligen kan skriva ordentligt.
Citera
2025-07-09, 18:03
Avslutad
Citat:
Politiskt obundna

Ingen är politisk obunden, alla har en egen åsikt och uppenbarligen fanns det utrymme i lagen att fälla men detta råd valde att ”tolka” lagen på sitt sätt.

Kul ändå att du kunde skriva ett riktigt inlägg. Tråkigt att du mest tramsar när du uppenbarligen kan skriva ordentligt.

Ok, ge mig din analys hur du dömer inom ramen för gärningsbeskrivningen. Jag vill ha varje rekvisit redogjort. Ta korkade mig igenom detta.
Citera
2025-07-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ok, ge mig din analys hur du dömer inom ramen för gärningsbeskrivningen. Jag vill ha varje rekvisit redogjort. Ta korkade mig igenom detta.

Där räknar jag med att åklagaren gjort ett gediget jobb även om politiska intressen kan haft ett finger med i spelet även där.
Citera
2025-07-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Jag har redan citerat lagen gällande sabotage på flera andra ställen i tråden. Om du orkat läsa hade du sett detta och sluppit kommentera som ovan.
Om du hade börjat med den riktiga lagen istället för att tramsa med AI hade vi inte ens haft den här diskussionen
Citera
2025-07-09, 18:13
Avslutad
Citat:
Där räknar jag med att åklagaren gjort ett gediget jobb även om politiska intressen kan haft ett finger med i spelet även där.

Du klarar inte dig genom den uppgiften, men du tycker uppenbarligen att slutet är fel. Att du tycker att slutet är fel respekterar jag, men anklaga inte folk för att inte de gör vad de kan inom ramen för deras jobb. För det har jag ingen respekt för.
Citera
2025-07-09, 18:15
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Du riskerar människors liv och får en tillsägelse. Kallar du det dömd? Men du älskar ju detta så grattis! Du får fira med en vegansk bönsoppa.
Vems liv riskerades?

Rimligaste är väl ändå att man döms för rätt brott? Och ja, de blev dömda. Men inte för sabotage. Vilket var frågan i målet.
Citera
2025-07-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vems liv riskerades?

Rimligaste är väl ändå att man döms för rätt brott? Och ja, de blev dömda. Men inte för sabotage. Vilket var frågan i målet.
Inte dömda för något som har med blockeringen av vägen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in